AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #1 Del Skrevet 22. august 2015 Hei! Har nettopp fått påvist rectocele og gynekologen sa at musklene var revet fra hverandre og det eneste som gikk an for å fikse dette var å ta en operasjon. Fødte et barn på nesten 5kg.. Og jeg var visst for ung til å få dette, 23år og at jeg mest sannsynlig skal ha flere barn. Noen som har dette og noen tips til å takle det? Det hjelper ikke akkurat på selvtilliten Anonymous poster hash: 60622...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #2 Del Skrevet 22. august 2015 Så trist å høre, jeg ville bare tatt operasjonen og blitt ferdig med det:)Anonymous poster hash: 7d98a...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #3 Del Skrevet 22. august 2015 Så trist å høre, jeg ville bare tatt operasjonen og blitt ferdig med det:)Anonymous poster hash: 7d98a...a96 Hadde selvfølgelig tatt den, men jeg får den ikke fordi jeg er så ung og skal ha flere barn. Kunne søke, men han kunne nesten garantere avslag og hvis jeg tar den så må jeg ha keisersnitt ved neste fødsel og det har jeg virkelig ikke lyst til.Anonymous poster hash: 60622...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #4 Del Skrevet 22. august 2015 Hadde selvfølgelig tatt den, men jeg får den ikke fordi jeg er så ung og skal ha flere barn. Kunne søke, men han kunne nesten garantere avslag og hvis jeg tar den så må jeg ha keisersnitt ved neste fødsel og det har jeg virkelig ikke lyst til.Anonymous poster hash: 60622...e80 Ok, misforsto deg. Vanskelig situasjon psykisk, for det er vel der det er værst? Hva sier mannen din?Anonymous poster hash: 7d98a...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #5 Del Skrevet 22. august 2015 Hadde selvfølgelig tatt den, men jeg får den ikke fordi jeg er så ung og skal ha flere barn. Kunne søke, men han kunne nesten garantere avslag og hvis jeg tar den så må jeg ha keisersnitt ved neste fødsel og det har jeg virkelig ikke lyst til.Anonymous poster hash: 60622...e80 Er det ikke stor sannsynlighet for at du må ha keisersnitt neste gang likevel, hvis du fikk et såpass stort barn som ga store skader nedentil? Jeg ville i hvert fall valgt et planlagt keisersnitt om jeg skulle ha flere barn. Har også rectocele etter en tredjegradsruptur og skal operere denne. Orker ikke tanken på å gå slik i flere år, det er virkelig skikkelig kjipt for selvfølelsen. Sex med mannen er uaktuelt, selv om han sier at han ikke plages av det. Jeg har født vaginalt og hatt et keisersnitt, så jeg har litt sammenligningsgrunnlag. Keisersnittet var ikke på langt nær så vondt som en tredjegradsruptur. Anonymous poster hash: e1543...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #6 Del Skrevet 22. august 2015 Hadde selvfølgelig tatt den, men jeg får den ikke fordi jeg er så ung og skal ha flere barn. Kunne søke, men han kunne nesten garantere avslag og hvis jeg tar den så må jeg ha keisersnitt ved neste fødsel og det har jeg virkelig ikke lyst til.Anonymous poster hash: 60622...e80 Er det ikke stor sannsynlighet for at du må ha keisersnitt neste gang likevel, hvis du fikk et såpass stort barn som ga store skader nedentil? Jeg ville i hvert fall valgt et planlagt keisersnitt om jeg skulle ha flere barn. Har også rectocele etter en tredjegradsruptur og skal operere denne. Orker ikke tanken på å gå slik i flere år, det er virkelig skikkelig kjipt for selvfølelsen. Sex med mannen er uaktuelt, selv om han sier at han ikke plages av det. Jeg har født vaginalt og hatt et keisersnitt, så jeg har litt sammenligningsgrunnlag. Keisersnittet var ikke på langt nær så vondt som en tredjegradsruptur. Anonymous poster hash: e1543...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #7 Del Skrevet 22. august 2015 Er det ikke stor sannsynlighet for at du må ha keisersnitt neste gang likevel, hvis du fikk et såpass stort barn som ga store skader nedentil? Jeg ville i hvert fall valgt et planlagt keisersnitt om jeg skulle ha flere barn. Har også rectocele etter en tredjegradsruptur og skal operere denne. Orker ikke tanken på å gå slik i flere år, det er virkelig skikkelig kjipt for selvfølelsen. Sex med mannen er uaktuelt, selv om han sier at han ikke plages av det. Jeg har født vaginalt og hatt et keisersnitt, så jeg har litt sammenligningsgrunnlag. Keisersnittet var ikke på langt nær så vondt som en tredjegradsruptur. Anonymous poster hash: e1543...515 Jeg vil aller helst føde normalt og så lenge barnet ikke er større, eller større hode - hadde 39cm i hodeomkrets, skal det nok gå. Mye av grunnen til at jeg revnet var nok også at det gikk kjempe fort på slutten og presset han ut på 5-7 minutter Hvordan har det vært hos deg? Hos meg er det akkurat så den ligger å sperrer åpning på en måte. Sex har jeg hatt ca 10 ganger siden han kom for snart 10 måneder siden, tampong fungerer ikke og det å gå på do kan være et prosjekt i seg selv.. Anonymous poster hash: 60622...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #8 Del Skrevet 22. august 2015 Jeg vil aller helst føde normalt og så lenge barnet ikke er større, eller større hode - hadde 39cm i hodeomkrets, skal det nok gå. Mye av grunnen til at jeg revnet var nok også at det gikk kjempe fort på slutten og presset han ut på 5-7 minutter Hvordan har det vært hos deg? Hos meg er det akkurat så den ligger å sperrer åpning på en måte. Sex har jeg hatt ca 10 ganger siden han kom for snart 10 måneder siden, tampong fungerer ikke og det å gå på do kan være et prosjekt i seg selv.. Anonymous poster hash: 60622...e80 Det er akkurat det samme her. Ligger i åpningen og kjennes som det "er noe der" hele tiden. Å gå på do går foreløpig greit, men det er ikke så gøy å kjenne at det nedten henger ut. Tampong tviler jeg på at ville funket, men har ikke testet. Kan jeg spørre hvordan det fungerer med sex? Jeg orker ikke tanken foreløpig, men det er også kortere tid siden min fødsel. Jeg skjønner ønsket om vaginal fødsel veldig godt. Jeg insisterte selv på en vaginal fødsel etter keisersnittet første gang, men i etterkant var det virkelig null problem med keisersnittet. Jeg er ikke tilhenger av snitt bare fordi den fødende tror det er en enkel løsning, for det er det ikke, men når det trengs er det en glimrende løsning. Hva sier legene, forresten? Har du tenkt på hvor lenge du vil vente med neste barn? Og hvordan er prognosen ved en ny vaginal fødsel, kan det bli verre? Anonymous poster hash: e1543...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #9 Del Skrevet 22. august 2015 Det er akkurat det samme her. Ligger i åpningen og kjennes som det "er noe der" hele tiden. Å gå på do går foreløpig greit, men det er ikke så gøy å kjenne at det nedten henger ut. Tampong tviler jeg på at ville funket, men har ikke testet. Kan jeg spørre hvordan det fungerer med sex? Jeg orker ikke tanken foreløpig, men det er også kortere tid siden min fødsel. Jeg skjønner ønsket om vaginal fødsel veldig godt. Jeg insisterte selv på en vaginal fødsel etter keisersnittet første gang, men i etterkant var det virkelig null problem med keisersnittet. Jeg er ikke tilhenger av snitt bare fordi den fødende tror det er en enkel løsning, for det er det ikke, men når det trengs er det en glimrende løsning. Hva sier legene, forresten? Har du tenkt på hvor lenge du vil vente med neste barn? Og hvordan er prognosen ved en ny vaginal fødsel, kan det bli verre? Anonymous poster hash: e1543...515 Hvor lenge siden hos deg? Bra du ikke har noe problem med å gå på do! Tampongen bare spratt ut igjen her, prøvde etter å ha gått med bind sammenhengende i 3-4 måneder:P Sex prøvde jeg første gang etter ca 3 måneder, og det fungerer, men er helt merkelig og må liksom dytte den på på plass så langt det lar seg gjøre først, pluss at jeg ikke akkurat føler meg så digg og har veldig lyst. Har en spiral nå som jeg må ta ut januar 2018, og da kommer vi ikke til å bruke noe prevensjon, så det blir noen år imellom. Spurte gyn om det, og det eneste han sa var "kan love deg at det ikke akkurat blir bedre" så det blir jo spennende å se. Håper hvertfall på et mindre barn neste gangAnonymous poster hash: 60622...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #10 Del Skrevet 23. august 2015 Hvor lenge siden hos deg? Bra du ikke har noe problem med å gå på do! Tampongen bare spratt ut igjen her, prøvde etter å ha gått med bind sammenhengende i 3-4 måneder:P Sex prøvde jeg første gang etter ca 3 måneder, og det fungerer, men er helt merkelig og må liksom dytte den på på plass så langt det lar seg gjøre først, pluss at jeg ikke akkurat føler meg så digg og har veldig lyst. Har en spiral nå som jeg må ta ut januar 2018, og da kommer vi ikke til å bruke noe prevensjon, så det blir noen år imellom. Spurte gyn om det, og det eneste han sa var "kan love deg at det ikke akkurat blir bedre" så det blir jo spennende å se. Håper hvertfall på et mindre barn neste gangAnonymous poster hash: 60622...e80 Det var jo et lovende svar fra gynekologen. :/ Er det noe du kan venne deg til så lenge da? Jeg har liksom ikke så mye å komme med, for selv prøver jeg å ikke tenke på det og heller fokusere på at det skal fikses i løpet av et halvår. Kan du få en samtale med sykehuset der du fødte, kanskje? Få spurt om de fraråder vaginal fødsel neste gang eller om de mener det skal gå greit? Hos meg vil de antagelig anbefale keisersnitt om det skulle bli flere barn. Ellers tar jeg gjerne også imot tips om hvordan å leve med dette enn så lenge. Savner å føle at jeg har lyst til å ha sex. Anonymous poster hash: e1543...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #11 Del Skrevet 23. august 2015 Jeg har operert etter to barn, trodde jeg var ferdig. Så gravid med tredje. Fikk planlagt snitt, jeg kunne velge sa de. ( ukompliserte Vaginale fødsler før) Valgte snitt pga jeg ville endt opp med en eller annen operasjon uansett sa de. Har gått kjempefint. Jeg var veldig fornøyd etter den bakre plastikken, selv om de ikje kunne finne et rectocele på meg. Anonymous poster hash: 099c3...2b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #12 Del Skrevet 23. august 2015 Det var jo et lovende svar fra gynekologen. :/ Er det noe du kan venne deg til så lenge da? Jeg har liksom ikke så mye å komme med, for selv prøver jeg å ikke tenke på det og heller fokusere på at det skal fikses i løpet av et halvår. Kan du få en samtale med sykehuset der du fødte, kanskje? Få spurt om de fraråder vaginal fødsel neste gang eller om de mener det skal gå greit? Hos meg vil de antagelig anbefale keisersnitt om det skulle bli flere barn. Ellers tar jeg gjerne også imot tips om hvordan å leve med dette enn så lenge. Savner å føle at jeg har lyst til å ha sex. Anonymous poster hash: e1543...515 Må jo nesten bare det, har ikke så mye valg. Når jeg har snakket med dem på etterkontroller og en samtale om det at smertestillende ikke fungerte når de skulle sy meg på operasjonsstuen etter fødsel, så var de positive til at jeg kunne gjøre det igjen. Jeg revnet ikke bak, revnet veldig dypt innvending og helt inn til livmoren og fremover. I tillegg klarte jeg et såpass stort barn, så kjapt uten noe tang e.l eller smertestillende for den saks skyld og det "eneste" som skjedde var at jeg revnet. Hadde jeg revnet bak hadde nok ting vært annerledes. Jeg hadde jordmorstudent under fødselen som tok imot barnet, mens jordmoren presset og holdt på så jeg ikke skulle revne bak. I forhold til det å leve med det har jeg funnet ut at det bare får være nesten, jeg får jo tydeligvis ikke gjort noe med det på mange år uansett. De gangene vi har hatt sex har vi hatt langt forspill så det er litt våtere og passet på at jeg har vært ordentlig på do ikke kjempe lenge før, min blir større hvis jeg "snart må på do" det gjør ihvertfall ikke vondt. Vi prøvde oss litt frem i startenAnonymous poster hash: 60622...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå