Travalo Skrevet 22. august 2015 #1 Skrevet 22. august 2015 Hei! Jeg irriterer meg veldig over huden i ansiktet mitt når jeg sminker meg. Foundationen blir flakete på huden, særlig under øynene, og den smelter vekk på kinnene mine, da de fort blir røde og varme. I tillegg syns jeg ikke blodkarene på nesen blir ordentlig dekt. Ser såå mange med perfekt hud, og folk som greier å sminke seg fantastisk! Det er bare så utrolig demotiverende å sminke seg når man aldri blir fornøyd med resultatet! Jeg scrubber huden i ansiktet og smører den med hudkrem hver dag. Drikker mye vann, tar vitaminer, osv. Har byttet mellom ulike typer foundationer, blant annet Bare Minerals. Bruker ikke primer, da jeg ikke føler at jeg har funnet en som passer meg. Er det noen som har foundationer som dekker godt, ikke blir kakete eller klissete på huden, å anbefale? Eller primere, for den saks skyld!
Katteeier Skrevet 22. august 2015 #2 Skrevet 22. august 2015 Sliter du med tørr hud? Det beste er å bruke en flytende foundation. Bruker du pudder eller andre produkter over? Jeg hadde unngått det isåfall da det kan gjøre foundation tørr og flaskene. Jeg sliter selv med både fet hud (nesen) og tørr hud ellers i ansiktet. Jeg bruker bare bb -cream fra garnier. Denne gir både fuktighet og har solfaktor. Også bruker jeg estee lauder concealer, den er flytende, gir fuktighet og holder hele dagen. Hvis jeg skal ty til foundation bruker jeg infalleble fra loreal, da denne har god dekkevne (men denne er noe tørr).
Travalo Skrevet 22. august 2015 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2015 Sliter du med tørr hud? Det beste er å bruke en flytende foundation. Bruker du pudder eller andre produkter over? Jeg hadde unngått det isåfall da det kan gjøre foundation tørr og flaskene. Jeg sliter selv med både fet hud (nesen) og tørr hud ellers i ansiktet. Jeg bruker bare bb -cream fra garnier. Denne gir både fuktighet og har solfaktor. Også bruker jeg estee lauder concealer, den er flytende, gir fuktighet og holder hele dagen. Hvis jeg skal ty til foundation bruker jeg infalleble fra loreal, da denne har god dekkevne (men denne er noe tørr). Ja, jeg holder meg unna pudder! Leste at det bare gjorde huden verre. Har prøvd noen fargete dagkremer, men jeg vil ha noe som dekker mer, hvis du skjønner! Føler Loreal sine foundationer er så orange, og jeg har veldig lys hud. Takk for svar!
Gjest Honeyblossom Skrevet 22. august 2015 #4 Skrevet 22. august 2015 Å skrubbe huden hver dag er ikke veldig lurt. Bruk heller en ansiktrens morgen og kveld og begrens skrubbingen til 1-2 ganger i uken.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #5 Skrevet 22. august 2015 Kan du legge ut et bilde? Lettere å se hva som er problemet da. Anonymous poster hash: ea37d...290
Travalo Skrevet 22. august 2015 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2015 Kan du legge ut et bilde? Lettere å se hva som er problemet da. Anonymous poster hash: ea37d...290 Åh, ja, selvfølelig! Har ikke på meg sminke nå, men kan ta bilde imorgentidlig, og legge ut når jeg kommer fra jobb
Gjest O.G. Skrevet 23. august 2015 #7 Skrevet 23. august 2015 Åh, ja, selvfølelig! Har ikke på meg sminke nå, men kan ta bilde imorgentidlig, og legge ut når jeg kommer fra jobb Kult. Da skal jeg prøve å hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #8 Skrevet 23. august 2015 jeg bruker maxfactor facefinity allday flawless. den holder hele dagen for meg. men en annen ting. anbefaler deg å bare skrubbe 1 max 2 ganger i uka. Anonymous poster hash: 96f2a...c34
Cathj Skrevet 23. august 2015 #9 Skrevet 23. august 2015 (endret) Fortsett med vann, slutt med skrubb. Bruk øyekrem, primer (eller eventuelt en fuktighetsgivende setting spray), og prøv en concealer for å dekke over blodkarene på nesen din. Sliter du med tørre partier, hadde jeg ikke gått for en foundation med bedre dekkevne. Da hadde jeg heller prøvd å dekke til urenheter med concealer. Concealer er sparkel, foundation er maling. Malingen kan ikke gjøre sparkelens jobb, eller omvendt. Endret 23. august 2015 av Cathj
Kvark22 Skrevet 23. august 2015 #10 Skrevet 23. august 2015 Venter du en stund ( minimum 10-15minutter) etter du har påført fuktighetskrem til du tar på deg faundation? Hvis ikke kan det være fuktighetskremen ikke har rukket å trekke riktig inn i huden og dermed får du en halvtørket blanding av fuktighetskrem og foundtion som ikke funker spesielt bra. Har hatt problemer med det samme selv, både med foundation og solkrem, men det har ordnet seg etter at jeg begynte å vente mellom lagene. Har også veldig lys hud. Fant aldri en faundation som passet, men så bestilte jeg en cc-krem fra Sør-Korea og den passer perfekt Lioele dollish cc-cream og den sitter som støpt hele dagen. Har også solfaktor 34 ( av alle ting ) som jo er bra når en har ganske lys hud. Ellers kan du jo spørre en som jobber på en skikkelig hudpleiebutikk om hun/han ikke kan finne noe som passer?
Adhara Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 Slutt for all del ikke med skrubb, men ikke gjør det så ofte, 1-2 ganger i uka er nok. Kjøp gjerne en skrubb som ikke er så grov. Men jeg får ikke helt tak i hvilken hudtype du har?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå