Gå til innhold

Hvordan er den beste måten å ta kontakt første gang?  

1. 1. Hvordan er den beste måten å ta kontakt første gang?

• Send en SMS. Mindre press på jenten
      6
    • Ring. Viser at du har bein i nesen og er en go-getter
      12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen tips av dere jenter nå. Traff en herlig jente på et vorspiel i helgen og det virket som om hun var interessert. Når vi gikk på byn spurte hun om jeg ville bli med der hun skulle. Selv om vi ikke snakket så mye sammen på byn, så ga hun en del positive signaler og det endte opp med at jeg fikk nummeret hennes. Det jeg lurer på nå er hva dere ville ha gjort eller satt pris på at en gutt gjorde for å ha videre kontakt. Må legge til at dette er en jente jeg sannsynligvis ikke kommer til å treffe igjen hvis jeg ikke gjør noe aktivt for at det skal skje. Fyr løs, jeg trenger gode ideer.

På forhånd takk :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun gir deg nummeret, og så lurer du på hva du skal gjøre? :ler:

Ring henne, vel. Ikke send sms. Da blir det fort til at det bare blir sms. Ring og inviter på en kopp kaffe, eller noe annet gøy. Go for it!

Skrevet

Ring så fort som mulig! Å vente til onsdag eller torsdag etter et møte i helgen er bare tåpelig. Spør om hun vil være med på ett eller annet, gjerne noe litt originalt!

Skrevet
Hun gir deg nummeret, og så lurer du på hva du skal gjøre?  :ler:  

Hehe. Kan forstå at det høres rart ut. Men har opplevd mange ganger at jenter gir ut nummeret og så er dem ikke interessert allikevel. Trenger en godt tips på hva jeg kan invitere henne ut på. Synes resturant på den første daten er litt for mye. Trenger tips jenter

Skrevet

Vel, hvis du vil være tradisjonell men ikke ta den helt ut, hva med å invitere på en øl eller to?

Eventuelt er det ofte artig å bli invitert med som date hvis du er invitert på noe. Eller hva med stand-up, hvis du er redd dere ikke skal ha noe å snakke om...

Ellers har man jo f.eks fjellklatring (i vegg innendørs), utstilling/museum/andre happenings (sjekk dagbladet, de har oversikt over hva som skjer), en drink i sky-baren på plaza er jo artig, go-kart, bowling, megazone, quiz, vinsmaking, tur i marka med påfølgende vafler, be henne hjem til deg på middag, gå på omvisning på slottet eller bare spør om hun vil bli med deg på klesshopping (mange jenter elsker å kle opp gutta!)...

Det finnes mengder av ideer...

Gjest Hillary..
Skrevet

Hvsi du ikke vet så mye om jenta, så tror jeg øl eller kaffe er bedre enn noe sånt veldig aktivt noe.

Jeg hadde nesten fått prestasjonangst hvis jeg ble invitert til å klatre i vegg, kjøre gocart, ta en joggetur eller noe sånt.

Jeg synes ikke man behøver å gå ut så veldig originalt til å begynne med. Å bli invitert på kaffe / øl er da vel hyggelig nok, eller hva?

Skrevet

Hadde satt pris på en telefon jeg, og en invitasjon om å treffes på cafe eller bare gå en tur for å bli bedre kjent. :)

K

Skrevet
Hvsi du ikke vet så mye om jenta, så tror jeg øl eller kaffe er bedre enn noe sånt veldig aktivt noe.  

Jeg hadde nesten fått prestasjonangst hvis jeg ble invitert til å klatre i vegg, kjøre gocart, ta en joggetur eller noe sånt.  

Jeg synes ikke man behøver å gå ut så veldig originalt til å begynne med. Å bli invitert på kaffe / øl er da vel hyggelig nok, eller hva?

Jeg datet veldig mye før jeg traff herr Laban, og hadde veldig sansen for gutter som inviterte på uortodoks date! Men så lette jeg ikke etter en ortodoks fyr, heller da...

Selvsagt er go-cart og fjelklarting litt voldsomt - det avhenger jo av hva slags type hun er.

Skrevet

Etter hva jeg forstod, så var du interessert i å lodde stemningen? Om hun er interessert i noe mer,eller ikke.

Vel,da har du jo et par alternativer . Du kan sende en sms, hvor du takker for sist osv. osv.- Da merker du jo fort om hun svarer eller ei......Svarer hun, og virker interessert, venter du en dag eller to, og ringer henne for å be henne med ut, eller noe.

Eller du kan ringe med en gang, som de andre her inne foreslår.

Jeg personlig, hadde satt pris på en sms fra en jeg knapt kjenner, da har jeg muligheten til å vurdere, uten å føle noe press. Telefon kan man ta siden når kontaktetn er opprettet, og begge føler seg nogenlunde sikker på at det er gjensidig interesse i å bli bedre kjent med hverandre.

Gjest Hillary..
Skrevet

Nettopp! Jeg liker også uortodokse menn, men er mer opptatt av hjernen enn musklene.

Treffer man spiker'n på hodet med et kreativ dateforslag, så er det helt topp.

