AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #1 Skrevet 21. august 2015 Hei, jeg jobber ganske mye og liker å kose meg litt helgene. Da kan jeg drikke en hel flaske vin alene i løpet av helgen. Er dette normalt eller er det for mye alkohol? Dette skjer ikke hver helg, men kanskje en helg i måneden.Anonymous poster hash: e81ad...428 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #3 Skrevet 21. august 2015 Synes det er helt normalt.. Jeg kan drikke en hel vinflaske på en kveld, men det skjer sjelden da. En vinflaske på to kvelder er IKKE mye. Anonymous poster hash: d4c9e...357 4
Chiquita Skrevet 21. august 2015 #4 Skrevet 21. august 2015 Dersom en helg defineres som fredagskveld og lørdagskveld, og en flaske vin inneholder 4-6 glass? Nei, jeg synes ikke det er for mye 3
Beltedyr Skrevet 21. august 2015 #5 Skrevet 21. august 2015 Drikker 6-8 øl alene et par ganger i uka, så jeg synes ikke det er mye. Eventuelt er det jeg som drikker for mye;)
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #6 Skrevet 21. august 2015 Ikke spør om dette på KG, forumet er stappfullt av hysteriske folk. 8 enheter fordelt på to kvelder er slett ikke mye alkohol. Det tilsvarer 5 1/3 halvlitere med øl. http://avogtil.no/fakta/en-alkoholenhet/ Anonymous poster hash: 12d67...df5
skruf Skrevet 21. august 2015 #7 Skrevet 21. august 2015 Det er ikke så mye akkurat, og tror mange gjør det Jeg kan godt sprette ei god flaske rødvin og ta et par glass på en fredagskveld og kose meg med en film eller en serie jeg følger med på, også tar jeg resten av flaska lørdagen. 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #8 Skrevet 21. august 2015 Hei, jeg jobber ganske mye og liker å kose meg litt helgene. Da kan jeg drikke en hel flaske vin alene i løpet av helgen. Er dette normalt eller er det for mye alkohol? Dette skjer ikke hver helg, men kanskje en helg i måneden.Anonymous poster hash: e81ad...428 "En helg" er 3 kvelder. En vinflaske på 3 dager er litt over et glass per kveld (4 glass per flaske). Helt innafor, med andre ord. Og bor en alene så er det mest konstruktive å også kunne kose seg alene. To vinflasker på 3 kvelder ville også vært innafor. Til sammenligning drikker jeg et sted mellom 2 og 4 vinflasker i måneden i tillegg til et sted mellom 0 og 10 øl. Det utgjør et meget beskjedent alkoholkonsum. Anonymous poster hash: afb04...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #10 Skrevet 21. august 2015 Med en helg mener jeg to kvelder, fredag og lørdag. Det hender også at jeg drikker opp en hel flaske i løpet av en kveld, men da drikker jeg ikke mer i løpet av helgen. TSAnonymous poster hash: e81ad...428 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #11 Skrevet 21. august 2015 Jeg kan fint ha en flaske på fredagen og en på lørdagen jeg. Ser ikke på det heller som så veldig mye.Anonymous poster hash: 4559b...c51 2
Gjest Overrasket Skrevet 21. august 2015 #12 Skrevet 21. august 2015 Jeg tipper jeg bruker ca. 3 kvelder på en vinflaske hjemme. Jeg drikker vel i snitt 2,5 flasker i måneden. Hvorvidt det er "normalt" bryr jeg meg ikke så mye om.
SardintrollReturns Skrevet 22. august 2015 #13 Skrevet 22. august 2015 Helt normalt. Her i huset hadde den flaska vært tom i løpet av fredagen. xD 2
peppermyntete Skrevet 22. august 2015 #14 Skrevet 22. august 2015 Helt normalt! Skal jeg på fest drikker jeg jo en hel flaske vin på en kveld. Ser ikke noe galt i det Det er hvis man begynner å drikke på upassende tider (før/på jobb, når man skal kjøre, for å "takle" hverdagen osv osv) at drikking begynner å bli et problem. Som kos som du beskriver er det jo bare kos! 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #15 Skrevet 22. august 2015 Helt normalt. Hadde det vært hver dag året rundt, så hadde det vært annerledes. Men det er jo lov å kose seg av og til. Anonymous poster hash: f1b4a...0c1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #16 Skrevet 22. august 2015 Med en helg mener jeg to kvelder, fredag og lørdag. Det hender også at jeg drikker opp en hel flaske i løpet av en kveld, men da drikker jeg ikke mer i løpet av helgen. TSAnonymous poster hash: e81ad...428 Nå fikk jeg lyst på Anonymous poster hash: d4251...302
-Missi- Skrevet 25. august 2015 #17 Skrevet 25. august 2015 Helt normalt! På lørdag lagde jeg en kjøttsaus hvor jeg hadde oppi 3 dl rødvin, resten av flaska drakk jeg til maten og utover kvelden+ et glass neste dag. Svært sjelden jeg unner meg sånt noe men hadde lyst til å kose meg. sist jeg gjorde det var i fjor høst liksom tror du kan kose deg med god samvittighet ts
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #18 Skrevet 25. august 2015 Det er ikke for stort forbruk, og det er mye lettere å kontrollere sitt eget alkoholforbruk ved å kjøpe en flaske enn ved å bruke vinkartong. Med en kartong ser du ikke like lett selv hvordan det minker i kartongen, og da er det en viss risiko for at forbruket gradvis øker uten at man egentlig merker det helt selv. Kos deg med vinen din med god samvittighet Anonymous poster hash: 28cfd...33c
Cashbah Skrevet 25. august 2015 #19 Skrevet 25. august 2015 Hei, jeg jobber ganske mye og liker å kose meg litt helgene. Da kan jeg drikke en hel flaske vin alene i løpet av helgen. Er dette normalt eller er det for mye alkohol? Dette skjer ikke hver helg, men kanskje en helg i måneden.Anonymous poster hash: e81ad...428 Eeeeh... Jeg drikker gjerne en hel flaske. + øl og evt. godsaker jeg måtte komme over som andre har tatt med. Men det er bare til fest da, og drikker svært sjeldent så mye at jeg blir ordentlig full. Kanskje et par ganger i året. Hvis jeg er alene og ser på film kan jeg godt drikke en hel flaske alene + et par øl, fort ned går det! Så det er helt innafor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå