AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #1 Skrevet 22. august 2015 Så hva gjør jeg. Forsøker å bli gravid og håpe at jeg får innkalling til noen av jobbene jeg har søkt, eller venter. Kan ikke vente lenger enn til oktober uansett, for å rekke barnehagefristen. Bor i en stor by, så umulig å få plass utenom fristen. Hvis jeg blir gravid nå, og får jobb om to måneder, får man da permisjonspenger om man jobber frem til termin? Frykter i ytterste konsekvens at jeg blir gravid og ikke får jobb, og dermed ender uten opparbeidet foreldrepenger, ergo ingen permisjonspenger. Går for tiden på dagpenger, men blir ikke mye å rutte med i permisjonen dersom jeg skal bli gravid mens jeg går på det. Noen som har vært i samme situasjon? Noen gode tips? Jeg er så babysyk, og vil så gjerne gi datteren min en bror eller søster... Anonymous poster hash: de515...e33 1
Harlekin Skrevet 23. august 2015 #2 Skrevet 23. august 2015 Hvis du ikke har ekstremt hastverk mht alder, ville jeg ventet til du får jobb igjen. Det er en stor belastning med økonomiske problemer når man har småbarn. Angående barnehagefristen, du vet jo at du ikke kan garantere at du blir gravid med en gang og ''rekker barnehagefristen"? Hva skal du gjøre hvis du ikke blir gravid innen fristen, venter du et halvt år før du prøver igjen? Du finnes jo muligheter med dagmamma, ev. bli det selv, eller spare opp litt penger så dere klarer dere. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #3 Skrevet 23. august 2015 Sånn i utgangspunktet tenker jeg at det er lurt å vente. Men samtidig har vi ventet til alt var på stell, og nå sliter vi med å bli gravid. Kunne gitt vekk alt vi har for å få et barn.. Så lenge det bare blir litt trangt økonomisk i en periode tenker jeg det kan løse seg? Sliter dere med å betjene gjeld og denslags er det nok lurest å vente.Anonymous poster hash: 75799...20f
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #4 Skrevet 23. august 2015 Det har jo også litt å si hvilke jobbmuligheter du har på sikt? Er du sykepleier/lærer og vet det alltid er mulig å få er vikariat et sted er det jo veldig greit. Bor du sånn at det går an å jobbe i en butikk eller lignende til relevant jobb dukker opp? Anonymous poster hash: 75799...20f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå