Gå til innhold

Hunderfossen med barn på cellegift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sikkert en veldig dårlig ide, med tanke på dårlig immunforsvar. Men nå har sønnen på 11 fått hele ferien ødelagt og har lyst til å glede han litt.

Blodprøver i går viste neutrofile på 0,8. Har steget fra 0,2 på mandag. Storkur på mandag, og Kurkrav er neutrofile på 1 eller mer. Storkur hver tredje uke. Sist var neutrofile på 0,8 på samme fredag i treukers perioden. Og økte til 2,4 på mandag det var kur.

Er veldig i tvil hva vi skal gjøre. Har sendt Mail til Hunderfossen og hørt om han kan la være å stå i kø. Vi andre kan dele oss og stå i kø som andre. Så da når det er vår tur hopper han bare inn slik at vi ikke egentlig sniker. Usikker på om de går med på det eller om det er mulig å få til i praksis.

Kan også bruke munnbind om det er mye folk i parken.

Noen som har en formening?

Tenkte å ringe å sjekke med vakthavende lege også, men litt tidlig på morran...

Anonymous poster hash: 354c8...ce9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du bare bør vente til du får snakket med vakthavende lege. Du aner ikke hvem som sitter bak skjermen her eller hvilken kompetanse de har. Det er ikke for tidlig å ringe sykehuset. 

• Liker 7
Skrevet

Tror du bare bør vente til du får snakket med vakthavende lege. Du aner ikke hvem som sitter bak skjermen her eller hvilken kompetanse de har. Det er ikke for tidlig å ringe sykehuset.

Har uansett tenkt å ringe dit. Men blir ikke tur før i morgen i hvert fall. Men mulig noen her har erfaringer ang løsninger i lignende tilfeller som jeg kan ta i betraktning. Eller Evt hvordan løse det i parken på best måte om vi kan dra.

Ja er enig med deg at vi ikke vet bakgrunn for svar her inne. Men tar ingen sjangser, så lover å sjekke opp alt med lege før vi bestemmer oss 😊

Ts

Anonymous poster hash: 354c8...ce9

Skrevet

Det beste er tett dialog med Hunderfossen om tilrettelegging sånn at han unngår store folkemengder og blir mere eksponert for smittefare. Og snakk med legen :)

Skjønner veldig godt at du har lyst å glede han med en tur til Hunderfossen, men samtidig så kommer helsa først. Det er bra at gutten er så stor at han skjønner mere, ville iallefall lovet han tidenes sommerferie når han blir frisk :)

• Liker 1
Skrevet

Du må nok bare snakke med legen om dette. Jeg har ikke barn som har gått på cellegift men har gått på det selv og jeg tok ingen sjanser med tanke på nedsatt immunforsvar selv om mine neutrofile verdier var fine hele veien. Det spiller sikkert en rolle hvor barnet ditt er i 3 - ukers syklusen. Men igjen - du må få en vurdering fra lege.

Skrevet

D cellegiftbehandling er alltid generell informasjon at man bør holde seg unna folkemengder på grunn av smitterisiko.

Hvordan dette vurderes i din sønns situasjon må du ta opp med kontaktsykepleieren hans eller med lege.

Å slippe å stå i kø er en ting. Det du ikke ser ut til å ha tenkt igjennom er at dere andre utsettes og for smitte som igjen kan føre til videresmitte til den kreftsyke. Dog forstår jeg situasjonen for barnet er og har vært tøff.

Anonymous poster hash: fbd96...aea

• Liker 3
Skrevet

Dersom legen sier det er ok syntes jeg dere skal gi det et forsøk

• Liker 1
Skrevet

De fleste slike steder har eget bånd for funksjonshemmede, han vil da få et slikt med en ledsager som slipper kø (feks deg). 

Ellers bør dere dra en dag det regner, da er det få på Hunderfossen. 

Anonymous poster hash: 29579...72d
Skrevet

De fleste slike steder har eget bånd for funksjonshemmede, han vil da få et slikt med en ledsager som slipper kø (feks deg). 

Ellers bør dere dra en dag det regner, da er det få på Hunderfossen. 

Anonymous poster hash: 29579...72d

Det er neppe en god ide med en kreftsyk pjokk.

Anonymous poster hash: b4fbe...aae

• Liker 2
Gjest Seajewel
Skrevet

Nå i august, er det ikke lange køene, noen dager er det knapt særlig med gjester. :) 

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt med meg en ungen med lavt immunforsvar til et sted med store folkemengder. Jeg har selv hatt kreft og gått på cellegift.

Anonymous poster hash: 9610e...4c2
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville hørt med legen, slik du sier du kommer til å gjøre :) Og om legen sier det går fint, så kan du ringe Hunderfossen og høre om det er noe tid i åpningstiden det er færre gjester enn andre tider. Og det går sikkert helt fint å få slippe unna kø dersom dere gir beskjed om situasjonen.

Men en ting du bør huske på. Din gutt blir sikkert svært glad om han skal på Hunderfossen. Men det kan godt hende gleden blir redusert når han blir minnet på at han er syk og det er grunnen til at han slipper frem i køen. Et stort ønske hos barn med sykdom er å kunne opptre normalt som andre friske barn. Husk også på at det sikkert ikke er alt han kan gjøre der pga sykdom.  Kanskje blir han fortere kvalm med tanke på at han går på/nylig har fått cellegift? Kanskje blir han mye fortere trøtt og dagen blir kortere enn planlagt? Eller kanskje dere vurderer restaurantene der som utilpasset med tanke på hygiene til at dere setter dere ned der?
Husk at mange småting kan påvirke ham. Men så kommer det jo også an på alder og over hvor mye han forstår om sin situasjon og om han er forberedt på at det blir gøy, men at "uforutsette" ting kan oppstå mens dere er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...