AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #1 Del Skrevet 21. august 2015 Jeg er ekstremt glad i potetsalat til det meste, men har akkurat startet på lavkarbo. Egentlig er jeg ikke så glad i selve potetbitene i potetsalaten, men mer "sausen" eller hva man skal kalle den. I den potetsalaten jeg liker best er det 10 g karbohydrat per 100 g. Tror dere dette kommer av potetene, og at potetsalat kan være forenelig med kostholdet om jeg unngår å spise potetbitene? Anonymous poster hash: 9b096...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 21. august 2015 #2 Del Skrevet 21. august 2015 Les innholdsfortegnelsen, jeg tipper de bruker sukker i de potetsalatene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #3 Del Skrevet 21. august 2015 Sukker står ikke nevnt i ingredienselisten, men i næringsinnholdet står det "Karbohydrater 10 g, hvorav: sukkerarter 2 g. Anonymous poster hash: 9b096...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #4 Del Skrevet 21. august 2015 Lag heller din egen, av rømme og majones, og litt grønnsaker, så slipper du unødvendige karbohydrater. Noen av de 10 grammene skyldes nok poteter, men det er nok mer enn nødvendig i resten av potetsalaten også.Anonymous poster hash: e2114...f31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #5 Del Skrevet 21. august 2015 Litt potetsalat går fint. Unngå de største potetbitene, og bland gjerne i litt kokt blomkål Anonymous poster hash: 566a4...f42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #6 Del Skrevet 21. august 2015 Unner meg litt jeg, uten potetbiter. Spiser jo ikke mer enn en spiseskje eller noe slikt til dagen, så det er vel ikke så alt for mange karbohydrater i det. Anonymous poster hash: 9b096...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 21. august 2015 #7 Del Skrevet 21. august 2015 Elsker potetsalat med mye poteter. Spiser mye poteter som er noe av det sunneste i en potetsalat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #8 Del Skrevet 21. august 2015 Jeg er ekstremt glad i potetsalat til det meste, men har akkurat startet på lavkarbo. Egentlig er jeg ikke så glad i selve potetbitene i potetsalaten, men mer "sausen" eller hva man skal kalle den. I den potetsalaten jeg liker best er det 10 g karbohydrat per 100 g. Tror dere dette kommer av potetene, og at potetsalat kan være forenelig med kostholdet om jeg unngår å spise potetbitene? Anonymous poster hash: 9b096...da4 Som en annen sier, lag din egen. Det er veldig enkelt. Kald potet kan man faktisk ha på lavkarbo. Når stivelsen i poteten avkjøles etter å ha vært varmet opp så blir den til en type fiber som kalles resistent stivelse. Men hva med å lage coleslaw heller? Jeg er heller ikke så glad i potetbitene, men heller sausen av potetsalaten. Anonymous poster hash: 385b7...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 22. august 2015 #9 Del Skrevet 22. august 2015 Lag sausen selv, er det ikke bare en blanding av rømme og majones? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #10 Del Skrevet 22. august 2015 Lag sausen selv, er det ikke bare en blanding av rømme og majones? Bland litt rømme, majones, sitronsaft, salt, pepper, purreAnonymous poster hash: 401ee...7f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #11 Del Skrevet 22. august 2015 Sukker står ikke nevnt i ingredienselisten, men i næringsinnholdet står det "Karbohydrater 10 g, hvorav: sukkerarter 2 g. Anonymous poster hash: 9b096...da4 Sukkerarter er sukker. Det er 2 g sukker pr 100 g matvare, men det er ikke spesifisert hvilken type sukker. Anonymous poster hash: 7f269...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 22. august 2015 #12 Del Skrevet 22. august 2015 (endret) Sukkerarter er sukker. Det er 2 g sukker pr 100 g matvare, men det er ikke spesifisert hvilken type sukker. Anonymous poster hash: 7f269...eae Riktig. Hvis man følger med på inntaket av noe, så burde man vite hva man ser etter, og hvorfor. Noen er opptatt av "tilsatt sukker" - kjemisk reagerer det som naturlig forekommende sukker i kroppen, men resten av matvaren kan ha en påvirkning på hastigheten sukkeret blir tatt opp. Det er ofte naturlig forekommende sukker som føres opp som "sukkerarter" - melk, frukt og grønnsaker har ganske mye sukker i seg. Tilsatt sukker kan ha mange navn. Her er 60 av dem, på engelsk, men de som er interessert kan sikkert finne tilsvarende på norsk: 1. Anhydrous dextrose 2. Agave 3. Agave nectar 4. Beet sugar 5. Brown sugar (light and dark brown) 6. Cane juice 7. Cane juice solids 8. Cane sugar 9. Cane syrup 10. Carob syrup 11. Caster sugar 12. Coconut sugar 13. Confectioners’ sugar 14. Corn syrup 15. Corn syrup solids 16. Crystalline fructose 17. Date sugar 18. Demerara sugar 19. Dextran 20. Dextrose 21. Dehydrated cane juice 22. Evaporated cane juice 23. Evaporated cane syrup 24. Evaporated sugar cane 25. Fructose 26. Fructose crystals 27. Fruit juice crystals 28. Fruit juice concentrate 29. Glazing sugar 30. Glucose 31. Glucose syrup 32. Golden sugar 33. Golden syrup 34. Granulated sugar 35. High-fructose corn syrup (HFCS) 36. Honey 37. Icing sugar 38. Invert sugar 39. Invert syrup 40. King’s syrup 41. Lactose 42. Maple syrup 43. Maple sugar 44. Maltose 45. Malt sugar 46. Malt syrup 47. Molasses 48. Muscovado 49. Nectar 50. Pancake syrup 51. Panocha 52. Powdered sugar 53. Raw sugar 54. Refiners’ syrup 55. Sorghum 56. Sorghum syrup 57. Sucanat 58. Sucrose 59. Sugar 60. Superfine sugar 61. Table sugar 62. Treacle 63. Turbinado sugar 64. White sugar 65. Yellow sugar Endret 22. august 2015 av Pringle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå