Gå til innhold

Kjøpe en bolig man leier & Startlån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer kjøp av en bolig ( Startlån ) for noen som er veldig syk og ikke kan flytte fra en leilighet hun leier.

Lurer på hva reglene er rundt dette. Er det slik at hun som har leid boligen i flere år har førsterett til dette, og kanskje rett til å kjøpe den billigere, eller tar jeg helt feil nå?

Mener å ha lest dette et eller annet sted tidligere. Mulig jeg tar feil.

Lurer også på Startlån. Hva er reglene her om boligen er til salgs for 3 mill.

Kun seriøse svar. Takk, da dette gjelder en syk person og ting er vanskelig nok, markedet brutal nok.

Anonymous poster hash: 1933c...5cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vurderer kjøp av en bolig ( Startlån ) for noen som er veldig syk og ikke kan flytte fra en leilighet hun leier. Lurer på hva reglene er rundt dette. Er det slik at hun som har leid boligen i flere år har førsterett til dette, og kanskje rett til å kjøpe den billigere, eller tar jeg helt feil nå?Mener å ha lest dette et eller annet sted tidligere. Mulig jeg tar feil. Lurer også på Startlån. Hva er reglene her om boligen er til salgs for 3 mill. Kun seriøse svar. Takk, da dette gjelder en syk person og ting er vanskelig nok, markedet brutal nok.  Anonymous poster hash: 1933c...5cc

Naturligvis ikke. Slektningen din må delta i vanlig budrunde som alle andre. Men nå var det vel uansett ikke hun som skulle kjøpe, men du. Du får ikke Startlån for å kjøpe bolig til utleie. For øvrig er vel prisantydning 3 mill. Den kan gå for mer eller mindre, det kommer helt an på budrunden.

Tror nok dere må hjelpe slektningen deres med å finne ny bolig. Har dere vurdert å søke omsorgsbolig? Ja, også må dere forberede slektningen på at hen må flytte.

Anonymous poster hash: 20bca...ba3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...