AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #1 Skrevet 21. august 2015 De siste årene (nærmer meg 30) har leg lagt merke til at jeg har fått masse sprengte blodårer på hofter, lår og legger. Jeg har fra før av ganske sensitiv og tynn hud så jeg er vant med at årene mine synes, men dette er årer som er ødelagte. De er ikke synlige på avstand, men jeg ser de og det er det jeg plages med. Det er også veldig mange av de, spredt rett under overflaten på huden. Jeg har forsøkt laser, flere ganger, men uten særlig effekt. Jeg vil nok uansett fortsette å få disse spindelvevsårene, men hadde vært fint å høre om andre sliter med lignende. Anonymous poster hash: 6348c...40f
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #2 Skrevet 21. august 2015 Ja har masse jeg også, er 27 og det har kommet de siste par åra. Moren min har tett i tett i tett store spindelvev årer, og sier det er noe som alle kvinner får men at mengden bestemmes av gener. Tror nok det bare er bortkasta å bruke penger på laser eller kremer for å få det bort, for alle får det i større eller mindre grad og ingenting man kan gjøre med det. Anonymous poster hash: e17a1...4ba
Djungelvrål Skrevet 21. august 2015 #3 Skrevet 21. august 2015 Jeg har også en del, har prøvd sklerorisering men det var ikke veldig effektivt. Må ha flere behandlinger på samme sted.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #4 Skrevet 22. august 2015 TS her, tusen takk for svar! Jeg har skjønt at jeg nok ikke får gjort noe særlig med det. De synes jo som sagt ikke på avstand, men jeg ser de godt selv om jeg studerer huden...og det er mange mange av de, små og tynne lilla streker. Jaja, jeg har en hudsykdom fra før og masse problemer ellers med huden så derfor ble jeg så fortvilet når jeg oppdaget dette i tillegg. Og så er det vanskelig å vite om det også kan være forårsaket eller ha økt pga ppiller, eller siden jeg har vært mye sengeliggende, medisiner osv. Kjedelig med alt vi damer på plages med;) Anonymous poster hash: 6348c...40f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #5 Skrevet 22. august 2015 Tror en hudlege kan behandle sånne, men man må gjøre det privat for egen regning. Man kan bruke laser og det finnes også noe de kan injisjere i hver enkelt åre så den forsvinner. Ofte får man nye slike årer etterhvert, så behandlingen må gjentas. Men har selv tatt laser for det. Anonymous poster hash: 335c1...962
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #6 Skrevet 22. august 2015 Tror en hudlege kan behandle sånne, men man må gjøre det privat for egen regning. Man kan bruke laser og det finnes også noe de kan injisjere i hver enkelt åre så den forsvinner. Ofte får man nye slike årer etterhvert, så behandlingen må gjentas. Men har selv tatt laser for det.Anonymous poster hash: 335c1...962 TS her. Jeg har forsøkt laser, flere ganger. Og det var en veldig dyktig person som gjorde det, men tror kun det har synlig effekt om man har mer synlige "spider veins". Det jeg sliter med er sprengte årer som ikke synes på avstand. Anonymous poster hash: 6348c...40f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #7 Skrevet 22. august 2015 Jeg har også slike, jeg er 26. Fikk åreknuter før jeg var 20 også, er ikke velsigna med gode blodåre-gener tydeligvis Men men, finnes da verre ting. Anonymous poster hash: 0a0e2...6ff
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #8 Skrevet 23. august 2015 Du er ikke alene, nei. Jeg er 28, merka de første da jeg var i tenårene 😯 Har også en i ansiktet ved munnen, pluss rundt nesevingene, sminker de bort. Blir stadig flere, så vurderer prøve sklerosering. Synes det høres best ut. Vet det bare er kosmetisk, men redd det kan bli verre, og når jeg feks sitter på huk så strammes jo huden, og det ser ut som det skal sprekke...kjenner også iblant rare fornemmelser i låt og legger, og er redd det er noen flere som dannes. Men, ser jeg rundt meg ser jeg forsåvidt at de fleste i 20-årene har det .Anonymous poster hash: f0023...762
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #9 Skrevet 23. august 2015 Du er ikke alene, nei. Jeg er 28, merka de første da jeg var i tenårene Har også en i ansiktet ved munnen, pluss rundt nesevingene, sminker de bort. Blir stadig flere, så vurderer prøve sklerosering. Synes det høres best ut. Vet det bare er kosmetisk, men redd det kan bli verre, og når jeg feks sitter på huk så strammes jo huden, og det ser ut som det skal sprekke...kjenner også iblant rare fornemmelser i låt og legger, og er redd det er noen flere som dannes. Men, ser jeg rundt meg ser jeg forsåvidt at de fleste i 20-årene har det .Anonymous poster hash: f0023...762 T TS igjen. Takk:) Det hjelper å høre om andre som har samme problemet. Anonymous poster hash: 6348c...40f
Jobbermedbarn Skrevet 23. august 2015 #10 Skrevet 23. august 2015 Jeg har mange på den ene leggen spesielt, er i 40-årene og tenker ikke på det i det hele tatt! Er den jeg er! Fordelen med å bli eldre Er brun nå så da synes det ikke så godt heller
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #11 Skrevet 23. august 2015 Dere som har dette, trener dere? Jeg har ikke trent på en lang lang stund pga div. og lurer på om jeg villa hatt mindre sprukne årer om jeg hadde trent mer. Anonymous poster hash: 6348c...40f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #12 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (På 23.8.2015 den 13.38): Dere som har dette, trener dere? Jeg har ikke trent på en lang lang stund pga div. og lurer på om jeg villa hatt mindre sprukne årer om jeg hadde trent mer. Anonymous poster hash: 6348c...40f Dytter denne gamle tråden for jeg lurer på det samme som AB…40f. Anonymkode: b0330...6ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå