Gå til innhold

hjemløse dyr i syden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei nettopp vært i Poros,Hellas

Koselig sted men det var deprimerende med alle hjemløse katter og hunder der

Jeg ble kjent med flere av dem, og ga noen av dem mat

Hva er det med sånne land?Hvorfor står de bare og ser på?Katter uten ører eller verk i hele kroppen slik at det kom ut av nesa på dem.Hallo!De driter jo i det.Det var mange triste syn det nede

Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Har opplevd det på alle "syden"-plassene jeg har vært.... (På Gran Canari ble mange katter og hunder skutt for noen år tilbake, men jeg tror ikke de hjalp så veldig mye, da folk ikke bryr seg om hvis dyrene deres får barn)

Skrevet

Kjenner ikke til situasjonen i Hellas, men vet at dette er ga vanlig i Spania (både på fastlandet og på øyene). Veldig mange spanjoler har dyr og stort sett er det blandingshunder.

Hvis en eierløs hund blir levert inn, så blir den etter kort tid avlivet. Vet ikke om det samme gjelder kattene.

Det er rett og slett for mange "gatedyr" til at noe kan gjøres. Men det skal sies at lokalbefolkningen er flinke til å gi løskatter og løshunder mat og drikke.

Gjest Valhalla ikke innl
Skrevet

Kan ødelegge ferien sin hvis man skal drive å bry seg med alle de dyrene

Skrevet

Kom nettopp tilbake fra Sicilia og der var det også mange løshunder, de var skitne, men det var jo tørt og varmt der, alt blir lett støvete der. Jeg ble faktisk glad da jeg så at lokalbefolkningen tok seg av dem, ga dem mat og vann, og det beroliget meg litt.

Det er en annen verden enn vi er vant til og det må vi kanskje innse, selv om det går inn på oss.

Skrevet

Jeg var vitne til noe litt spesielt på Madeira! Det var masse løshunder et sted vi var på tur, og de oppførte seg så merkelig.. Det viste seg at den ene var skikkelig dårlig! Og da ble det fart i folka rundt der! Virket som om hele lokalbefolkningen reagerte! Det hele endte med at noen kjørte avgårde i bil med hunden! Trolig til en dyrlege... eller til avlivning, det vet jeg jo ikke! Men uansett så gjorde det inntrykk at folka faktisk brydde seg når det kom t il stykket... :)

Skrevet

Ja, har sett det selv, men jeg overser dyr generelt. Liker dem ikke.

Regner med at frivillige og statlig organisasjoner tar seg av det de kan. Spesielt intressert tar sikkert til seg noen dyr.

De som er til overs kan man ikke bry seg så mye om, for da ødelegger man ferien sin. Man kan få sykdommer hvis man tar på dem. I noen land spiser de katter og hunder, så de brukes nok til mat også.

I Kina spiser de rotter også.

Skrevet
Ja, har sett det selv, men jeg overser dyr generelt. Liker dem ikke.  

Regner med at frivillige og statlig organisasjoner tar seg av det de kan. Spesielt intressert tar sikkert til seg noen dyr.

De som er til overs kan man ikke bry seg så mye om, for da ødelegger man ferien sin. Man kan få sykdommer hvis man tar på dem. I noen land spiser de katter og hunder, så de brukes nok til mat også.

I Kina spiser de rotter også.

:o

Vel..uansett: var på ferie i Portugal, og der var det like ille. Skitne skabbete hunder, som sloss for tilværeslen. Gjorde meg uendelig trist!!!

Skrevet

Let me refraze: jeg liker dyr generelt, men ikke løshunder og katter (rotter, mus, osv.) som er i overflod.

Man kan jo ikke ta seg av alle som reker rundt i de landene der det er overflod av dem?

Koalaer, pandaer, seler,hvaler, elefanter, osv. ja dem er det annerledes med, for det er ikke så mange av dem igjen.

Skrevet

Hvem sin feil er det at katter og hunder er i overflod?!

Hvis folk med hunder og katter hadde vært ansvarlige nok - tatt seg av dyrene, sterilisert, kastrert så hadde det ikke vært dyr i overflod!

Selv om det er flere av de, så er de ikke mindre verdt enn sjeldne dyr som koala og pandaer.

Skrevet
Hvem sin feil er det at katter og hunder er i overflod?!

Hvis folk med hunder og katter hadde vært ansvarlige nok - tatt seg av dyrene, sterilisert, kastrert så hadde det ikke vært dyr i overflod!

Selv om det er flere av de, så er de ikke mindre verdt enn sjeldne dyr som koala og pandaer.

HELT ENIG!! :)

Skrevet

Selv om dyrene kan virke søte nok, der det viktig å ikke klappe eller kose med dem. Du risikerer å bli smittebærer for kjæledyrene hjemme. Å mate dem er vel heller ikke så lurt, hvis de er tynne og svakelige. Det vil holde dem i live litt lenger, men samtidig forlenge lidelsene unødvendig.

Skrevet

Ja, huff og huff! Dette er noe av det mildeste jeg har sagt til de som kjenner meg. Er ikke alt for opptatt av hva slags syn de har på meg.

Jeg kan si det en gang til: Jeg liker ikke dyr (som løshunder/katter)!!

Tilbake til trådstarter: ja, det er fæle greier med løs-dyr som ingen eier. Dyr som må kjempe hver dag på gaten for å overleve til neste dag. Heldigvis finnes dyreklinikker og frivillige organisasjoner- og snille mennesker.

Skrevet

Når jeg er i syden går jeg over til å være veggis. Jeg gir bort all kjøtt til kattene og kjøpe ekstra vann å ha med meg til hunder og katter. Jeg hører av alle at jeg ikke skal gjøre det, men det driter jeg en lang marsj i. Fint å høre om medmennesker i syden. :)

Skrevet

Koalaer, pandaer, seler,hvaler, elefanter, osv. ja dem er det annerledes med, for det er ikke så mange av dem igjen.

Til orientering: dDet er ikke akkurat underskudd på sel her i verden.

Skrevet
Når jeg er i syden går jeg over til å være veggis. Jeg gir bort all kjøtt til kattene og kjøpe ekstra vann å ha med meg til hunder og katter. Jeg hører av alle at jeg ikke skal gjøre det' date=' men det driter jeg en lang marsj i. Fint å høre om medmennesker i syden. :)[/quote']

Takk!Sånn er jeg og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...