Gå til innhold

Hva skjedde med kommunikasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å få nok av samboer! Det er ikke første gang han styrer og planlegger uten å si noe til meg, men i dag fikk jeg nok, igrunnen.

Han jobber sent neste uke, så trodde stebarn skulle være hos mammaen sin denne uka, men jeg får en telefon bokstavelig talt 20 minutter før barnet kommer og skal være her denne uka. Altså, da har han tenkt jeg skal være hjemme med barnet mens han er på jobb. Han får kanskje sett barnet en liten halvtime før barnet reiser på skolen, kommer hjem etter at barnet har lagt seg.

Jeg har diverse planer uka som kommer som har vært planlagt lenge, men kjenner jeg samboer rett så blir han nok fornærma for det.. Dette her syntes jeg var veldig unødvendig av han, og ikke ta opp dette med meg før barnet nesten sto på døra.

Huff, tror bare jeg måtte få det ut, vet ikke hva jeg vil med dette innlegget..

Jeg må understreke at det er samboer jeg er irritert på, og ikke barnet! Er det mulig å ha så dårlig kommunikasjon?!

Anonymous poster hash: 4ae8e...a80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare si at jeg forstår deg. Min samboer er så dårlig på å si i fra om endringer i samvær. For eksempel bytte av helg eller ha barnet en ekstra helg utenom samvær. Vil bare poengtere at det er greit at barnet er her ekstra så jeg ikke blir beskyldt for at barnet ikke er ønsket. Men det er så irriterende å aldri vite om endringer før barnet kommer inn døra. Ofte har jeg fått meldinger kl 15 om jeg rekker å være hjemme til 15.30, for da kommer Jonas. Far selv blir sen fra jobb og kommer ikke før i 18-19 tiden.

Eller så får jeg vite at de har byttet helg om fredagene etter jobb og at Jonas kommer om en time. Som oftest vet far om disse endringene tildigere, så jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er så vanskelig å si i fra.

Når det gjelder deg ts, så kunne jo far byttet uke siden han jobber. Men du får gjøre det beste ut av det og se på det som litt alenetid med ditt stebarn :)

Anonymous poster hash: 321f4...20e

Skrevet

Dette hadde jeg aldri gått med på. Han må da vise respekt for deg å spør deg om det passer. Her legger han planer å gir totalt f i hva slags planer du selv har.. Det er hans barn ikke ditt, det er han som skal ha samvær ikke du. En gang i blant, helt greit men her virker det som om han bare forventer at du skal innrette deg etter hans behov.

Skrevet

Dette hadde jeg aldri gått med på. Han må da vise respekt for deg å spør deg om det passer. Her legger han planer å gir totalt f i hva slags planer du selv har.. Det er hans barn ikke ditt, det er han som skal ha samvær ikke du. En gang i blant, helt greit men her virker det som om han bare forventer at du skal innrette deg etter hans behov.

Det er akkurat det, han styrer på som det passer for ham uten å ta noe hensyn til andre. Tror det var noe med prinsippet, at barnet har ikke vært her på så og så lenge, derfor måtte barnet komme nå.. Men synes ikke det skal spille så stor rolle når han ikke er hjemme for å være med barnet. Som du sier, hans barn. Mener også det at det er han barnet er her for å være med, ikke meg.

Blir skikkelig irritert! Null respekt. Det neste blir vel at han vil jeg skal avlyse alle planer for å være hjemme.

Ts

Anonymous poster hash: 4ae8e...a80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...