AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #1 Skrevet 22. august 2015 Jeg og samboer har vært kjørester nå i snart to år, og bodd sammen i et. For omtrent et år siden var han utro mot meg på fest. Han husker det ikke selv, men fikk fortalt av en venn hva han gjorde den kvelden. Samboer var sørpe dritings, husker selv han kom veltende inn døra klokka 06 om morgenen og spydde ned doen. Uansett, han fortslte dette til meg på eget initiativ og han gråt mye og viste tydelig tegn på anger. Jeg bet på, og fortsatte sammen med han. Jeg har ends ikke angret. Men jeg sliter skikkelig hver gang han skal på fest. Nå er han ikke noen stor partyløve og har kun vært på en fest uten meg siden hendelsen i fjor. Jeg vet at jeg selv tok valget og ikke flytta ut, men det sliter skikkelig på meg. Ikveld dei han på fest med noen kompiser. Han sier han ikke skal bli full, men det vet jg bare er for å pynte på saken. Han blir full. Dritings. Hver eneste gang han er ute. Greier ikke stoppe. Dette er også når han er ute sammen med meg. Men jeg greier ikke stole på han når han skal drikke. Selv om det bare er kjærestene til hans kompiser til stede, så føler jeg meg ikke trygg overhodet. Og dette vet han. Og i begynnelsen (den ene festen i fjor uten meg, etter hendelsen) var han veldig nøye med å sende meldinger av og til, fordi han visste hvordan jeg satt hjemme og følte det. Jeg trodde kanskje tiden skulle hjelpe på, men jeg har det slett ikke noe bedre nå, et år etter. Og dette vet han. Fortalte han følelsene mine overfor dette ikveld før han dro. Og alt han sier da er at "ja men jeg har jo ikke til vane å bli så full som den gangen". Som om det skulle hjelpe meg i å bli noe tryggere på han. Vel, det hjelper ikke meg. Han har vist meg hva han faktisk er i stand til, og greier han det 1 gang så greier han nok fint å gjøre det flere ganger. Bare han er full nok. Minnene fra i fjor ble bare vekket så sinnsykt nå ikveld. Satt i gråt tidligere ikveld og greier ikke slutte å tenke på hva han muligens kan finne på. angrer på at jeg ikke ble med på festen, da kunne jeg omi det minste holde er øye med han. Men jeg har jo heller ikke noe lyst til at jeg skal være nødt til å holde min egen kjæreste "i bånd" heller. Han er 30 år gammel, og bør være i stand til å holde seg til sin egen kjæreste, uansett promille. Det er bare så ekkelt å sitte oppe og ikke vite når han kommer hjem. Han sier alltid van skal ikke drikke mye men jeg er jo uke dum og skjønner jo at med de kompisene sammen så blir det jo gøy og han vil jo ikke hjem klokken 23. Men det er bare så vondt å tenke på. Trodde de verste følelsene i forhold til dette var over nå. Men de går ikke over.... Anonymous poster hash: ff5ac...35c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #2 Skrevet 22. august 2015 Hvor lang tid det tar å komme over noe slikt er helt individuelt. Det kan ta måneder til år, og desverre klarer du kanskje aldri å stole på han igjen. Det som er viktig nå i første omgang er at dere bygger opp tilliten som er brutt. Det krever mye fra begges side- han må bevise at han er til å stole på og at han aldri vil gjøre noe sånt mot deg igjen og du må gi han rom for å bevise at han er til å stole på. Denne prosessen er svært vanskelig. Forstår at dette er svært vanskelig for deg. Hvordan dere finner ut av dette er det desverre ingen fasit på.. Min personlige tro er at vi lever bare en gang. Jeg tror ikke det finnes "den rette", en bestemt person som passer akkurat Meg. Jeg tror heller det finnes mange man passer sammen med, noen bedre enn andre, og mange man ikke passer med. Sløs ikke bort tid på folk som ikke vil deg godt, bruk heller tiden på de som er glad i deg, vil deg ditt beste. Håper det uansett ordner seg, men kjenn på magefølelsen. Tenk etter hva som er best for deg. Ikke ta til takke for noe, ta vare på deg selv.Anonymous poster hash: 39a8b...