Gjest Raindrops Skrevet 23. august 2015 #1 Skrevet 23. august 2015 Jeg har startet på master nå, og har selvsagt ambisjoner om A Lurer på om noen har lest noen av de mange bøkene som tar for seg skriving av en masteroppgave, og kanskje kan anbefale en? Noen som har erfaringer med denne foreksempel? http://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Pedagogikk/Generell-pedagogikk/Hvordan-bli-en-lykkelig-masterstudent
Gjest ulvepopcorn Skrevet 23. august 2015 #2 Skrevet 23. august 2015 Hva som er en god oppgave til bero på hvilket fagområde du beveger deg innenfor, samt hva sensorene foretrekker. Har du tenkt å bruke mye tid på og lese OM masteroppgaveskriving? Jeg vet om flere på mitt kull som gjorde det samme, men de ble så opphengt i "hvordan skrive den perfekte masteren" at de knapt ble ferdige med oppgaven sin - og leverte til middels karakter. Hør med veilederen din om hva han/hun mener?
Gjest Raindrops Skrevet 23. august 2015 #3 Skrevet 23. august 2015 (endret) Jeg er typen som generelt får mye ut av å lese den slags informasjon, og nei, jeg er ikke redd for å bruke mye tid på å lese om oppgaveskriving, det er bare snakk om én bok. Det er fortsatt et år til jeg faktisk begynner å skrive også, men jeg har lyst til å forberede meg gjennom å lese litt om det på forhånd, og er dessuten også rett og slett nysgjerrig på temaet. Sånn er min studieteknikk, og det har ikke bitt meg i ræva enda Endret 23. august 2015 av Raindrops
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #4 Skrevet 23. august 2015 Jeg er typen som generelt får mye ut av å lese den slags informasjon, og nei, jeg er ikke redd for å bruke mye tid på å lese om oppgaveskriving, det er bare snakk om én bok. Det er fortsatt et år til jeg faktisk begynner å skrive også, men jeg har lyst til å forberede meg gjennom å lese litt om det på forhånd, og er dessuten også rett og slett nysgjerrig på temaet. Sånn er min studieteknikk, og det har ikke bitt meg i ræva enda Vil det ikke være bedre å lese andre masteroppgaver i samme fagfelt? Anonymous poster hash: e5581...bf8
Gjest Raindrops Skrevet 23. august 2015 #5 Skrevet 23. august 2015 Vil det ikke være bedre å lese andre masteroppgaver i samme fagfelt?Anonymous poster hash: e5581...bf8 Ja, og det gjør jeg også, men nå var det altså bøker jeg lurte på
Gjest ulvepopcorn Skrevet 23. august 2015 #6 Skrevet 23. august 2015 Jeg er typen som generelt får mye ut av å lese den slags informasjon, og nei, jeg er ikke redd for å bruke mye tid på å lese om oppgaveskriving, det er bare snakk om én bok. Det er fortsatt et år til jeg faktisk begynner å skrive også, men jeg har lyst til å forberede meg gjennom å lese litt om det på forhånd, og er dessuten også rett og slett nysgjerrig på temaet. Sånn er min studieteknikk, og det har ikke bitt meg i ræva enda Ok, da håper jeg du finner en god bok for deg, har dessverre ingen å anbefale. Masse lykke til
Gjest Raindrops Skrevet 23. august 2015 #7 Skrevet 23. august 2015 Ok, da håper jeg du finner en god bok for deg, har dessverre ingen å anbefale. Masse lykke til Takk for det!
Gjest Sunhands Skrevet 23. august 2015 #8 Skrevet 23. august 2015 Jeg har sjekket ut flere, men dessverre synes jeg det var bortkastede penger. Det finnes ingen gode på norsk.. Anbefaler heller å kjøpe gode metodebøker, og eventuelt en bok om akademisk skriving.
Strixvaria Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 Vi har blitt anbefalt denne: Everett, Euris L. Og Inger Furseth (2012). Masteroppgaven. Hvordan begynne og fullføre: Universitetsforlaget. Men aner ikke om den er noe bra. Vurderer sterkt å kjøpe den selv bare for å ha den..
Gjest Raindrops Skrevet 24. august 2015 #10 Skrevet 24. august 2015 (endret) Takk for tips! Det er mye møl der ute ja, mulig jeg burde se etter en på engelsk. Endret 24. august 2015 av Raindrops
hjärterdam Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 Vi har blitt anbefalt denne: Everett, Euris L. Og Inger Furseth (2012). Masteroppgaven. Hvordan begynne og fullføre: Universitetsforlaget. Men aner ikke om den er noe bra. Vurderer sterkt å kjøpe den selv bare for å ha den.. Jeg har denne, kan ikke sammenligne med noe, men jeg fikk iallefall noe ut av den :-)
Gjest Sunhands Skrevet 24. august 2015 #12 Skrevet 24. august 2015 Ja, jeg hadde den boka som er nevnt på slutten her, og jeg følte nok at jeg fikk mer ut av metodebøkene mine.. Vet du om du skal skrive kvalitativt eller kvantitativt?
Gjest Raindrops Skrevet 24. august 2015 #13 Skrevet 24. august 2015 Ja, jeg hadde den boka som er nevnt på slutten her, og jeg følte nok at jeg fikk mer ut av metodebøkene mine.. Vet du om du skal skrive kvalitativt eller kvantitativt? Jeg står ganske fritt til å velge slik jeg forstår det, men jeg heller nok mest mot kvantitativt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå