Gå til innhold

Clearblue

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg tok en Clearbluetest i dag som jeg tror er positiv. Streken var svært svak. Problemet er at den i løpet av dagen har blitt nesten helt usynelig. Er dette vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har skjønt at 5+1 betyr at man er 5 uker + 1 dag "på vei". Men gjelder dette fra siste menstruasjons første dag eller er det alderen på fosteret? Hvordan kan man forresten vite eksakt hvor mange dager man er "på vei"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ops, det forrige innlegget skulle være et nytt innlegg. :oops: Ikke svar på på denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

Det sies at dersom du ser en strek på CB, så er du gravid, uansett om streken er svak eller sterk :P . Når du sier at streken er blitt svakere, mener du da streken på den testen du tok tidligere i dag? I så tilfelle, skal du ikke legge vekt på det. Det står vel i pakningsvedlegget til CB at testresultatet bare er gyldig i 15 minutter eller noe sånt.

Når jeg testet positivt, fikk jeg også bare en svak strek, og nå er det ikke lenge til jeg kan holde babyen min i armene mine :D

Lykke til!

Hilsen Hestehoven T-17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg jobber som helsesekretær på et legekontor og kan fortelle at uansett hvor svak streken er etter angitt tid er du gravid.

Når du blir gravid vil du begynne å produsere en hormon som kalles HCG. Dette hormonet øker jo lengre ut i svangerskap du er, så jo tidliger du tar testen jo svakere blir streken på testen.

Du må også huske at hvis det ikke dukker opp noe strek, kan det være at du har tatt testen for tidlig, (skal helst taes ca 10 dager etter antatt mens).

Hvis det ikke kommer strek nesten med en gang (etter noen min), er du ikke gravid, fordi om det kanskje senere på dagen dukker opp en strek.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...