AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #1 Skrevet 21. august 2015 er siktet for sexuelle overgrep og misbruk av barn? Anonymous poster hash: 2fc3e...415
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #2 Skrevet 21. august 2015 Selv om jeg ser nødvendigheten og verdien i forsvarsadvokater og vet at det ikke handler om å prøve å unngå straff, så er jeg neimen ikke sikker altså. Anonymous poster hash: 9fb1f...827 3
GammelKaktus Skrevet 21. august 2015 #3 Skrevet 21. august 2015 Jeg hadde nok ikke klart det, akkurat der hadde jeg slitt mellom å skille sak og person. Du kan forsvare det meste, men misbruk og drap av barn finnes det ikke noe forsvar mot. 1
Sofia123 Skrevet 21. august 2015 #4 Skrevet 21. august 2015 Nei, for jeg hadde blitt kvalm. Kunne nok aldri vært sammen med en forsvarer.
guttemann Skrevet 21. august 2015 #5 Skrevet 21. august 2015 Dere må huske på at man forsvarer personen - ikke handlingen. Er det gode bok bevis? Er forklaringene troverdige? Finnes det formildende omstendigheter? Med unntak av Tor Erling Staff, som mente at å ha sex med en tredve år gammel mann når man er 13 kam være fint og flott, så driver ikke advokater i overgrepssaker og forsvarer seksuelle overgrep mot barn. Hva med leger som behandler fengselsinsatte som til og med er dømt for slike forbrytelser? Det er jo enda verre, de vet man jo er skyldige. Skal man sky disse og? 14
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #6 Skrevet 21. august 2015 Nei ikke forsvart pedofile. Ransmenn eller voldsmenn o.l kunne jeg taklet. Anonymous poster hash: c6dfd...83a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #7 Skrevet 21. august 2015 Disse advokatene forsvarer da ikke handlingen vedkommende har gjort. Det var som forsvareren til Breivik. Advokaten var fullt klar over hva Breivik hadde gjort, og sørget kun for at saken gikk rettferdig og objektivt frem i retten. Anonymous poster hash: 55418...dc1 6
LittDiva Skrevet 21. august 2015 #8 Skrevet 21. august 2015 Dere må huske på at man forsvarer personen - ikke handlingen. Er det gode bok bevis? Er forklaringene troverdige? Finnes det formildende omstendigheter? Med unntak av Tor Erling Staff, som mente at å ha sex med en tredve år gammel mann når man er 13 kam være fint og flott, så driver ikke advokater i overgrepssaker og forsvarer seksuelle overgrep mot barn. Hva med leger som behandler fengselsinsatte som til og med er dømt for slike forbrytelser? Det er jo enda verre, de vet man jo er skyldige. Skal man sky disse og? Nemlig. Ja, absolutt. Jeg er voksen nok til og skille mellom en jobb og la være og tro at de som forsvarer pedofile osv . På noen som helst måte hverken aksepterer eller "forsvarer" handlingen i den forstand. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #9 Skrevet 21. august 2015 Er det så mange folk her som ikke forstår seg på hva en rettsstat er og hva en advokat gjør? Helt utrolig. Anonymous poster hash: 4f976...507 10
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #10 Skrevet 21. august 2015 Forsvarsadvokater er vel til for at den skyldige skal få en rettferdig dom. Er vel ikke så ille å date en slik person? Anonymous poster hash: 17d11...0b3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #11 Skrevet 21. august 2015 Jeg tror jeg ville hatt problemer selv om jeg vet de representerer sak og ikke person og er helt og holdent for det. Men å date en som forsvarer voldtektsmenn når jeg har gått gjennom prosessen som offer selv... Jeg tviler. Anonymous poster hash: b3764...3cd
Cinder Skrevet 21. august 2015 #12 Skrevet 21. august 2015 Selvfølgelig kunne jeg datet ham. Forsvarsadvokater er til for å sikre rettssikkerhet og de grunnleggende verdiene rettsstaten er bygget på. Gjennom å forsvare forbrytere beskytter de også et rettferdig system. Men selvfølgelig - det er sikkert folk med både gode og dårlige holdninger blant denne yrkesgruppen også. 5
pusekatta Skrevet 21. august 2015 #13 Skrevet 21. august 2015 Såklart. Alt det her rettsstatgreiene har gått deg hus forbi, eller? 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #14 Skrevet 21. august 2015 er siktet for sexuelle overgrep og misbruk av barn? Anonymous poster hash: 2fc3e...415 Du må skille mellom privatliv og jobb. Noen eller faktisk ganske mange er gifte med forsvarsadvokater, statsadvokater og dommere. Disse yrkeßgruppene har og barn. Anonymous poster hash: e741b...dcf 1
Wonderbitch Skrevet 21. august 2015 #15 Skrevet 21. august 2015 En forsvarsadvokat må jo ha veldig god tro på systemet. At alle fortjener et forsvar og at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. De lærer vel noe om det med følelser rundt det å forsvare en person som har innrømmet handlingen eller å forsvare en person man selv tror er skyldig. Jeg ville gjerne hørt hva han hadde å si om det (selvom det ikke akkurat er noe man bruker den første daten til) før jeg gjorde meg opp en mening. Én ting som er sikkert, er at jeg ikke ville date en mann som gjorde det for pengene sin skyld, og tenkte "en jobb er en jobb, samme hvor pengene kommer fra." Han måtte hatt noen betenkeligheter og moralske kvaler med sånne saker for at jeg skulle kunne like han som person. 1
Okapi Skrevet 22. august 2015 #16 Skrevet 22. august 2015 Selvsagt. Om noe ville jeg sett på et slikt yrkesvalg som et tegn på styrke. Det at trådstarter, og enkelte andre her, er såpass negative til det, vitner om noe av den negativiteten en forsvarsadvokat må gjennomgå, selv om denne personen utfører en viktig samfunnsoppgave. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #17 Skrevet 22. august 2015 Selvsagt. Om noe ville jeg sett på et slikt yrkesvalg som et tegn på styrke. Det at trådstarter, og enkelte andre her, er såpass negative til det, vitner om noe av den negativiteten en forsvarsadvokat må gjennomgå, selv om denne personen utfører en viktig samfunnsoppgave. Det fremkommer ikke i innlegget til TS om TS er negativ eller ikke til dette, kun et spørsmål om andre ville ha datet vedkommende. Anonymous poster hash: 2fc3e...415
Puny Skrevet 22. august 2015 #18 Skrevet 22. august 2015 Selvsagt, det er jo det forsvarsadvokater gjør, de forsvarer alle slags folk...
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #19 Skrevet 22. august 2015 Hvis du jobber i en butikk og selger en vare betyr ikke at du tror varen virker. Du bare står for salg av varen. En advokat virker på akkurat samme måte. Skjønner ikke problemet. Det er en jobb. Anonymous poster hash: d399f...843 1
Marie90 Skrevet 22. august 2015 #20 Skrevet 22. august 2015 Er det så mange folk her som ikke forstår seg på hva en rettsstat er og hva en advokat gjør? Helt utrolig.Anonymous poster hash: 4f976...507 Enig, skremmende. Spm. kan like godt formuleres "kunne du datet en advokat"? Du kan banne på at enhver advokat med noen år på baken har forsvart noen du (eller de selv) mener er skyldig. Takler du ikke at vi lever i en rettstat, må man holde seg unna de som jobber i systemet overhodet. Så som svar - ja, absolutt. Og jeg ville beundret ham for å ha tatt en vanskelig sak enkelte sveklinger styrer unna fordi den er vanskelig - men noen uansett må ta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå