Gå til innhold

gode drinker å blande?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :)

Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette emnet, men la gå. Jeg skal på vinmonopolet i morgen for å kjøpe drikke til kvelden, men jeg trenger virkelig litt tips, for jeg er helt blank! Jeg har til nå bare prøvd ut cider, smirnoff ice, breezer og den type drikke, men har lyst å prøve noe litt annet nå. Så noen som har noe tips til gode drinker å blande ut? (Helst ikke så veeeldig dyrt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hva med å prøve ut vin? Ikke noe som skal blandes ut, men er veldig godt for det. Du kan feks prøve en hvitvin som heter "Rosemount O Moscato"? Den koster rundt 100,-, passer dersom man ikke er så vant med å drikke vin og inneholder litt kullsyre, uten at den er musserende. 

Anonymous poster hash: e978e...a6e
Skrevet

Amaretto sour er god i små porsjoner.

Skrevet

Jeg tror Vinmonopolet er stengt nå.

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe Vikingfjord og blande med en eller annen juice eller fruktbrus (sprite, mozell osv.) Tror den koster rundt 200,- Kanskje ikke den billigste, men den er god.

Skrevet

Husholdningssaft og Vodka

Anonymous poster hash: 751b9...e96
Skrevet (endret)

Nå tar jeg utgangspunkt i noe litt annet enn det aller enkleste (juice, sprite, redbull og husholdningssaft som blande vann og vodka for det vil nok være det billigste men jeg synes kanskje disse smaker bedre selv om de kanskje ikke er like enkel, men enkel nok til at en kan lage de selv med litt promille..

Moscow mule (med vodka, ingefærøl og lime, du kan også bruke tequila istedenfor vodka, jeg synes den er best da men det er en smakssak men vodka kan du kanskje bruke i flere drinker enn tequila https://no.m.wikipedia.org/wiki/Moscow_mule

Vodka fizz;

4 Cl vodka

4 Cl sitronsaft

2 ts sukker lake

Blandes og serveres med is

Kvite russar (White russian);

3/10 kaffe likør (Kahlúa)

5/10 vodka

2/10 kremfløte på toppen

serveres med isbiter

(Om du verken har vodka eller Kahlúa fra før av kan kanskje denne bli litt dyr?)

Strawberry Daiquiri (eventuelt bringebær daiquiri)

(Dette kreves blender)

Lag en vanlig smoothie, ha i litt sukker/sukkerlake istedenfor banan, og noen dråper lime, ha enten rom eller vodka i

Ellers kan du komme deg veldig langt med en flaske rom og noe blande vann ;)

Legger med en lenke med mange gode tips i forskjellige prisklasser..

http://dinmat.no/Artikler/Drinker-dummies.

Endret av skreppamedleppa
Skrevet

rom og cola

Anonymous poster hash: 143ab...8b5
Skrevet

Min favorittdrink er margarita, men den er jo en ganske voksen drink siden det ikke er blandevann i... Men sååå god når den lages skikkelig.

Margarita

* 2 deler tequila (GOD tequila, som for eksempel Patrón. Sierra tequila smaker spylervæske)

* 1 del Cointreau

* saften av en halv lime

- Hell salt i en liten tallerken (stor nok til at glasset du skal bruke kan stå opp-ned på tallerkenen

- Gni en kuttet lime over kanten på glasset

- Dypp glasset i saltet

- Rist tequila, Cointreau og limesaften i en shaker med is

- Sil drinken over i glasset. Eventuelt kan du ta med isbitene hvis du vil det. Eller enda bedre, kjøre i blender. Elsker blendede drinker.

Anonymous poster hash: 72739...03b
Skrevet

Likør 43 blandet med melk, smaker vaniljesaus😍😍😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...