AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #1 Skrevet 21. august 2015 Har ei datter som begynte i 8. klasse og som er veldig misfornøyd med klassen. På barneskolen var det 2 klasser på hennes trinn, nå er de slått sammen med en annen skole og det er laget klasser fra A-D. Hun er nå den eneste fra hele sin skole som faktisk havnet i den ene klassen, resten er spredd i b-d-klassene. Det verste for henne er vel også at vi bor i et boretslag der 4 av de hun gikk i klasse med bor, to som er hennes beste venner og de alle er kommet i samme klasse, men ikke med min datter. Selvsagt så er dette noe som helt sikkert løser seg etter noen måneder når man blir bedre kjent, men jeg lurer litt på hva som bestemmer hvilken klasse man havner i. Ser de som bestemmer dette virkelig ikke på kjønn, bodsted og skolen man kom i fra og slikt? Selv om dette selvsagt er kun småproblemer som sikkert går bort, så ville det vært mer logisk for meg selv og putte de som bor rundt samme sted i en klasse og også sørget for at i hvertfall noen fra samme klasse og barneskole også havner i samme klasse. Anonymous poster hash: 8cc08...86a 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #2 Skrevet 21. august 2015 Går an å be om å få bytte klasse, det gikk an på ungdomskolen da jeg gikk der. Er bare å gi begrunnelsen at en gjerne ønsker å komme i samme klasse som veninnene sine å det bør være god nok grunn. Holdt hvertfall da jeg gikk der. Lykke til Anonymous poster hash: 53238...293 5
Marimba Skrevet 21. august 2015 #3 Skrevet 21. august 2015 I alle dager? Hun er den eneste? Høres nesten ut som det har skjedd en feil? Her er det hvertfall sånn at 7. klasselærerne i hele kommunen setter seg ned på de ulike skolene før sommerferien og lager grupper på 3-5 elever (ut i fra ønsker fra elevene). Så setter ungdomskolelærerne sammen ulike grupper til ulike klasser. Da tror jeg nok ikke de tar hensyn til geografi og slikt, de ønsker jo at elevene skal bli kjent med nye, men samtidig så er det jo også den lille tryggheten med de 3-5 elevene som kjenner hverandre fra før. 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #4 Skrevet 21. august 2015 Har samme problem med datteren min.. Alle venninnene hennes begynte i b-klassen mens hun ble plassert i a-klassen. nå 4 år etter så har hun selvsagt fått seg nye venner i a-klassen, men hun henger kun med de i den andre klassen når hun er på skolen. Læreren er dessverre utrolig flink og har løftet datteren vår akademisk kjempehøyt, så det ville vært et tap å bytte klasse for henne... Anonymous poster hash: cc03e...c2c
GørilB Skrevet 22. august 2015 #5 Skrevet 22. august 2015 Jeg havnet i en annen klasse enn vennene mine på ungdomsskolen, men det var pga av en feil hun som leste opp klassene gjorde. Hun hadde byttet om på meg og en annen. Det var ikke noe problem for oss å bytte tilbake. Det høres ut som det er gjort en feil, siden datteren din er den eneste fra barneskolen i den klassen. Snakk med læreren eller hvem det måtte være om å bytte klasse. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #6 Skrevet 22. august 2015 Det skjedde med meg også for et par år siden. Jeg var det eneste fra min skole som havnet i klassen. For meg som var introvert var dette helt forferdelig, og det ødela mye av ungdomstiden for meg. Det plager meg fortsatt når jeg tenker tilbake på den tiden. Jeg ville byttet med minde datteren din er ekstremt god på å skaffe nye, gode venner. Anonymous poster hash: e76e0...937
MockingJay Skrevet 22. august 2015 #7 Skrevet 22. august 2015 Det skjedde faktisk med meg også, men siden jeg begynte 3 dager senere enn alle andre så fikk jeg ikke byttet.. Hvertfall det læreren min sa, mamma sloss med de et halvt år. Jeg er ganske utadvendt, og får venner fort, men det nyttet ikke når klikkene mellom de andre var laget fra barneskolen av. Jeg var sammen med de, men kun fordi jeg måtte. Jeg trivdes ikke, og droppet alltid overnattingsturer. I niende klassen fikk jeg mitt første panikk anfall, og der i fra kom det en kraftig angst for hele skolen. Ikke fordi jeg ble mobbet, men fordi det ble for mye stress å se at mine gamle venner alltid fikk holde sammen, elsket klasse turene også videre. Også måtte jeg sitte her å fake vennskap med folk jeg egentlig ikke har noe til felles med. Følte jeg mistet de gamle mens de nye ikke var noe tess. Jeg hadde byttet datteren min uten tvil, og sloss hardt for det!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #8 Skrevet 22. august 2015 Husker dette skjedde med meg. Jeg fikk byttet uten problemer.Anonymous poster hash: efb86...77d
-ssi Skrevet 22. august 2015 #9 Skrevet 22. august 2015 Hos oss delte de etter alfabetet. Vi kunne bytte klasse i løpet av de første 2-3 dagene, men måtte selv finne noen å bytte med.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #10 Skrevet 24. august 2015 Husker da jeg skulle begynne i 8 klasse så måtte vi skrive ned 3 stk vi ville gå i klasse ned. Jeg valgte da mine 3 beste venner, som da og var venn med flere andre. Det som skjedde da var at jeg skrev ned deres navn, men ingen av de skrev ned mitt, havnet derfor i en annen klasse enn de. Jeg synes det var forferdelig og begynne i klasse der flesteparten var folk jeg ikke kjente. Den dag i dag er jeg veldig glad for at jeg havnet i klassen som jeg gjorde! Jeg fikk mange nye venner, og var fortsatt venn med de jeg hadde gått i klasse med på barneskolen som var i parallellklassen. De fikk nye venner som jeg og ble kjent med. Den dag i dag sitter jeg igjen med en stor vennekrets som virkelig har gjort meg godt!Anonymous poster hash: 1dde6...174 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 Ta en telefon til rektor og forklar situasjonen. Anonymous poster hash: 03292...fe4
Kontormus Skrevet 24. august 2015 #12 Skrevet 24. august 2015 På skolen min sønn gikk på splittet de elevene helt bevisst. Det var for å hindre at noen ble stående på utsiden av det de anså som klikker. Men det fungerte egentlig ganske greit, og de som fra før var venner og som gikk i hver sine klasser, forble venner, og nye kom til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå