Gå til innhold

Hvordan få tak i en som kan strikke til meg mot betaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ønsker en skappelgenser. Hvor kan man finne noen som strikker på oppdrag?

Endret av Cessa74
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan melde deg inn i facebookgruppa som heter Kjøpe-Selge-Strikkaklær og høre der :)

Mange flinke damer der! Har selv fått strikket et par kofter av flinke damer der inne. Betaler for garnet og en liten pris for selve jobben, men de fleste tar ikke så mye betalt. 

• Liker 2
Skrevet

Husflidslag der du bor eller andre steder i landet?

Eller prøv deg på finn.no

Anonymous poster hash: 23bce...c0a

• Liker 2
Skrevet

Småjobber på finn, der er det flere flinke :)

Skrevet

Å strikke en genser tar ganske mange timer. Hvor mye er du villig til å betale pr. time?

Skrevet

En skappelgenser tar ikke så lang tid for de som kan å strikke/er drevne strikkere. Tykke pinner og ikke noe mønster. 

På den fb-gruppen jeg nevnte så opererer de fleste med faste priser for å strikke, garnet kommer utenom. Og på enkle plagg som ikke tar lang tid så er det ikke så ille pris. 

Skrevet

Prisen bør være garnet x 3. Det er ganske mye jobb å strikke en Skappelgenser - selv om den er enkel.

Garn til en Skappelgenser kommer fort opp i 1000,- 

Regner meg selv som en dreven strikker, og får stadig spørsmål om å strikke til folk, men for min del er det tiden som ikke strekker til. 

Anonymous poster hash: 56fd9...ee0
  • Liker 2
Skrevet
Prisen bør være garnet x 3. Det er ganske mye jobb å strikke en Skappelgenser - selv om den er enkel.Garn til en Skappelgenser kommer fort opp i 1000,-  Regner meg selv som en dreven strikker, og får stadig spørsmål om å strikke til folk, men for min del er det tiden som ikke strekker til.  Anonymous poster hash: 56fd9...ee0 [/

quote]

Garnets pris x 3 har jeg aldri opplevd å få i betaling eller betale til noen som strikker til meg. Det var en voldsom pris. (Ja, jeg vet godt hvilket arbeid det er å strikke.)

Vanlig pris på en Nancy- eller Mariusjakke til voksen er 500 kr. Fikk nettopp en jakke i tynt garn strikket og betalte 700 kr. Garnet kostet kr. 648.

Skrevet

Jeg kjøpte en skappelgenser for 1000kr+porto på 150kr (med sporing) på den facebooksiden. Syntes ikke det var så ille egentlig. Hun som strikket den brukte ikke lang tid heller. 

Nå husker jeg ikke garntypen, men den er god og myk. 

Men det varierer nok hva folk tar for strikkejobben. 

Ser også at det ofte ligger ferdige gensere ute for salg også.

For noen måneder siden så kjøpte jeg ei nydelig kofte i str M med mye mønster på for 1500kr+150kr i porto. 

Skrevet

Prisen bør være garnet x 3. Det er ganske mye jobb å strikke en Skappelgenser - selv om den er enkel.

Garn til en Skappelgenser kommer fort opp i 1000,- 

Regner meg selv som en dreven strikker, og får stadig spørsmål om å strikke til folk, men for min del er det tiden som ikke strekker til. 

Så du mener prisen for en Skappelgenser bør være 4 tusen kroner for den som kjøper?

Jeg tror jammen jeg skal begynne å strikke gensere på bestilling. Det høres ut til å være rimelig bra betalt.

