Gå til innhold

Hva er forskjell på yoga og pilates?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier er dette noe jeg lurer på. Har tenkt å begynne med en av delene, men blir ikke klok på hva som er forskjellen, og hva som passer best for meg. Ønsker å bruke det for å bli sterkere og mer smidig i kroppen, få bedre kroppekontroll og gjerne gå ned noen kilo i samme slengen. Noen som kan forklare meg forskjellen?

Anonymous poster hash: 463c7...15b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever Pilates som mer styrketrening, og Yoga som mer "åndelig" hvertfall.

(Har kun gått gravid-yoga, og da var fokuset mest på pusteteknikk og avslapningsøvelser, med noen få andre øvelser mellom. Ble aldri sliten av det.)

Pilates blir jeg både støl og sliten av. Det opplever jeg som tungt.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet (endret)

Jeg opplever Pilates som mer styrketrening, og Yoga som mer "åndelig" hvertfall.

(Har kun gått gravid-yoga, og da var fokuset mest på pusteteknikk og avslapningsøvelser, med noen få andre øvelser mellom. Ble aldri sliten av det.)

Pilates blir jeg både støl og sliten av. Det opplever jeg som tungt.

For min del er det motsatt - yoga blir jeg støl og sliten av, pilates merker jeg lite til.

Yoga er jo veldig mye forskjellig, så det er litt vanskelig å beskrive yoga kort. Pilates er styrketrening med fokus på kjernemuskulatur, yoga kan være tøying, styrke, balanse, avspenning, meditasjon - alt ettersom hva slags yoga man drar på. Selv er jeg ikke særlig glad i typisk "treningssenter-yoga", mens yogasentrene syns jeg har veldig gode, utfordrende timer. Pilates syns jeg er ekstremt kjedelig. Yoga og Pilates kan nok være veldig utfyllende for hverandre, så det kan jo være lurt å prøve begge deler? Utifra HI virker det som begge deler kan tilfredsstille dine krav, men du må altså gå for rett type yoga. Det beste er nok en kombinasjon!

Endret av Idja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...