Gå til innhold

Å herregud. Dritt ut langs Akerselva

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okey. Jeg syklet hjem istand nedover langs Akerselva. Litt borte så jeg en eldre dame. Type 70-80 år.

På meg virker hun litt vimsete. Hun så kun rett ned i bakken. Det er ikke så ofte jeg ser eldre damer bevege seg ute langs elva så sent. Jeg sykler forbi og prøvde meg på et lite "hei" og spurte om hun skulle langt. Da ble jeg kjeftet huden full fordi jeg visstnok antok at hun var senil. Burde jeg ikke brydd meg? Hva ville dere gjort. Føler jeg såret følelsen til dama.

Anonymous poster hash: 8b0c5...eaa

Videoannonse
Annonse
Gjest Hofmann
Skrevet

Til lagst åt alle kan ingen gjera.

• Liker 1
Skrevet

Bedre å bry seg litt for mye enn for lite.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Ikke tenk mer på det. Veldig hyggelig av deg å sjekke hvordan det gikk med henne, man vet jo aldri. Heller en gang for mye enn en gang for lite :)

Endret av Conscientia
  • Liker 3
Skrevet

Takk dere. Litt godt å høre. Fikk litt vondt av dette. Mente jo bare godt. Ha en fin kveld dere da!

Skrevet

Enig i at det er bedre å bry seg litt for mye enn litt for lite, når man er bekymret. Men å spørre "skal du langt?" som første spørsmål forstår jeg godt at kunne oppfattes litt frekt og krenkende.
Ville personlig heller prøvd meg på en "ute å rusler i kveld du også? ja deilig nå da, er så koselig langs elva her også syntes jeg! pleier å gå her så ofte jeg kan å nyte, gjør du?" osv for å se om hun var klar i toppen eller ikke.

Anonymous poster hash: eecd9...88a
  • Liker 1
Skrevet

Okey. Jeg syklet hjem istand nedover langs Akerselva. Litt borte så jeg en eldre dame. Type 70-80 år.

På meg virker hun litt vimsete. Hun så kun rett ned i bakken. Det er ikke så ofte jeg ser eldre damer bevege seg ute langs elva så sent. Jeg sykler forbi og prøvde meg på et lite "hei" og spurte om hun skulle langt. Da ble jeg kjeftet huden full fordi jeg visstnok antok at hun var senil. Burde jeg ikke brydd meg? Hva ville dere gjort. Føler jeg såret følelsen til dama.

Dette er grunnen til at jeg også vegrer meg for å ta kontakt om jeg føler noen trenger det. De få gangene jeg har gjort det har jeg alltid blitt "skutt ned" slik som du ble nå. Og det syns jeg er flaut/leit. Så jeg tør ikke sånt lenger.

Men jeg syns det du gjorde var kjempefint :)

Anonymous poster hash: 7b097...780

Skrevet

Er det det mest provoserende du har opplevd og sett langs akserselva?

Jøss...

• Liker 1
Skrevet

Jeg går også langs akerselva mer eller mindre hver eneste dag. Og ved nybrua sitter det ei jente på en benk som har sittet der hver dag nå i hele sommer. Det ser ut som hun er fra Etiopia eller en av disse landene. Hun har altså sittet på den samme benken tidlig og sent hver bidige gang jeg har gått forbi nå i flere uker og sover der nok også. Hva skal man gjøre her? 

Anonymous poster hash: c0e25...e4e
  • Liker 1
Skrevet

Skjønte ikke sammenhengen mellom overskrift og innlegg..

• Liker 5
Skrevet

Sånt vil man oppleve støtt og stadig. Man får beskjed om å reise seg for eldre og gravide. Så gjør man det da og får kjeft fordi "jeg klarer FINT å stå!!!" eller snakke til en narkoman som ligger på bakken så får man kjeft "hva faen er det du gjør a????la meg værra i fred!" du gir en cola til en uteligger og han kjefter "gi meg heller penger!"osv....men det skal man bare skite i, for hver sure person så finnes det 100 som setter pris på at du løfter ræva for eldre på bussen eller takker fint for den colaen du kjøpte.

Gjest lipgloss
Skrevet

Du gjorde helt riktig:) høres ut som du er en omtenksom person som bryr seg om medmennesket,forsett med det du det er en god og vakker egenskap du har:) flere skulle vært slik

Gjest Morello
Skrevet

Hæhæ, er ikke alle som setter pris på å bli prata til :D 

La det gå, du, kanskje hun var rusa eller senil eller bare ville være i fred. Sannsynligvis gikk det bra med henne. ^^

Skrevet

Jeg går også langs akerselva mer eller mindre hver eneste dag. Og ved nybrua sitter det ei jente på en benk som har sittet der hver dag nå i hele sommer. Det ser ut som hun er fra Etiopia eller en av disse landene. Hun har altså sittet på den samme benken tidlig og sent hver bidige gang jeg har gått forbi nå i flere uker og sover der nok også. Hva skal man gjøre her? 

Det ar bare mai, jai var dom igjen og må site på benk som straf.

--------Håper du sier hei til henne en gang da, så trist å lese. 

Skrevet

Sånt vil man oppleve støtt og stadig. Man får beskjed om å reise seg for eldre og gravide. Så gjør man det da og får kjeft fordi "jeg klarer FINT å stå!!!" eller snakke til en narkoman som ligger på bakken så får man kjeft "hva faen er det du gjør a????la meg værra i fred!" du gir en cola til en uteligger og han kjefter "gi meg heller penger!"osv....men det skal man bare skite i, for hver sure person så finnes det 100 som setter pris på at du løfter ræva for eldre på bussen eller takker fint for den colaen du kjøpte.

herregud cola til uteliggere? du tror ikke de har nok tannproblemer fra før av til at du skal hjelpe dem å få flere?

Anonymous poster hash: 68095...ea2

• Liker 1
Skrevet

Jenta er kanskje død når hun har sittet sånn i flere måneder? Det synes jeg du skal undersøke.

Skrevet

Skjønte ikke sammenhengen mellom overskrift og innlegg..

Jeg tror TS mener at han kanskje har dummet seg ut.

Skrevet

Hadde du ikke skrevet at hun var afrikaner så ville jeg trodd du hadde sett meg!

Jeg sitter også ofte (nesten daglig) ved akerselva i flere timer, noen få ganger leser jeg bok, andre ganger sitter jeg bare stille å nyter "mindfulness", ser på fine fugler, hører elva bruse, stenger ut verden og andre tanker og stirrer tomt ut i luften. Det er herlig, jeg elsker å sitte der. Noen ganger er jeg der tidlig på morgningen og kommer igjen sent på kvelden, andre ganger sitter jeg der bare midt på dagen. Jeg sover ikke der fordet, og har det helt bra :)

Men om du er bekymret kan du jo begynne å sette deg ned ved siden av henne noen ganger, og etterhvert starte en prat for å småprate litt og sjekke hvordan ting ligger an med henne. Det ville vært frekt om du stormet rett bort å spurte hva i all verden hun gjorde så mye på benken, hvis hun er som meg og faktisk bare sitter der å nyter :P

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Enig i at det er bedre å bry seg litt for mye enn litt for lite, når man er bekymret. Men å spørre "skal du langt?" som første spørsmål forstår jeg godt at kunne oppfattes litt frekt og krenkende.

Ville personlig heller prøvd meg på en "ute å rusler i kveld du også? ja deilig nå da, er så koselig langs elva her også syntes jeg! pleier å gå her så ofte jeg kan å nyte, gjør du?" osv for å se om hun var klar i toppen eller ikke.

Enig i denne, du formulerte deg litt klønete, høres ut som måten jeg ville snakket til et barn, og hun var litt nærtegende, men jeg synes ikke du skal ta det så tungt. Det var jo beste mening.

Endret av Raindrops
Gjest Drama Queen
Skrevet (endret)

..

Endret av Drama Queen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...