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #3 Skrevet 22. august 2015 Hvor lang tid det tar å komme over noe slikt er helt individuelt. Det kan ta måneder til år, og desverre klarer du kanskje aldri å stole på han igjen. Det som er viktig nå i første omgang er at dere bygger opp tilliten som er brutt. Det krever mye fra begges side- han må bevise at han er til å stole på og at han aldri vil gjøre noe sånt mot deg igjen og du må gi han rom for å bevise at han er til å stole på. Denne prosessen er svært vanskelig. Forstår at dette er svært vanskelig for deg. Hvordan dere finner ut av dette er det desverre ingen fasit på.. Min personlige tro er at vi lever bare en gang. Jeg tror ikke det finnes "den rette", en bestemt person som passer akkurat Meg. Jeg tror heller det finnes mange man passer sammen med, noen bedre enn andre, og mange man ikke passer med. Sløs ikke bort tid på folk som ikke vil deg godt, bruk heller tiden på de som er glad i deg, vil deg ditt beste. Håper det uansett ordner seg, men kjenn på magefølelsen. Tenk etter hva som er best for deg. Ikke ta til takke for noe, ta vare på deg selv.Anonymous poster hash: 39a8b...6bc
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #4 Skrevet 22. august 2015 Han er 30, men drar ut og drikker seg dritings når han fester. En slik mann hadde nok ikke jeg sett noen fremtid med, spesielt siden han har vært utro og LIKEVEL ikke ønsker å slutte å drikke seg dritings. Jeg har selv vært der du er og hatt MASSE vondt inni meg mens jeg har ventet på at han skulle komme hjem fra byen. I tillegg visste jeg at han var ute med noen han tidligere hadde vært utro med. Kom ravende inn i åttetida på morgenen uten å kunne redegjøre hvor han hadde vært. Fatter ikke hvorfor jeg fant meg i det så lenge. Det er han som har vært utro her. Det er han som har ansvaret for å ikke gjøre deg usikker, og ikke du som skal gå rundt å ha det vondt! Helt ærlig ville jeg gått min vei. Jeg har tilgitt utroskap selv, noe jeg angrer voldsomt på. Hadde det så vondt i så lang tid (mange år), det gikk aldri over. Anonymous poster hash: 6f96d...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #5 Skrevet 22. august 2015 Hvor lang tid det tar å komme over noe slikt er helt individuelt. Det kan ta måneder til år, og desverre klarer du kanskje aldri å stole på han igjen. Det som er viktig nå i første omgang er at dere bygger opp tilliten som er brutt. Det krever mye fra begges side- han må bevise at han er til å stole på og at han aldri vil gjøre noe sånt mot deg igjen og du må gi han rom for å bevise at han er til å stole på. Denne prosessen er svært vanskelig. Forstår at dette er svært vanskelig for deg. Hvordan dere finner ut av dette er det desverre ingen fasit på.. Min personlige tro er at vi lever bare en gang. Jeg tror ikke det finnes "den rette", en bestemt person som passer akkurat Meg. Jeg tror heller det finnes mange man passer sammen med, noen bedre enn andre, og mange man ikke passer med. Sløs ikke bort tid på folk som ikke vil deg godt, bruk heller tiden på de som er glad i deg, vil deg ditt beste. Håper det uansett ordner seg, men kjenn på magefølelsen. Tenk etter hva som er best for deg. Ikke ta til takke for noe, ta vare på deg selv.Anonymous poster hash: 39a8b...6bc Skjønner at han må bevise at jeg kan stole på han igjen. Men hvordan gjør man det? Jeg kan jo ikke gjøre annet enn å ta tiden til hjelp. Føler jeg sitter her og er sur og bitter nå. Selv om jeg tok valget å beholde han som kjæreste helt på egen hånd, og jeg bør vel prøve å legge vekk disse følelsene og ikke bruke utroskapen mot han. Men han er enda ikke kommet hjem, selv om han "lovet" å ta det rolig pga jeg var på gråten ikveld når han dro. Han ønsker jo sikkert ikke at jeg skal ha det vondt, men når han blir full så glemmer han alt han har sagt. Akkurat det samme skjedde sist gang han var på fest også. Det var julebord, og han lovet meg å komme hjem i rimelig tid og han skulle ikke drikke seg full. Det som møtte meg i døra var en stupfull avdrukken mann som ikke greide å stå på beina. Greide å kaste opp i taxien på vei hjem. Han fikk regning senere som han pent måtte