Gå til innhold

Spørsmål vedr kjøp av ny seng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere

Jeg skal bytte ut sengen min, og har lenge vært bestemt på at det blir kontinental seng.

Mitt problem er at jeg ikke klarer å velge mellom medium eller fast madrass. Jeg har prøveligget på begge madrasser i butikk flere ganger, men strever skikkelig med å ta en avgjørelse.

Noen som har noen gode råd eller tips som kan hjelpe med valget?

Anonymous poster hash: bdeec...896

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs litt på kroppsform.

Store hofter? Fast madrass under, med god (tjukk) overmadrass. :)

Anonymous poster hash: 165d1...5b0

Skrevet

Mange av kontinentalsengene har vendbar madrass, ene siden er fastere enn den andre.

Vi har det, var veldig greit å ha når jeg var gravid, greide ikke den mest faste siden, så snudde madrassen, og senga ble god igjen. Og snudde den da på nytt når jeg ikke var gravid lenger.

Kroppen din bruker forresten litt tid på å vende seg til en seng, husker ikke hvor lang tid.

For å få riktig madrass kan du be dem som jobber der se på hvordan du ligger

Anonymous poster hash: ad31c...81e

Skrevet

Spørs litt på kroppsform.

Store hofter? Fast madrass under, med god (tjukk) overmadrass. :)Anonymous poster hash: 165d1...5b0

Tusen takk for svar ☺

Fast madrass med en litt tykkere overmadrass var faktisk akkurat det jeg tenkte på i dag når jeg var innom butikken (igjen) i ettermiddag.

På medium madrassen føler jeg at jeg synker for langt ned i forhold til hvordan produsenten beskriver at kroppen "optimalt" skal ligge på en madrass.

Men, så har jeg lest i en artikkel at kvinner normalt bør ha en mykere madrass en menn... Ikke rart jeg er forvirret ??

Vil ikke påstå jeg har store hofter, nei.

Skrevet

Mange av kontinentalsengene har vendbar madrass, ene siden er fastere enn den andre.

Vi har det, var veldig greit å ha når jeg var gravid, greide ikke den mest faste siden, så snudde madrassen, og senga ble god igjen. Og snudde den da på nytt når jeg ikke var gravid lenger.

Kroppen din bruker forresten litt tid på å vende seg til en seng, husker ikke hvor lang tid.

For å få riktig madrass kan du be dem som jobber der se på hvordan du liggerAnonymous poster hash: ad31c...81e

Tusen takk for svar ☺

Det med at madrassen kan være vendbar har jeg ikke sjekket på den sengen jeg har bestemt meg for. Det må sjekkes. Takk!

Den nye sengen blir en grei oppgradering i forhold til den jeg har i dag. Så litt tilvenning skal jeg klare meg gjennom uten problemer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...