Gjest lipgloss Skrevet 22. august 2015 #21 Del Skrevet 22. august 2015 Legg skoene dine i bløt i vanlig vaskepulver og varmt vann. La dem ligge 2-3 timer, skyll dem i rent vann. Så lager du eddikvann, ikke ren eddik, men kanskje 1 dl på 5-7 l, alt ettersom hvor mye som må til for å dekke skoene. La dem ligge 1 time, så skyller du dem i rent vann igjen. La tørke! Da regner jeg med at skoene dine har mistet mye av lukten i alle fall. Har du ikke skotørker, så hjelper det å knørve avispapir å stappe inn i dem. Skift når papiret er blitt vått. Har du ikke avis, så spør naboen. Dette funker helt supert,eddik dreper bakterier,lukten av eddik forsvinner etter 2-3 dager og skoene er som nye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #22 Del Skrevet 22. august 2015 Mine joggesko luktet åsså sterkt en gang. Hjalp ikke vaske dem i maskinen. Men la de i en plastpose i frysern over natten, og problem løst Anonymous poster hash: 15612...e74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 22. august 2015 #23 Del Skrevet 22. august 2015 (endret) Min erfaring med joggesko er at du fjerner lukt enklest ved å spraye flekkfjerner inni, t på litt vann og la de stå en times tid. Vask de så på finvask 30 grader med flytende vskemiddel beregnet for sportstøy (50-60kr). Dette vaskemiddelet er ment å motvirke lukt og virker ved lav temperatur. Endret 22. august 2015 av LeneXCII 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 22. august 2015 #24 Del Skrevet 22. august 2015 Fyll skoene med mildt såpevann, og skyll godt. Hvis det fremdeles lukter fra skoene, kan du legge litt kaffebønner i dem over natten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #25 Del Skrevet 22. august 2015 Jeg vasker både joggesko og vintersko i maskin ved behov. Alltid gått bra her. Et par litt dyrere joggesko har jeg kjørt i maskin 5 ganger og de ser omtrent helt nye ut enda, ikke tatt noen skade av maskinvask.Anonymous poster hash: 8b78f...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #26 Del Skrevet 27. august 2015 TS her. Dospray funket ikke. Lukten er det samme. Luktet dospray i to dager, så var det tilbake igjen. Har nå kjøpt eddik. Hvordan skal jeg gjøre det? Jeg vil unngå å vaske de, for det har ødelagt så mange par sko. Kan jeg ta eddik på papir (dopapir) også legge de nedi skoene over natten? Eller... legge skoene i et skap og legg en kopp med eddik ved siden av? Vil det funke? Anonymous poster hash: 4e01f...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalassos Skrevet 27. august 2015 #27 Del Skrevet 27. august 2015 Hvis du bor i Oslo og bruker størrelse 40 kan du få et helt nytt par av meg, svarte og hvite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #28 Del Skrevet 27. august 2015 Hvis du bor i Oslo og bruker størrelse 40 kan du få et helt nytt par av meg, svarte og hvite Bor dessverre ikke i Oslo ts Anonymous poster hash: 4e01f...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå