Gå til innhold

Hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

borte

Endret av gjest 321
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avvis med å si at du kun vil ha vennskap. Med én gang. Du har kort og greit valget mellom å potensielt fremstå som innbilsk, og å potensielt såre ham.

Anonymous poster hash: 87682...f60
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Avvis med å si at du kun vil ha vennskap. Med én gang. Du har kort og greit valget mellom å potensielt fremstå som innbilsk, og å potensielt såre ham.

Anonymous poster hash: 87682...f60

Eksempele

Endret av gjest 321
Skrevet

Det er to måter å kommunisere dette på uten å si det direkte; 1) Signalisere interesse for en annen mann eller at du har en date, eller 2) kun delta i sammenkomster som inkluderer andre, ikke dere to, som i et vennskapelig treff, ikke et date-scenario.

Anonymous poster hash: 6f234...449
Gjest lipgloss
Skrevet

ville truffet ham på vanlig måte og ikke gjort noe som helst før han tydlig ga signal om at han ville noe mer,dette er jo en helt daglidags setting som ikke behøver å bli til noe stort,syns du overdramatiserer og overtenker ting litt,slapp heller av og ta ting som det kommer:))

Skrevet (endret)

ville truffet ham på vanlig måte og ikke gjort noe som helst før han tydlig ga signal om at han ville noe mer,dette er jo en helt daglidags setting som ikke behøver å bli til noe stort,syns du overdramatiserer og overtenker ting litt,slapp heller av og ta ting som det kommer:))

Ja

Endret av gjest 321
Skrevet

Det er to måter å kommunisere dette på uten å si det direkte; 1) Signalisere interesse for en annen mann eller at du har en date, eller 2) kun delta i sammenkomster som inkluderer andre, ikke dere to, som i et vennskapelig treff, ikke et date-scenario.

Anonymous poster hash: 6f234...449

Ikke dumt det:) Får muligens dikte opp en fantasi-kar som jeg har en fantasi-interesse for da haha.

Gjest lipgloss
Skrevet

Ja, jeg er egentlig helt enig med deg, og har egentlig alltid vært veldig laidback i forhold til dette! Men så brant jeg meg på dette ett par ganger. Ved å gjøre sånn som du sier og dermed endte det opp med at fyren ble sint og såret, og mente det var opplagt at jeg burde skjønt at han hadde interesse for meg utover det vennskapelige. Så jeg har bare ikke lyst til å såre noen på den måten igjen.

det vil alltid være noen som reagerer slik,men det er jo ikke noe du kan hjelpe for,så lenge du aviser på en fin å respektfull måte:) lykke til med vennskapet håper det går som du ønsker

Skrevet

Hvordan går jeg da fram?

Kan en ide være å rett ut spørre han om det han ber deg ut på er av "vennskapelig" art eller en date? Altså før du svarer ja/nei på forespørselen. Hvis han svarer at det er vennskapelig, så har han ingenting han skulle ha sagt dersom han på treffet allikevel legger an på deg og du avviser han. Hvis han svarer at det er en date, så kan du høflig takke nei.

Anonymous poster hash: 0c543...494

Skrevet

Du må gjøre det tydelig med en gang!
Jeg er litt som deg ts, vil gjerne bli med på ting menn spør om, men ikke involvere meg romantisk i de alltid, selvom jeg liker de som PERSON.
Det jeg pleier å gjøre er å oppføre meg litt "manndig" og broderlig, bruke ord som "halla bro", og passe på at samtalen ikke blir dyp og vi sitter å stirrer på hverandre, men heller for eksempel spiller biljard, og etter jeg har vært i baren for å kjøpe mer øl kan jeg si "han i baren var digg!".

Haha vet dette høres helt merkelig ut, men det er bare helt i starten, for da er det jo som du sier litt "innbilsk" å ta den praten direkte med å si at man ikke er ute etter noe mer enn vennskap. Men etterhvert så sier jeg jo det, enten ved å kommentere en fiktiv kjæreste "oi to sek må ringe til kjæresten" også fortsette å late som ingenting, eller ved å si at "jeg må jobbe med meg selv før jeg kan klare å bli glad i noen" eller lignende i "tilfeldige" setninger sånn at de er klar over det.
Om de derimot ber meg ut på åpenbar date, som foreksempel middag (og ikke en spontan tur innom pizza sjappa) så sier jeg rett ut at "sorry jeg ser på deg som en venn så tror det vil bli feil om jeg sier ja til noe sånt."

Vil man være litt mere kynisk så har jeg sett mange screenshots på nett med jenter som svarer ting som "did you get lost? cause you need to find your way back into the friendzone youre trying to escape" :P

Anonymous poster hash: 2d94e...b85
Skrevet

Kan en ide være å rett ut spørre han om det han ber deg ut på er av "vennskapelig" art eller en date? Altså før du svarer ja/nei på forespørselen. Hvis han svarer at det er vennskapelig, så har han ingenting han skulle ha sagt dersom han på treffet allikevel legger an på deg og du avviser han. Hvis han svarer at det er en date, så kan du høflig takke nei.

Eller dette ja ^

Har gjort det et par ganger "hva mener du med det? / hva vil du med det?" hvis han spør om å møtes eller finne på noe.

Anonymous poster hash: 2d94e...b85

Skrevet

Nå har jeg prøvd å omformulere denne tråden flere ganger, og den blir faktisk bare mer utydelig for hver gang, men jeg gir det ett forsøk til.. Så here goes:

Eksempel: Jeg er på fest med venner, treffer en kamerat av ei venninne. Vi snakker og har det gøy, men ikke noe mer enn det. I ettertid tar denne fyren kontakt og vil finne på noe.

Jeg tenker at han var en bra fyr som jeg gjerne kunne blitt bedre kjent med og potensielt hatt som kompis, men jeg har ingen romantiske tanker om han. Og er litt redd for at han muligens tenker annerledes enn meg angående det.

Hvordan går jeg da fram?

Jeg har ikke lyst til å "avvise" han med å si "jeg vil kun ha vennskap" før han i det hele tatt har prøvd seg. Da føler jeg at jeg antar at han vil noe mer, og at det framstår som om jeg er svært innbilsk.

Samtidig så vil jeg ikke stille opp på noe som plutselig viser seg å være en date, og dermed virke helt naiv som ikke tenkte at det var en date.

Så hvordan går man fram for å bli kjent med det motsatte kjønn, men samtidig være klar på at man ikke vil ha noe mer enn et potensielt vennskap?

Menn kan ikke være venner med kvinnfolk ...og det er heller ikke ment at det skal være slik fra naturen sin side. 

Kvinner i sine hoder vil selvsagt ha muligheten til det ettersom det betyr adgang på en større ressursmengde ..f.eks noen til å hjelpe\bidra når de trenger det uten å trenge gi noe mer. Som f.eks fikse bilen deres gratis, kjøre dem ...betale for drinker osv osv. 

Så vil du ikke noe mer med han så ikke ta noe mer kontakt.

Anonymous poster hash: 26105...829

Skrevet

Doh..det er svært få som kan svare noe annet enn "vennskapelig" ...også av andre grunner, som å ikke gi dere for sterke kort å spille i starten. 

Det er ingen mann som bruker tiden på å bygge et vennskap med en kvinne...tro meg, man har da ansvar for å stifte egen famile, ikke male huset for fremmede kvinnfolk osv....

Gjest Blomsterert
Skrevet

Menn kan ikke være venner med kvinnfolk ...og det er heller ikke ment at det skal være slik fra naturen sin side.

Kvinner i sine hoder vil selvsagt ha muligheten til det ettersom det betyr adgang på en større ressursmengde ..f.eks noen til å hjelpe\bidra når de trenger det uten å trenge gi noe mer. Som f.eks fikse bilen deres gratis, kjøre dem ...betale for drinker osv osv.

Det er ikke alle det fungerer for.Men det går fint an å være venner på tvers av kjønn,og det er ikke sånn at en forventer hverken fysisk hjelp eller drinker(?)! Da er en jo ikke likestilte venner da det ser mer ut som kalkulering og utnyttelse.Jeg har noen få mannlige venner,to av dem er gift,og ja,det er greit for konene.Vi ble venner for flere år siden,og det har ikke vært snakk om noe mer,eller noe annet.

Så det går fint an,men vet også at det i mange tilfeller ikke fungerer.Det har kanskje litt å si hvordan vennskapet startet?

Skrevet

Bare svar: "Et vennskapelig treff er jeg med på."

Anonymous poster hash: 701e0...948
Skrevet

Jeg har flere kompiser fra før av, så jeg er helt uenig med deg her.

Syntes det er veldig mulig å være venner på tvers av kjønn. Det er definitivt ikke snakk om et vennskap som er preget av "å fikse bilen min gratis, kjøre meg, kjøpe drinker" eller lignende. Jeg gjør den slags selv.

Jeg har blant annet en bestekompis, og vår relasjon består av at vi stiller opp for hverandre hvis det skulle være noe, har lik humor og ler mye sammen, finner på ting sammen alene/og eller i grupper, fester og alle andre ting man gjør når man er venner. Uavhengig av kjønn.:)

Mulig du har dårlig erfaring med relasjoner på tvers av kjønn, men det du skriver over her blir svært svart/hvitt.

Skrevet

Tusen takk for flere gode svar.
Ser at de fleste virker enig om at det lureste er å "dobbeltsjekke" at det er snakk om å finne på noe av vennskapelig karakter før jeg eventuelt finner på noe?

Så da får jeg vel gjøre det;)
Selv om jeg må innrømme at jeg føler meg litt innbilsk som kommer med det spørsmålet allerede ved første invite jeg får..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...