Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde satt pris på det, ja. :) Hadde nok hengt det opp på korketavla mi. :)

Anonymous poster hash: 44b1c...1d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt om at noen får takkekort ifbm fødselsgave? Jeg har aldri fått det og har heller ikke forventet å få det.

Anonymous poster hash: e2ef1...2c6

• Liker 1
Skrevet

Har heller aldri sendt eller mottatt takkekort ifm fødselsgaver. Tenker takkekort sendes etter dåp, konfirmasjoner og bryllup. Iallefall i min fam og omgangskrets.

Anonymous poster hash: 59e51...3a5

Skrevet

Jeg visste ikke at folk pleide å sende takkekort for gaver til den nyfødte.

Trodde det liksom holdt med et takk og en klem når besøk kom med gaven, jeg.

Dåp/navnefest er mer forståelig.

Er det virkelig sånn at folk forventer takkekort fordi de kommer med en liten gave til den nyfødte?

Skrevet (endret)

Jeg blir nesten sjokkert over alle som skriver at de ikke sender eller ikke forventer å få takkekort. Det var uansett kanskje mer vanlig i tidligere tider enn det er nå. Det er høflig og fint å gi takkekort etter både fødsel, dåp, konfirmasjon, bryllup og kondolanse. Skjønt sistnevnte er like greit å sette annonsen i avisa. Om vedkommende som mottar takkekortet ønsker å ta vare på det er opp til den enkelte. Jeg har en samling av diverse brev, bursdagskort, takkekort, o.l. som jeg har samla på siden jeg var ti år. 

Sender man ikke ut takkekort ifm. dåp/navnefest også? To takkekort på få måneder.. Er det vanlig altså?

Anonymous poster hash: 8c614...304

Ja. Det er vanlig. Men noen slår det sammen slik at man får takkekort for både fødsel og dåp samtidig (ett kort). Da kan det bare stå "Tusen takk for gaven. Hilsen Rikke". Så sender man det ut rett etter dåpen, og da er det takk for både fødsels- og dåpsgave for dem som har gitt til fødsel og dåp, og takk for "bare" fødselsgave til dem som bare ga gave ved fødsel.

Jeg har aldri fått takkekort i forbindelse med fødselsgave. Trodde ikke det var vanlig. Man sender ikke takkekort for gaver man får til bursdagen heller vel?
Holder med takkekort fra dåp/navnefest.

Jeg ser jo om noen blir glad for gaven eller ikke når de får den :)

Da kan ikke du ha gitt mange sånne gaver :P Det er veldig vanlig, etter min erfaring. Men det er ikke så vanlig å sende takkekort etter bursdagene sine, uansett er det på sett og vis to forskjellige ting. 

Endret av Millimani
Skrevet

Vi har sendt ut takkekort for barselgaver begge gangene. Vi har også fått takkekort av mange, så i vår omgangskrets og familie er det veldig vanlig.

• Liker 1
Skrevet

Vi har sendt ut takkekort i forbindelse med barselgave. Vi henger også opp de vi får en stund, så kastes de. Det er veldig vanlig å gi takkekort i forbindelse med barselgave her jeg bor

Skrevet

Jeg blir nesten sjokkert over alle som skriver at de ikke sender eller ikke forventer å få takkekort. Det var uansett kanskje mer vanlig i tidligere tider enn det er nå. Det er høflig og fint å gi takkekort etter både fødsel, dåp, konfirmasjon, bryllup og kondolanse. Skjønt sistnevnte er like greit å sette annonsen i avisa. Om vedkommende som mottar takkekortet ønsker å ta vare på det er opp til den enkelte. Jeg har en samling av diverse brev, bursdagskort, takkekort, o.l. som jeg har samla på siden jeg var ti år.

Ja. Det er vanlig. Men noen slår det sammen slik at man får takkekort for både fødsel og dåp samtidig (ett kort). Da kan det bare stå "Tusen takk for gaven. Hilsen Rikke". Så sender man det ut rett etter dåpen, og da er det takk for både fødsels- og dåpsgave for dem som har gitt til fødsel og dåp, og takk for "bare" fødselsgave til dem som bare ga gave ved fødsel.

Da kan ikke du ha gitt mange sånne gaver :P Det er veldig vanlig, etter min erfaring. Men det er ikke så vanlig å sende takkekort etter bursdagene sine, uansett er det på sett og vis to forskjellige ting.

Jeg har gitt en god del fødselsgaver, eller sengamat, som det heter på vestlandet. Men virker som det er ulik kutyme i ulike kretser. Det er uansett ikke noe jeg ville forventet av noen selv.

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad og rørt over å få et slikt takkekort. Man kan jo lage kortene selv. Hvis du har Photoshop og printer, kan du lage helt eget desing og printe ut på fotopapir. Det koster ikke allverden heller

Anonymous poster hash: 44ad7...ce4
Skrevet

Sender man ikke ut takkekort ifm. dåp/navnefest også? To takkekort på få måneder.. Er det vanlig altså?

Anonymous poster hash: 8c614...304

Vi ga takkekort for gaver etter fødselen, vi skulle hverken ha navnefest eller dåp så syntes det var koselig å sende takkekort for de gavene :)

Skrevet

Vi slo sammen og laget felles kort til fødsel og dåp, og takket for den gaven vi fikk (og fra noen var det både ifm fødsel og til dåp)

Er barnet født nærmere jul går det an å slå sammen julekort og takkekort for gave ifm fødsel.

Vi tar vare på alle kortene vi får.

Anonymous poster hash: abe7c...f02
Skrevet

Vi sendte aldri ut slike kort, takket for gavene når vi fikk dem, hvis pakken kom langveisfra ringte vi vedkommende og takket. Forventer heller ikke å få takkekort, man har jo mer enn nok med alt annet etter en fødsel. 

Anonymous poster hash: 25cca...608
Skrevet

Sender man ikke ut takkekort ifm. dåp/navnefest også? To takkekort på få måneder.. Er det vanlig altså? Anonymous poster hash: 8c614...304

Ja.

Eg har sendt takkekort (fotokort) etter fødselsgåver og dåp.

Eg har fått takkekort etter fødselsgåver eg har sendt og, kan ikkje huske at eg ikkje har fått.

Mange av gåvene til fødsel kom jo også tilsendt/levert av andre, for eksempel frå våre (foreldrene) sine tanter og onklar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...