Gå til innhold

Hijab og utfordrende kledd.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har lagt merke til at noen, spesielt kanskje i England og Sverige. Bruker Hijab men med bekledning som kanskje mange vil si er utfordrende. Men er ikke da poenget med hijab helt vekk?

https://www.youtube.com/watch?v=zPNH20pZ7sQ

Vil de fortelle at de er troende, men at de selv vil gå som de ønsker?

Anonymous poster hash: 06150...839

Ikke sett. Syns muslimske kvinner var mye mer tildekka i london enn de er her. Har aldri i norge sett noen med niquab. Set så jeg i london Endret av Maleficenta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk på ungdomskolen var det spesielt ei muslimjente som skillte seg ut. Hun hadde norske venner som kledde seg moderne, og stakkar, hun ville jo følge dems mote. Så hun gikk stilig og tøfft kledd, med hijab. Så kanskje dumt ut, men jeg synes det var tøft gjort! For jeg vet at om hun kunne, ville hun ha kastet av seg hijaben men den fikk hun dessverre påbud å bruke av sin familie..

Anonymous poster hash: b0bac...931
  • Liker 1
Skrevet

Huff stakkars dame. Hvem er denne creepen som filmer henne?

• Liker 1
Skrevet

Women’s Hijab

The purpose of hijab is to cover the awrah and awrah varies in different situations and amongst different groups of people.

We begin with the conditions of hijab for a woman in public and amongst non-mahram men. As long as these conditions are fulfilled a woman may wear whatever she pleases.

1. The hijab (covering) must conceal the entire body except the face and the hands.

2. It should not be translucent or tight. Tight clothes, even if they conceal the colour of the skin, still describe the size and shape of the body or part of it, and create vivid images.

3. It should not attract the attention of the opposite gender; thus it should not be extravagant or excessively opulent. Nor should jewellery and makeup be on display.

4. It should not be a garment worn because of vanity or to gain popularity or fame. The female companions were known to wear black and other dark colours but other colours are permissible; a woman must not however wear colourful clothes because of vanity.

5. It should not be perfumed. This prohibition applies to both the body and the clothes.

6. It should not resemble the clothing worn by men.

7. It should not resemble the clothing that is specific to the non-Muslims.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hva i huleste var utfordrende med dette? Det som er sjukt her,er at en legger ut dette som en ekkel person har filmet.

Dette er begredelig,intet mer.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Nettopp.Neste spørsmål:hvilke creepy person legger ut sånt??

Skrevet

Hva i huleste var utfordrende med dette? Det som er sjukt her,er at en legger ut dette som en ekkel person har filmet.

Dette er begredelig,intet mer.

Det er vel det at hun har tettsittende tøy og mangler bh. Litt uvanlig for noen som bruker hijab.

Anonymous poster hash: d7239...a36

Skrevet

Jeg har lagt merke til at noen, spesielt kanskje i England og Sverige. Bruker Hijab men med bekledning som kanskje mange vil si er utfordrende.  Men er ikke da poenget med hijab helt vekk?

https://www.youtube.com/watch?v=zPNH20pZ7sQ

Vil de fortelle at de er troende, men at de selv vil gå som de ønsker?

Anonymous poster hash: 06150...839

Det kan umulig være spesielt utbredt, ellers ville man nok klart å finne mer enn en person på en Londongate med en slik påkledning.

Skrevet

Nå så jeg for meg at de hadde kombinert hijab med miniskjørt og tanktop  :fnise: Jeg for min del synes nå ikke det der er å være utfordrende kledd; ingen utringning, tildekte skuldre, lange ermer, og antageligvis langt skjørt/bukse. Er det bare fordi genseren er figurnær at det er "utfordrende"? Står jo ingenting i Koranen om at man ikke kan ha figurnære klær, det er håret man skal "passe på". Det diskuteres jo forøvrig om det i det hele tatt er håret som er nevnt, mener det ikke står noe spesifikt? Står bare at kvinner skal dekke til ..husker ikke helt ordlyden, men noen forskere mener det rett og slett var referert til bysten, siden mange gikk med bar overkropp da Koranen ble skrevet. Correct me if I'm wrong, er noen år siden jeg hadde om dette  :laugh:

Jeg mener at det er "kvinnens pryd" som skal dekkes til. Selv har jeg alltid ment at brystene er kvinnens pryd, med rumpa som en god nummer to. See what I did there? :twisted:

Anyway, jeg HAR sett en del jenter med hijab, trange jeans og fresche små jakker, samt veldig bra makeup, og de var ikke noe mindre attraktive enn jenter i tanktop og utslått hår. For mange er det nok mest en sosial konvensjon å bruke hijab.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, var noe sånt jeg mente å huske det stod. Så det er egentlig ingen "tvang" da, å gå med løstsittende klær? Synes nå jeg støtt og stadig ser muslimske kvinner i figurnære overdeler, og jeg har aldri tenkt over at det er i strid med islam, i alle fall.

"Burkinien", den heldekkende badedrakten som enkelte bruker, er ikke noe mindre kroppsnær enn en vanlig badedrakt. Særlig når den er våt. Det er bare det at den ikke viser noe hud. Så jeg tror vi kan legge til side spekulasjonene om kroppskonturer.

Skrevet

Så utrolig creepy å følge etter og filme en kvinne sånn. Respektløst! Kvinner med flagrende hår eller hijab og med og uten synlig kvinnefasong skal da ha rett til å gå på gata uten å måtte oppleve dette.

Det er bare de samme 10-15 sekundene som gjentas om og om igjen. Av den samme dama. Jeg lurte faktisk litt på om det kunne være arrangert.

Skrevet

Mannen din!

Så, nå vær en god norsk kvinne og slå han for hans utrohet;)

Neeh, tror ikke denne kvinnen har noe mer problem enn alle andre som filmes i det offentlige rum, og ser ingen grunn til å henge meg mer opp i henne fordi hun er muslim. 

Eller synes du vi skal være engstelige for hennes ve og vel, om noen i hennes Moske ser dette?

Skrevet

Det mest creepy her var jo personen som filmet brystene hennes og laget en video av de som varer i 1 minutt. 

Og ja, alle kvinner har bryster, og bryster rister gjerne også selv med bh.

Anonymous poster hash: 782ca...266
Skrevet

Det er vel det at hun har tettsittende tøy og mangler bh. Litt uvanlig for noen som bruker hijab.

Anonymous poster hash: d7239...a36

Men faen. Det som man burde reagere på her er at en ekkel jævel filmer nærbilde av puppene til en dame

Skrevet

Mannen din!

Så, nå vær en god norsk kvinne og slå han for hans utrohet;)

Neeh, tror ikke denne kvinnen har noe mer problem enn alle andre som filmes i det offentlige rum, og ser ingen grunn til å henge meg mer opp i henne fordi hun er muslim.

Eller synes du vi skal være engstelige for hennes ve og vel, om noen i hennes Moske ser dette?

Har ingenting med at hun er muslim og gjøre. Hadde jeg blitt filma sånn hadde jeg blitt dritforbanna og livredd for at jeg ble stalka av en ekkel pervo

Skrevet

Ikke sett. Syns muslimske kvinner var mye mer tildekka i london enn de er her. Har aldri i norge sett noen med niquab. Set så jeg i london

Jeg bor i en liten by på Sørlandet og her har vi kvinner i niqab. Man ser de nesten aldri og når de er ute går det med gitter foran øynene, det er det eneste ser at hud foruten hendene. Føttene forsvant under det store sorte. En dag jeg var på biblioteket kom en kremfarget mercedes med en mann og tre kvinner. Kvinnene får ikke lov til å spre seg og må gå i samlet flokk for å finne bøker.

Jeg ble jo litt nysgjerrig, de er jo aldri ute disse kvinnene så når de først var ute, ja da måtte jeg nærme for å glo. Da ble mannen tydelig irritert å viftet med hånden sånn at jeg skulle gå vekk. Men jeg overså ham og spurte kvinnene om de hadde bodd i byen lenge og om hvor de kom fra. Mannen ble skikkelig sint på meg og ikke vet jeg hvilket språk han skjelte meg ut på :D.

Det jeg undrer meg mest over er at det er lov å gjøre dette mot kvinner. Hvem andre enn kvinner kunne man gjøre det mot? Kunne man gjøre det med handikappede? Eller sorte mennesker og homofile? 

Men muslimske kvinner kan man undertrykke på dette viset uten at det får følger, det er da merkelig?

Anonymous poster hash: 93194...36c

• Liker 1
Skrevet

Hvor i all verden har dere fått det fra at dama går uten BH? Man ser jo tydelig at hun har BH på seg.

Anonymous poster hash: 2c161...8f2
Skrevet

Var i Albania (muslimsk land) i mai. Var der i 1 uke og så kun èn (1stk) Hijab. Så landet vi Oslo......

Anonymous poster hash: e2ca9...192
Skrevet

Var i Albania (muslimsk land) i mai. Var der i 1 uke og så kun èn (1stk) Hijab. Så landet vi Oslo......

Anonymous poster hash: e2ca9...192

Ja. Hijab er faktisk ikke lovlig i flere muslimske land. Norge er snart mer muslimsk enn muslimske land..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...