Gå til innhold

Hvor lenge må skoene tines?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest lipgloss

Legg skoene dine i bløt i vanlig vaskepulver og varmt vann. La dem ligge 2-3 timer, skyll dem i rent vann. Så lager du eddikvann, ikke ren eddik, men kanskje 1 dl på 5-7 l, alt ettersom hvor mye som må til for å dekke skoene. La dem ligge 1 time, så skyller du dem i rent vann igjen. La tørke! Da regner jeg med at skoene dine har mistet mye av lukten i alle fall.

Har du ikke skotørker, så hjelper det å knørve avispapir å stappe inn i dem. Skift når papiret er blitt vått. Har du ikke avis, så spør naboen.

Dette funker helt supert,eddik dreper bakterier,lukten av eddik forsvinner etter 2-3 dager og skoene er som nye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine joggesko luktet åsså sterkt en gang. Hjalp ikke vaske dem i maskinen. Men la de i en plastpose i frysern over natten, og problem løst ;)

Anonymous poster hash: 15612...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med joggesko er at du fjerner lukt enklest ved å spraye flekkfjerner inni, t på litt vann og la de stå en times tid. Vask de så på finvask 30 grader med flytende vskemiddel beregnet for sportstøy (50-60kr). Dette vaskemiddelet er ment å motvirke lukt og virker ved lav temperatur.

Endret av LeneXCII
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll skoene med mildt såpevann, og skyll godt. Hvis det fremdeles lukter fra skoene, kan du legge litt kaffebønner i dem over natten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker både joggesko og vintersko i maskin ved behov. Alltid gått bra her. Et par litt dyrere joggesko har jeg kjørt i maskin 5 ganger og de ser omtrent helt nye ut enda, ikke tatt noen skade av maskinvask.

Anonymous poster hash: 8b78f...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

Dospray funket ikke. Lukten er det samme. Luktet dospray i to dager, så var det tilbake igjen. 

Har nå kjøpt eddik. 

Hvordan skal jeg gjøre det? Jeg vil unngå å vaske de, for det har ødelagt så mange par sko. 

Kan jeg ta eddik på papir (dopapir) også legge de nedi skoene over natten? Eller... legge skoene i et skap og legg en kopp med eddik ved siden av? Vil det funke?

Anonymous poster hash: 4e01f...7c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du bor i Oslo og bruker størrelse 40 kan du få et helt nytt par av meg, svarte og hvite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i Oslo og bruker størrelse 40 kan du få et helt nytt par av meg, svarte og hvite :)

Bor dessverre ikke i Oslo :) 

ts

Anonymous poster hash: 4e01f...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...