Gå til innhold

Min mor ødelegger pappa psykisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal skrive dette, mulig det blir litt rotete.

Min mor har en alvorlig vrangforestilling. Dessverre så går dette ut over min far som snart ikke klarer mere. Det er nå de siste dagene jeg har forstått hvor alvorlig dette er. 

I dag fikk jeg vite at min far har sagt til min mor ved et par anledninger at nå gidder han ikke mere og han har truet med å ta livet sitt P.G.A. min mors sinnstilstand.

Hun er nesten konstant ute etter han, og beskylder han for utroskap. ( Både jeg å søsknene mine er sikker på at han ikke er utro)

Det er gått så langt at jeg nå er alvorlig bekymret for min fars psykiske helse. Han vet han kan komme til meg å min samboer og overnatte når som helst, men han vil liksom ikke ta imot tilbudet.

Det er ikke første gangen min mor har hatt vrangforestillinger, men da har det gått utover andre personer.

Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe de? Har tenkt å ringe min mors legekontor på mandag men vet ikke hvor mye vits det er?

Hun har også hvert innlagt på psykiatrisk, men det er vel ikke mye de kan gjøre der uten henvisning fra en lege?

Familievernkontoret er ikke aktuelt for min far da jeg tror han har hatt dårlig erfaringen med de før.  Foreldrene mine er forresten i mellom 60 og 70 år.

Huff... Pappaen min er ikke ung lengere. Vil ikke at han skal måtte slite slik, men ha en fin alderdom, det har han absolutt ikke nå.

Anonymous poster hash: d7ba1...f86
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje faren din bør forlate din mor, hvis det er så ille. Syns ikke han bør tenke på å ta sitt eget liv. Skjønner det er ille. Har selv en søster med en psykisk sykdom som gjør at hun ofte terroriserer familien psykisk. Veldig slitsomt. Har dere nevnt for han at han bør gå i fra henne? Han kan ikke ta hensyn til henne hvis det medfører at han utsletter seg selv.

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal skrive dette, mulig det blir litt rotete.

Min mor har en alvorlig vrangforestilling. Dessverre så går dette ut over min far som snart ikke klarer mere. Det er nå de siste dagene jeg har forstått hvor alvorlig dette er.

I dag fikk jeg vite at min far har sagt til min mor ved et par anledninger at nå gidder han ikke mere og han har truet med å ta livet sitt P.G.A. min mors sinnstilstand.

Hun er nesten konstant ute etter han, og beskylder han for utroskap. ( Både jeg å søsknene mine er sikker på at han ikke er utro)

Det er gått så langt at jeg nå er alvorlig bekymret for min fars psykiske helse. Han vet han kan komme til meg å min samboer og overnatte når som helst, men han vil liksom ikke ta imot tilbudet.

Det er ikke første gangen min mor har hatt vrangforestillinger, men da har det gått utover andre personer.

Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe de? Har tenkt å ringe min mors legekontor på mandag men vet ikke hvor mye vits det er?

Hun har også hvert innlagt på psykiatrisk, men det er vel ikke mye de kan gjøre der uten henvisning fra en lege?

Familievernkontoret er ikke aktuelt for min far da jeg tror han har hatt dårlig erfaringen med de før. Foreldrene mine er forresten i mellom 60 og 70 år.

Huff... Pappaen min er ikke ung lengere. Vil ikke at han skal måtte slite slik, men ha en fin alderdom, det har han absolutt ikke nå.

Anonymous poster hash: d7ba1...f86

Tror det eneste du kan gjøre er å snakke med legen hennes,og så finns det hjelpetelefoner for pårørende til psykisk syke.Du finner nr på nettet,om ingen andre her kan det.

For en kjedelig situasjon,og håper dere får hjelp på en eller annen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...