Skrevet
Jeg personlig' date=' hadde satt pris på en sms fra en jeg knapt kjenner, da har jeg muligheten til å vurdere, uten å føle noe press. Telefon kan man ta siden når kontaktetn er opprettet, og begge føler seg nogenlunde sikker på at det er gjensidig interesse i å bli bedre kjent med hverandre.[/quote']

Jeg setter mer pris på en telefon - synes at en sms er litt feigt, liksom. En telefon viser at fyren er oppriktig interessert, selvsikker og en go-getter. Setter pris på slike kvaliteter!

Får jeg en sms tikkende inn flere dager etter vi møttes, synes jeg det er temmelig turn-off (hvis det er kjæreste jeg er på utkikk etter, velog merke).

Skrevet

Det er vel ikke feigt å sende en sms?!?! Sms er jo kommet for å bli, og de fleste har vel blitt vant til denne kommunikasjonsformen.

VI er jo så forskjellige.....

jeg har mange ganger opplevd å få bakoversveis og blitt rett og slett uinteressert i en som jeg knapt har snakket med, plutselig ringer meg for å invitere meg ut.........virker litt vel voldsomt for MIN smak..... Nei, JEG ville ha satt pris på at han er litt laid back til å begynne med.....

Vil nok en gang understreke at vi mennesker er forskjellige, at det ikke finnes noe rett eller galt.

Laban liker telefon ved første kontakt, Lovvi liker sms.....

Lykke til kjære tådstarter.....sms eller ei

Gjest Hillary..
Skrevet

Jeg synes også sms er helt ok. Spesielt hvis det var en jeg ikke var veldig interessert i (ennå).

Ringe kan man gjøre når man er tryggere på at man ikke er for voldsom, ikke er for påtrengende.

Men da bør man kanskje ringe også. Det kan bli for mye sms....

Skrevet
Det er vel ikke feigt å sende en sms?!?! Sms er jo kommet for å bli' date=' og de fleste har vel blitt vant til denne kommunikasjonsformen.[/quote']

For all del - det er artig å være på flørtern på sms. Men i mine øyne er som sagt en telefon et signal om at fyren mener alvor og har hensikter ut over det å være elskere...

Har jeg gitt ut telefonnummeret mitt, må jeg jo også være tøff nok til å klare å avvise hvis jeg ikke er interessert.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville satt pris på at du sendte en sms (ikke vent dødslenge!) og avtalte å ta en kaffe. Gjerne på dagtid på en kaffebar, temmelig uforpliktende og lite date-aktig. Bare hyggelig, vennskapelig.

Så kan man ta en øl eller noe noen dager senere om det klaffer.

Jeg liker å klatre i klatrevegg, jeg, men jeg hadde fått hetta om en fyr jeg såvidt hadde møtt ville ha meg med på det...

Skrevet

Du har allerede ventet lenge nok. Se å få ringt henne og be henne på lunsj eller noe :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville foretrukket en sms med forslag om å teffes på kafe. Hvis hun er interessert svarer hun på sms eller ringer deg. Når du har fått positiv respons på sms kan du ringe for å avtale sted og tidspunkt.

Om hun takker nei eller ikke svarer så trenger du ikke å tenke mer på henne.

Skrevet

Dersom noen gir deg telefonnummeret sitt er det vel (forutsatt det er riktig nr) en måte å be deg ta første steg på... Så jeg tror jeg hadde ringt, sagt takk for sist og takk for nummeret, lurte på om du hadde noen planer fremover eller om du vil ta en kaffi og prate litt - bli kjent med hverandre og le litt? (hvem kan vel si nei til å le??)

Så er det opp til henne da.....

Men du må nok ikke ha en avresjon mot avvisning, det kan jo være hun angret seg morgenen etter at du fikk nr. hennes.......

Jeg er kvinne - har aldri gitt bort mitt nr. men heller bedt om å få nr hvis noen var interesange nok liksom.. Og den enen gangen jeg torde ringe vart det full klaff (ler litt) Vi er gifte i dag og har hus og gjeld og mobiltelefon som Øystein Sunde synger....

Lykke til.

Skrevet

Jeg ser jeg er nedstemt! Får håpe det ikke er en jente som meg du vil sjekke opp, Christer.

Lykke til og hold oss oppdatert! :wink:

Skrevet

Må bare fortelle hva som skjedde meg for noen år siden.....

Var på danskebåten og traff den herlige typen. Vi tilbrakte hele helgen sammen og bare pratet og pratet ikke noe mere, vi var begge i hvert vårt forhold.

Men det var noe der som vi ikke ville slippe taket på og vi byttet tlf nr før vi skiltes og en time etter at jeg kom hjem, så ringte han....Herlig!! Der stod jeg med unger rundt bena og gikk nesten helt av skaftet. :ler:

Og etterpå sendte vi sms til hverandre en periode......Dette er fem år siden og jeg har ikke sett han siden.... :cry:

Så mitt forslag er: ring du......be henne på en enkel lunsj eller bare en øl eller kaffe.

Men du, fortell oss hvordan det går!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...