Anonymous poster hash: 54303...452

• Liker 2
Skrevet

Så du mener prisen for en Skappelgenser bør være 4 tusen kroner for den som kjøper?Jeg tror jammen jeg skal begynne å strikke gensere på bestilling. Det høres ut til å være rimelig bra betalt. Anonymous poster hash: 54303...452

Tror du noen vil kjøpe til den prisen? <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/sjokkert.gif' alt=':sjokkert:'>

Skrevet

Tror du noen vil kjøpe til den prisen? :sjokkert:

Jeg tror ingen ting, jeg ble bare litt overrasket over utsagnet om at prisen for en ferdigstrikket genser bør være garnprisen + arbeidspenger lik 3 x garnpris.

Skrevet

Garnprisen x 3 høres drøyt ut, men 700 for en strikket jakke der garnet kostet 648 er ganske vilt det og altså!! Eller mente du 700 i tillegg til garnet? Det tar en del tid å strikke en jakke, til og med for drevne strikkere!

Skrevet

Jeg betalte 1.500 kr + garn for å få strikket en jakke i tynt ullgarn med ganske kompliserte mønsterborder  (med perler) og raglanfelling.  Mener å huske garnet kostet ca 800 kr.  Det var en bekjent av mamma som strikket den for meg. 

Skrevet

Så du mener prisen for en Skappelgenser bør være 4 tusen kroner for den som kjøper?

Jeg tror jammen jeg skal begynne å strikke gensere på bestilling. Det høres ut til å være rimelig bra betalt.

Det blir i såfall 3000, ikke 4000, men likevel mye penger

Anonymous poster hash: 1387e...4cb

Skrevet

3000,- 

Det er ingen unormal pris. Men det må jo selvsagt ses an. Om "kunden" kjøper billig garn på Nille eller Europris så trekker jo det prisen på mye håndarbeid ned.

Forøvrig så tror jeg ikke de som ikke selv driver med håndarbeid vet hvor mye jobb det faktisk ligger bak. 

Skrevet

Er nettopp ferdig med en Nancy-jakke, og aldri i livet om jeg hadde gjort det for 500 kr til noe jeg ikke skjenner. Antall timer til strikk er nå én ting, men en slik er helsikes mye jobb å montere!

Skrevet

3000,- 

Det er ingen unormal pris. Men det må jo selvsagt ses an. Om "kunden" kjøper billig garn på Nille eller Europris så trekker jo det prisen på mye håndarbeid ned.

Forøvrig så tror jeg ikke de som ikke selv driver med håndarbeid vet hvor mye jobb det faktisk ligger bak. 

Å jo da. Denne kvinnen strikker ofte julegaver av typen gensere eller jakker i Alfa (med fletter og stæsj), Peer Gynt, Sisu eller Alpakka.

Men skulle jeg gjort det og regnet pris basert på garnkostnaden slik du gjør for fortjeneste så ville det blitt gavepriser av en aldeles ublu kategori.

Skrevet

Å jo da. Denne kvinnen strikker ofte julegaver av typen gensere eller jakker i Alfa (med fletter og stæsj), Peer Gynt, Sisu eller Alpakka.

Men skulle jeg gjort det og regnet pris basert på garnkostnaden slik du gjør for fortjeneste så ville det blitt gavepriser av en aldeles ublu kategori.

Jeg strikker ikke for andre, kun til våre egne. Det er altfor mye jobb, tar altfor mye tid - ihvertfall for meg som er i jobb, og andre skjønner ikke verdien av arbeidet og vil betale en slikk og ingenting. 

Skrevet

Er nettopp ferdig med en Nancy-jakke, og aldri i livet om jeg hadde gjort det for 500 kr til noe jeg ikke skjenner. Antall timer til strikk er nå én ting, men en slik er helsikes mye jobb å montere!

Jeg tror ikke de som ikke selv gjør håndarbeid skjønner hvor mye tid og arbeid som ligger bak. Får stadig spørsmål på om ikke jeg kan strikke en jakke, genser, vognteppe osv, for andre. Det høres jo ut som at det bare er å slenge sammen noe, og ihvertfall for meg som er så flink. Jeg strikker vel raskt ett eller annet  :sjokkert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...