betale. Men fatter ikke at set skal være så utrolig vanskelig å vise at man bryr seg littegranne? Greit å fra på fest en gang i blant det skal jeg tåle, men synes han bør komme hjem i rimelig tid når jeg sitter hjemme og er lei me for noe han har gjort. Han viser ikke akkurat vilje til å beholde meg. Føler jeg bare mer og mer usikker på hele mannen kjenner jeg. TS Anonymous poster hash: ff5ac...35c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #6 Skrevet 22. august 2015 Vi er i akkurat samme situasjon nå. Det er utrolig ekkelt å sitte slik og vente.. :-( Hører du ingenting fra han?Anonymous poster hash: 980e1...b55
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #7 Skrevet 22. august 2015 Vi er i akkurat samme situasjon nå. Det er utrolig ekkelt å sitte slik og vente.. :-( Hører du ingenting fra han?Anonymous poster hash: 980e1...b55 Jo han svarer såvidt på snapchat om jeg sender en. Det tar tid før jeg får svar, men han sender liksom ikke mer enn nødvendig. Svarer kun pp det jeg spør om. Han har ikke planer om å komme hjem med det første sier han. Hva med deg? Faen dette suger... Greier ikke sove. TS Anonymous poster hash: ff5ac...35c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #8 Skrevet 22. august 2015 Han har sendt meg to mld i løpet av kvelden, men får ikke svar på mld nå. I tillegg vet jeg at det er muligheter for at damen han var utro med er på festen han er på. Han visste at jeg var veldig redd for det så det er helt utrolig at han ikke gir mer lyd fra seg. Han skulle vært hjemme nå.. Så ekkelt. Anonymous poster hash: 980e1...b55
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #9 Skrevet 22. august 2015 Han har sendt meg to mld i løpet av kvelden, men får ikke svar på mld nå. I tillegg vet jeg at det er muligheter for at damen han var utro med er på festen han er på. Han visste at jeg var veldig redd for det så det er helt utrolig at han ikke gir mer lyd fra seg. Han skulle vært hjemme nå.. Så ekkelt. Anonymous poster hash: 980e1...b55 Seriøst er dama han var utro med der? Jeg har frika ut.. Fatter ikke at de kan ta så utrolig lite hensyn! Jeg hadde ikke vært så hensynsløs om jeg hadde vært en av dem. Fatter heller ikke at en fest er verdt det at vi sitter hjemme og er livredde. Hadde det vært jeg som hadde vært utro og var på fest nå, hadde jeg blitt bombardert med telefonsamtaler og meldinger og hadde jammen meg fått hørt det om jeg ikke ga lyd fra meg! Alt man skal måtte finne seg i... TS Anonymous poster hash: ff5ac...35c 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #10 Skrevet 23. august 2015 Seriøst er dama han var utro med der? Jeg har frika ut.. Fatter ikke at de kan ta så utrolig lite hensyn! Jeg hadde ikke vært så hensynsløs om jeg hadde vært en av dem. Fatter heller ikke at en fest er verdt det at vi sitter hjemme og er livredde. Hadde det vært jeg som hadde vært utro og var på fest nå, hadde jeg blitt bombardert med telefonsamtaler og meldinger og hadde jammen meg fått hørt det om jeg ikke ga lyd fra meg! Alt man skal måtte finne seg i... TS Anonymous poster hash: ff5ac...35c Ja, det er mulig hun er der. Hun er venninne med kompisene som arrangerer fest. Han har ikke beroliget meg med at hun ikke er der, så da er hun vel der. Helt grusomt. Og ja, han her er ekstremt sjalu. Så hadde jeg hadde blitt bombardert med mld selv om jeg ikke har vært utro.. Sykt. Han skulle gi meg en lyd når han skulle bli hentet. Senest to, og jeg har ikke hørt noen ting. Han er vel dritings og har glemt tiden, ikke noe gøy å dra dit for å hente han, må vel gå inn også siden jeg ikke får tak i han. Men alternativet er å ikke sove et sekund i natt. Når jeg ikke for tak i han.. Vi fortjener bedre :-(Anonymous poster hash: 980e1...b55
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #11 Skrevet 23. august 2015 Det jeg reagerer på ts, er om han drikker seg full igjen, når det er da han tydeligvis er i stand til å gjøre sånne ting. Han burde hatt en maksgrense på hvor mye han drikker, evt ikke drukket i det hele tatt, av respekt for deg og det som har skjedd tidligere. Når du skriver at hun han var utro med, er der, skjønner jeg meget godt at du er urolig! Det verste er at det er endel damer som legger seg etter opptatte menn, og hvis han er full, gjør det ikke akkurat saken bedre... Anonymous poster hash: c092f...3fe
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #12 Skrevet 23. august 2015 Det jeg reagerer på ts, er om han drikker seg full igjen, når det er da han tydeligvis er i stand til å gjøre sånne ting. Han burde hatt en maksgrense på hvor mye han drikker, evt ikke drukket i det hele tatt, av respekt for deg og det som har skjedd tidligere. Når du skriver at hun han var utro med, er der, skjønner jeg meget godt at du er urolig! Det verste er at det er endel damer som legger seg etter opptatte menn, og hvis han er full, gjør det ikke akkurat saken bedre...Anonymous poster hash: c092f...3fe Nettop. Han sier han ikke har til vane å bli så sørpe full som den gangen i fjor, men han var jo akkurat lik de to neste gangene han var ute og drakk. Like drita full som måtte hjelpes inn i senga. Tørke spy måtte jeg også. Han blir så full at han ikke husker noe. Det hjelper ihvertfall ikke, da kan jo hva som helst ha skjedd, mens kompisene hans holder tett. Jeg blir så sint! Han driter jo totalt i følelsene mine TS Anonymous poster hash: ff5ac...35c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #13 Skrevet 23. august 2015 Nettop. Han sier han ikke har til vane å bli så sørpe full som den gangen i fjor, men han var jo akkurat lik de to neste gangene han var ute og drakk. Like drita full som måtte hjelpes inn i senga. Tørke spy måtte jeg også. Han blir så full at han ikke husker noe. Det hjelper ihvertfall ikke, da kan jo hva som helst ha skjedd, mens kompisene hans holder tett. Jeg blir så sint! Han driter jo totalt i følelsene mine TSAnonymous poster hash: ff5ac...35c Du må gi han konsekvenser ts, for han vet at du er der uansett, derfor gjør han ingen endringer. Hadde dere en avtale på tidspunkt og/el at han ikke skulle bli full ikveld? Isåall har han tydeligvis brutt avtalen nå, og da må du gi han konsekvenser. Han respekterer deg ikke så lenge du bare sier tomme ord uten handling ( dvs at du handler utifra det du har sagt ). Du må få han til å skjønne alvoret, at han kan miste deg. Anonymous poster hash: c092f...3fe 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #14 Skrevet 23. august 2015 Du må gi han konsekvenser ts, for han vet at du er der uansett, derfor gjør han ingen endringer. Hadde dere en avtale på tidspunkt og/el at han ikke skulle bli full ikveld? Isåall har han tydeligvis brutt avtalen nå, og da må du gi han konsekvenser. Han respekterer deg ikke så lenge du bare sier tomme ord uten handling ( dvs at du handler utifra det du har sagt ). Du må få han til å skjønne alvoret, at han kan miste deg.Anonymous poster hash: c092f...3fe Skal jeg sende melding og be han komme seg til helvete hjem? Har lyst til det. Men vil ikke være den masete kjæresten heller. TS Anonymous poster hash: ff5ac...35c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #15 Skrevet 23. august 2015 Ja, det er mulig hun er der. Hun er venninne med kompisene som arrangerer fest. Han har ikke beroliget meg med at hun ikke er der, så da er hun vel der. Helt grusomt. Og ja, han her er ekstremt sjalu. Så hadde jeg hadde blitt bombardert med mld selv om jeg ikke har vært utro.. Sykt. Han skulle gi meg en lyd når han skulle bli hentet. Senest to, og jeg har ikke hørt noen ting. Han er vel dritings og har glemt tiden, ikke noe gøy å dra dit for å hente han, må vel gå inn også siden jeg ikke får tak i han. Men alternativet er å ikke sove et sekund i natt. Når jeg ikke for tak i han.. Vi fortjener bedre :-(Anonymous poster hash: 980e1...b55 Min er også veldig sjalu. Uten grunn forsåvidt, jeg har aldri vært i nærheten av å være utro engang. Hvordan går det da, ikke hørt noe fra han enda? TSAnonymous poster hash: ff5ac...35c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #16 