AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #1 Skrevet 22. august 2015 Ser noen har forskjell på størrelsene på paiformene, så jeg lurer på, hvilken størrelse er det som blir mest brukt når det kommer til oppskrifter? Jeg er glad i å bake å prøve ut nye oppskrifter men hadde vært fint med en form som passet til meste av oppskrifter uten at formen blir for stor eller for liten. Anonymous poster hash: 2b5db...c5f Anonymous poster hash: 2b5db...c5f
Gjest Zeitgeist Skrevet 22. august 2015 #2 Skrevet 22. august 2015 Tror 24 cm er det vanligste. De fleste engelskspråklige oppskriftene oppgir "9 inches", som er 22.86 cm. Det nærmeste man kommer av norske størrelser, er da 24 cm.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #3 Skrevet 22. august 2015 Tror 24 cm er det vanligste. De fleste engelskspråklige oppskriftene oppgir "9 inches", som er 22.86 cm. Det nærmeste man kommer av norske størrelser, er da 24 cm. Ja har sett på noen "berømte" bakebloggere, formene dems er ofte 24 cm så muligens jeg får skaffe meg en form på det. Anonymous poster hash: 2b5db...c5f
Gjest Zeitgeist Skrevet 22. august 2015 #4 Skrevet 22. august 2015 Ja har sett på noen "berømte" bakebloggere, formene dems er ofte 24 cm så muligens jeg får skaffe meg en form på det. Anonymous poster hash: 2b5db...c5f Jeg har to - ei fra IKEA med slippbelegg og ei i porselen fra Maxwell Williams. Tror den kosten noe slikt som 150 kroner. Sistnevnte bruker jeg når det skal se litt penere ut serveringsteknisk. Og den fra IKEA er helt grei til sitt bruk. Hvis du kjøper større/mindre (28 hhv. 20 cm) så er det stort sett ikke mer du må passe på enn steketiden og mengden fyll. Og hva steketiden angår, så er det kanskje snakk om fem til femten minutter fra eller til. Lykke til med bakinga! Det kommer nok til å smake godt.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #5 Skrevet 22. august 2015 Jeg har to - ei fra IKEA med slippbelegg og ei i porselen fra Maxwell Williams. Tror den kosten noe slikt som 150 kroner. Sistnevnte bruker jeg når det skal se litt penere ut serveringsteknisk. Og den fra IKEA er helt grei til sitt bruk. Hvis du kjøper større/mindre (28 hhv. 20 cm) så er det stort sett ikke mer du må passe på enn steketiden og mengden fyll. Og hva steketiden angår, så er det kanskje snakk om fem til femten minutter fra eller til. Lykke til med bakinga! Det kommer nok til å smake godt. Tusen takk for tips! Anonymous poster hash: 2b5db...c5f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå