Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du satt pris på å få et takkekort i forbindelse med gaven du ga til nyfødt? Eller slenger du bare kortet i et skap? Tar jo tid og koster jo en del å lage Slike kort. Men vet ikke om det er verdt det ?

Anonymous poster hash: f1216...a83

Gjest Haaploes
Skrevet

Det trenger da ikke koste så innmari mye, og uansett koster det vel ikke mer enn presangen som ble gitt? I mitt hode er ikke takkekort noe man sender fordi mottakeren skal sette pris på det, det er noe man sender for å takke. Det å takke for seg kalles god, gammeldags folkeskikk.

Skrevet

Det trenger da ikke koste så innmari mye, og uansett koster det vel ikke mer enn presangen som ble gitt? I mitt hode er ikke takkekort noe man sender fordi mottakeren skal sette pris på det, det er noe man sender for å takke. Det å takke for seg kalles god, gammeldags folkeskikk.

Helt enig med deg!

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det ville være rart å ikke få takkekort. Det er god folkeskikk å sende det ut og jeg setter pris på å vite at mottakeren er takknemlig for gaven. Også er det koselig å få bilde av den nye babyen.

Det trenger ikke være noe fancy, dyre kort, men et enkelt bilde og noen ord som takk. Synes jeg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det ville være rart å ikke få takkekort. Det er god folkeskikk å sende det ut og jeg setter pris på å vite at mottakeren er takknemlig for gaven. Også er det koselig å få bilde av den nye babyen.

Det trenger ikke være noe fancy, dyre kort, men et enkelt bilde og noen ord som takk. Synes jeg.

Sender man ikke ut takkekort ifm. dåp/navnefest også? To takkekort på få måneder.. Er det vanlig altså?

Anonymous poster hash: 8c614...304

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det gjør man sikkert, men de som du får gave av til begge anledningene kan sikkert slås sammen på et kort. Jeg aner hva som er vanlig der.

Det er jo ikke alle som gir gave til dåp/navnefest, det er vel mest vanlig å få fra de som er invitert.

Endret av Serafina.
Skrevet

Jeg setter pris på det:) har en tavle på kjøkkenet med slike kort og når det blir fullt samles de i en eske:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri fått takkekort i forbindelse med fødselsgave. Trodde ikke det var vanlig. Man sender ikke takkekort for gaver man får til bursdagen heller vel?

Holder med takkekort fra dåp/navnefest.

Jeg ser jo om noen blir glad for gaven eller ikke når de får den :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har heller aldri fått takkekort for fødselsgave, og aldri ventet det heller.

• Liker 2
Skrevet

Vi fikk baby sent i november og sendte da ut julekort med bilde av baby og skrev "tusen takk for gaven jeg fikk da jeg kom til verden" bak. Er forsåvidt ikke sikkert alle leste det, men :) vi sendte også ut takkekort etter dåpen 3 måneder etter, synes ikke det blir noe tett

Anonymous poster hash: 83646...a59

Skrevet

Her sendte vi ut takkekort både for barselgaver og senere for dåpsgaver, skulle bare mangle.

• Liker 1
Skrevet

Jeg setter veldig pris på å få fødselstakkekort - og blir litt skuffet når noen ikke sender ut :)

Skrevet

Jeg sendt takkekort for barselgaver og eget for dåp 4 mnd senere. Jeg syns det er koselig selv å få takkekort og syns det er like koselig å sende ut :)

Skrevet

Oj.. Jeg sendte ikke takkekort for gaver ved etter fødsel..trodde faktisk ikke det var vanlig..jeg sendte bare i forbindelse med dåp..jeg har så klart takket og sendt bilder av baby på sms og Facebook men ikke som kort.

Skrevet

Synes det er koselig å få takkekort med bilde av babyen, jeg! Henger oppe ei stund før det legges i ei skuff, hvor det sorteres ut og kastes etter hvert.

Skrevet

Oj.. Jeg sendte ikke takkekort for gaver ved etter fødsel..trodde faktisk ikke det var vanlig..jeg sendte bare i forbindelse med dåp..jeg har så klart takket og sendt bilder av baby på sms og Facebook men ikke som kort.

Det er helt greit, det er ikke vanlig!

Skrevet

Vi sendte ut takkekort for barselgavene. Vi kommer også til å sende takkekort for gavene han fikk til navnefesten.

Gjest Haaploes
Skrevet

Det er helt greit, det er ikke vanlig!

Som du ser her er det jo tydeligvis vanlig i enkelte kretser, mens det er uvanlig i andre. 

Skrevet

Vi sendte til alle som gav oss en oppmerksomhet i forbindelse med fødselen, og gjorde det samme etter dåpen. Jeg tar det som en selvfølge, men sikkert forskjellig praksis på dette rundt om kring regner jeg med :)

Skrevet (endret)

Jeg syns det er veldig hyggelig å få takkekort, og jeg har fått av de aller fleste jeg har gitt gave til etter fødsel (evt babyshowergave). Jeg har inntykk av at det er ganske vanlig å sende takkekort selv om man får et til etter dåpen.

Glemte å svare på hva jeg gjør med kortene. De står fremme på kjøkkenet en stund og så blir de lagt i en boks sammen med andre takkekort, spesielle bursdagskort ol :)

Endret av pippip

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...