Skrevet 23. august 2015 Skal jeg sende melding og be han komme seg til helvete hjem? Har lyst til det. Men vil ikke være den masete kjæresten heller. TSAnonymous poster hash: ff5ac...35c Vet ikke hva som er rett å gjøre nå, da jeg vet ikke om du hadde en spesiell avtale med han ang tidspunkt og at han ikke skulle drikke så mye? Hvis han drikker like mye, hadde jeg vist en reaksjon imorgen, holdt f.eks avstand. Kanskje du kan være borte noen dager hos ei venninne, evt foreldre? Med å holde avstand, viser du at du forventer mer av han. Men samtidig , hvis du ikke hadde noen avtale med han, og godtatt at han drar på fest der du VET at han drikker mye samt at hun han var utro med er der, må du jo nesten spørre deg selv hvorfor du aksepterer dette, og da må du prøve å la han få en sjanse til å vise deg at han er til å stole på. Hvis sistnevnte stemmer, synes jeg ikke det er rett av deg å sitte å melde han hele tiden, da du burde ha laget en avtale med han på forhånd. Da vil tida vise om han er til å stole på eller ei. Anonymous poster hash: c092f...3fe 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #17 Skrevet 23. august 2015 Hovedproblemet er jo at han drikker så mye, så han husker ikke hva som skjer. Det er DET du bør sette ned foten for. Når han drikker mister han alle hemninger og er ikke til å stole på. Anonymous poster hash: c092f...3fe
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #18 Skrevet 23. august 2015 Vet ikke hva som er rett å gjøre nå, da jeg vet ikke om du hadde en spesiell avtale med han ang tidspunkt og at han ikke skulle drikke så mye? Hvis han drikker like mye, hadde jeg vist en reaksjon imorgen, holdt f.eks avstand. Kanskje du kan være borte noen dager hos ei venninne, evt foreldre? Med å holde avstand, viser du at du forventer mer av han. Men samtidig , hvis du ikke hadde noen avtale med han, og godtatt at han drar på fest der du VET at han drikker mye samt at hun han var utro med er der, må du jo nesten spørre deg selv hvorfor du aksepterer dette, og da må du prøve å la han få en sjanse til å vise deg at han er til å stole på. Hvis sistnevnte stemmer, synes jeg ikke det er rett av deg å sitte å melde han hele tiden, da du burde ha laget en avtale med han på forhånd. Da vil tida vise om han er til å stole på eller ei.Anonymous poster hash: c092f...3fe Vi har på en måte hatt en avtale som vi laget for et år siden som også var et kriterie han måtte oppfylle om jeg skulle være i stand til å stole på han igjen. I lang tid fremover sa jeg, da måtte han slutte å drikke seg sørpings og komme hjem før langt på natt. Dette har tydeligvis gått i glemmeboken og virker ikke som han har tenkt å gjøre noe med det heller. TS Anonymous poster hash: ff5ac...35c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #19 Skrevet 23. august 2015 Hovedproblemet er jo at han drikker så mye, så han husker ikke hva som skjer. Det er DET du bør sette ned foten for. Når han drikker mister han alle hemninger og er ikke til å stole på.Anonymous poster hash: c092f...3fe Helt enig. Hadde han holdt seg og ikke drukket av seg føttene hver gang han er på fest så hadde det jo vært litt mer betryggende. Man MÅ jo ikke drikke seg sørpe full bare fordi alle andre også gjør det. Men han greier bare ikke stoppe. TS Anonymous poster hash: ff5ac...35c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #20 Skrevet 23. august 2015 Vi har på en måte hatt en avtale som vi laget for et år siden som også var et kriterie han måtte oppfylle om jeg skulle være i stand til å stole på han igjen. I lang tid fremover sa jeg, da måtte han slutte å drikke seg sørpings og komme hjem før langt på natt. Dette har tydeligvis gått i glemmeboken og virker ikke som han har tenkt å gjøre noe med det heller. TSAnonymous poster hash: ff5ac...35c Fordi du aldri har gitt han konsekvenser, og det du har sagt blir tomme ord, da du følger de ikke opp med handlinger. Anonymous poster hash: c092f...3fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå