Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Vi har fått finanseringsbevis og skal kjøpe bolig som ikke er ferdig bygd enda. den blir ferdig bygd til neste år. Vi skal skrive under kontrakten i denne mnd, men lurte på når vi har finanseringsbevis som varer i 3 mnd nå hva skjer når vi kjøper en bolig som skal betales neste år når vi mottar nøklene men skal skrive under kontrakten før de tre mnd blir ferdige (finansbeviset periode)

Hva kommer banken til å gjøre fremover kommer de til å be oss om å søke på nytt om lån rett før overtakelsen av boligen eller skal de betale lånet til selgeren når den blir ferdig bygd uten å be oss om noen papirer eller søknader?

Håper noen kan svare meg. fikk ikke tak i rådgiveren min i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en vurderingssak for banken.

Ingen på kg kan svare deg, banken kan!

Anonymous poster hash: 6e5f5...e2b

Skrevet

Vi har nettopp signert kontrakt på byggeprosjekt. Megler sendte et finansieringsbevis til banken som debsignerer, dette gjelder frem til lånet skal tas opp.

Anonymous poster hash: 7cceb...7c1

Skrevet

Takker for svar :)

Skrevet

Spør banken om dette for sikkerhets skyld, men det vil jo være naturlig at låneopptaket gjøres rett i forkant av betalingstidspunktet. 

Anonymous poster hash: 674b2...0ac
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Jeg har kjøpt prosjektert bolig to ganger. Begge gangene fikk jeg finansieringsbekreftelse for dette spesifikke prosjektet. Banken utbetalte da det aktuelle forskuddet til utbygger - så ble sluttsummen overført etter avtale. 

I de tilfellene jeg har kjøpt så har jeg måttet søke mellomfinansiering for jeg skulle ikke selge den gamle boligen før noen måneder før den nye var innflytningsklar. 

Jeg fikk lån på forskuddsbeløpet (ca 100.000) med pant i min gamle bolig så ble det opprettet et nytt lån med pant i den nye boligen - og dette lånet begynte å løpe når lånet ble utbetalt. Utbygger skal ha pengene på konto ved overtagelse.

Gjest Linneah2013
Skrevet

hei

Vi har fått finanseringsbevis og skal kjøpe bolig som ikke er ferdig bygd enda. den blir ferdig bygd til neste år. Vi skal skrive under kontrakten i denne mnd, men lurte på når vi har finanseringsbevis som varer i 3 mnd nå hva skjer når vi kjøper en bolig som skal betales neste år når vi mottar nøklene men skal skrive under kontrakten før de tre mnd blir ferdige (finansbeviset periode)

Hva kommer banken til å gjøre fremover kommer de til å be oss om å søke på nytt om lån rett før overtakelsen av boligen eller skal de betale lånet til selgeren når den blir ferdig bygd uten å be oss om noen papirer eller søknader?

Håper noen kan svare meg. fikk ikke tak i rådgiveren min i dag.

Dette er det bare banken som kan gi deg et svar på, så ring rådgiveren din i morgen, så får du svar.

Skrevet

Tusen takk for alle svarene det var snilt av dere å ta fra deres tid for å svare meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...