AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #1 Skrevet 23. august 2015 Hvordan unngå at de blir med inn? hunden er mørk, så flåtten synes ikke. Sluttet med flåttmiddel etter han holdt på å dø av det.Anonymous poster hash: c45b7...639
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #2 Skrevet 23. august 2015 Du kan jo børste hunden på trappa samt bruke flått halsbånd... Litt styr og børste hver fang dere har vært ute men det reduserer i hvertfall migheten til at han drasser med seg dette inn:-) ellers går det an å vaksinere hunden mot flått, men det har du kanskje prøvd?Anonymous poster hash: cdc25...a8f
Gjest StripeyPanda Skrevet 23. august 2015 #3 Skrevet 23. august 2015 Svarte hunder er vanskelige å se flåtten på, så gre hunden eller rull en klesrull over han før han slipper inn. Unngå kratt og skog såvidt det er mulig. Kan jeg spørre om du brukte flåttmiddel fra dyrebutikk eller veterinær? Dyrebutikk sine er urte/plantebasert (for de har ikke lov å selge medisinske produkter) og dermed ikke underlagt den lovreguleringen som veterinærprodukter har = bivirkninger og ingredienser er ikke testet og kan være mye farligere for dyrene. Hvis det var et spot on-produkt fra veterinær (Frontline, Exspot osv) så kan du kanskje teste ut halsbåndene mot flått (Seresto, og mener det er et annet også som jeg ikke husker navnet på). Det nyeste på markedet mot flått er tabletten Bravecto som svært mange har prøvd og er fornøyde med. Ellers så er ingen av produktene faktisk repellerende mot flått, kun etter de har bitt seg fast og får giftstoffet i seg - mange tar feil på dette punktet og tror at de aldri vil finne flått igjen på dyret. Virkningstid er rundt 8-12 timer fra flåtten biter til stoffet skal ha tatt livet av den og den faller av. Denne nye vaksinen er mot Borreliose, og ikke flått i seg selv Så anbefaler jeg alltid å selvsagt ta kontakt med veterinær for å drøfte de nevnte produktene og hvordan forbeholde seg i og med at han har reagert før (hvis du vil bruke flåttmiddel igjen selvsagt)! Hilsen dyrlegestudent
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Du kan jo børste hunden på trappa samt bruke flått halsbånd... Litt styr og børste hver fang dere har vært ute men det reduserer i hvertfall migheten til at han drasser med seg dette inn:-) ellers går det an å vaksinere hunden mot flått, men det har du kanskje prøvd?Anonymous poster hash: cdc25...a8f Har hørt mye skummelt om flåtthalsbånd. Hva er best å børste med? Har ikke vaksinert. Kun mot valpesyke osvAnonymous poster hash: c45b7...639 Anonymous poster hash: c45b7...639
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Svarte hunder er vanskelige å se flåtten på, så gre hunden eller rull en klesrull over han før han slipper inn. Unngå kratt og skog såvidt det er mulig. Kan jeg spørre om du brukte flåttmiddel fra dyrebutikk eller veterinær? Dyrebutikk sine er urte/plantebasert (for de har ikke lov å selge medisinske produkter) og dermed ikke underlagt den lovreguleringen som veterinærprodukter har = bivirkninger og ingredienser er ikke testet og kan være mye farligere for dyrene. Hvis det var et spot on-produkt fra veterinær (Frontline, Exspot osv) så kan du kanskje teste ut halsbåndene mot flått (Seresto, og mener det er et annet også som jeg ikke husker navnet på). Det nyeste på markedet mot flått er tabletten Bravecto som svært mange har prøvd og er fornøyde med. Ellers så er ingen av produktene faktisk repellerende mot flått, kun etter de har bitt seg fast og får giftstoffet i seg - mange tar feil på dette punktet og tror at de aldri vil finne flått igjen på dyret. Virkningstid er rundt 8-12 timer fra flåtten biter til stoffet skal ha tatt livet av den og den faller av. Denne nye vaksinen er mot Borreliose, og ikke flått i seg selv Så anbefaler jeg alltid å selvsagt ta kontakt med veterinær for å drøfte de nevnte produktene og hvordan forbeholde seg i og med at han har reagert før (hvis du vil bruke flåttmiddel igjen selvsagt)! Hilsen dyrlegestudent Fra veterinær ja. Veterinæren anbefalte at vi ikke bruker noen kjemiske flåttmidler. Anonymous poster hash: c45b7...639
Frk.K Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Prøvd denne? Mange som har gode erfaringer med den.
Sugerøret Skrevet 25. august 2015 #7 Skrevet 25. august 2015 Bruk en klesrulle på hunden.Disse rullene fåes billig på HM /cubus osv.Har litt lim på seg som flåtten festes i. Ellers ta kontakt med vetrinær ang legemidler.De som selges i dyrebutikker er ikke godkjente til bruk på dyr,noen er veldig giftige (tee tree oil..)
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #8 Skrevet 26. august 2015 Bruk en klesrulle på hunden.Disse rullene fåes billig på HM /cubus osv.Har litt lim på seg som flåtten festes i. Ellers ta kontakt med vetrinær ang legemidler.De som selges i dyrebutikker er ikke godkjente til bruk på dyr,noen er veldig giftige (tee tree oil..) Jeg bruker ikke flåttmiddel...Anonymous poster hash: c45b7...639
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå