AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #1 Del Skrevet 21. august 2015 En mor har låst inne bilnøkkelen og barnet sitt i bilen. Hvordan er dette mulig at bilen låser seg når nøkkelen ligger glemt i bagasjerommet? Moren kontaktet politiet. Politiet kom og knuste en rute og fikk ut barnet. Hvorfor knuser ikke foreldre selv bilruten og får ut barnet? Dette er en nyhetssak i dag, men ikke den eneste saken med denne problemstillingen i sommer. Å glemme en nøkkel er fort gjort.Anonymous poster hash: e4121...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktusen Skrevet 21. august 2015 #2 Del Skrevet 21. august 2015 Man ringer nok politiet fordi det er instinkt og håper de kan åpne bilen på andre måter enn å knuse ruten. Ren spekulasjon fra min side da. Det er veldig lett at bilen låser seg når nøkkel er i bagasjerommet. F.eks. er veldig mange biler slik at de låser seg selv etter litt tid, dersom førerdøren ikke er åpnet. En sikkerhetsgreie. F.eks. om jeg låser opp bilen, men kun åpner opp bagasjerommet, og hiver inn diverse der, og returnerer til boligen for å hente mer, så er bilen låst når jeg kommer tilbake. En annen ting, er f.eks. de nøklene hvor man kun behøver å være i nærheten av bil, for at den tråløst oppfatter den, hvis man hiver den inn i bilen, og den treffer ett punkt "uten dekning" så vil du ikke kunne åpne dørene, fordi den ikke oppfatter nøkkelen å være i nærheten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 21. august 2015 #3 Del Skrevet 21. august 2015 Barnet kan jo selv ha trykket på låseknapp inne i bilen. Vår gutt gjorde det en gang, men vi var heldigvis hjemme og kunne hente reservenøkkelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #4 Del Skrevet 21. august 2015 Dette skjedde mannen min med vår første. Hun var 5 uker gammel og sov ikke om natten i det hele tatt. Mannen skulle kjøre en tur så jeg fikk sove hjemme og baby i bilen (hun sov bare i bil eller i vogn i bevegelse). Lukket døren og skulle gå over til sin side og da hadde bilen gått i autolås. Bilnøklene lå i sjåførstolen. Siden hun var spedbarn tok det kort tid før hun skrek og skrek så han måtte bare knuse ruta med en jekk i garasjen. Skadet seg litt i armen. Anonymous poster hash: bacd2...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #5 Del Skrevet 21. august 2015 Dette er grunnen til at jeg alltid har nøkkelen i hånden/lommen inntil jeg selv sitter i bilen.Anonymous poster hash: 69c39...bba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 21. august 2015 #6 Del Skrevet 21. august 2015 Dette har jeg gjort en gang selv. Heldigvis jobbet mannen rett i nærheten og kunne komme hjem for å låse opp huset slik at vi fikk ut reservenøkler. (Tok 10 min.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #7 Del Skrevet 21. august 2015 Nyere biler låser seg selv etter en viss tid. Og de som er best til å åpne låste bildører uten nøkkel er ikke politiet, men fergemannskap... Anonymous poster hash: 70aa7...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannerlig Skrevet 21. august 2015 #8 Del Skrevet 21. august 2015 Nyere biler låser seg selv etter en viss tid. Og de som er best til å åpne låste bildører uten nøkkel er ikke politiet, men fergemannskap...Anonymous poster hash: 70aa7...4c5 Men det kan da ta lang tid før politiet ankommer? og er det glohett inne i den bilen, da mener jeg moren burde fikset dette selv, synes du ikke? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 21. august 2015 #9 Del Skrevet 21. august 2015 Nyere biler låser seg selv etter en viss tid. Og de som er best til å åpne låste bildører uten nøkkel er ikke politiet, men fergemannskap... Anonymous poster hash: 70aa7...4c5 Vi hadde faktisk en låsemann (falken?) til å hjelpe oss med å låse opp en bil i fjor, men de klarte det faktisk ikke. De nyeste bilene er vist veldig vanskelig om man er redd for å ødelegge noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #10 Del Skrevet 21. august 2015 Om du leser artikkelen ble det brukt en spesiell tape for å unngå at vinduet gikk i tusen millioner knas ut over hele ungen i bilen.. Om moren hadde prøvd å knuse ruten selv, ville hun risikert at ungen ble pepret i glassbiter. Dagens bilruter er laget slik at de skal nærmest pulveriseres når de knuser. Det er ikke slik at man kan knuse et lite hull. Hele ruten går i tusen knas. Jeg var i en bilulykke hvor dette skjedde, og fikk hele ruten knust inn over meg. Aldri i livet om jeg hadde turt gjøre det om ungen min var inni bilen. Det var glass over absolutt hele innsiden av bilen, så å bare knuse den ruten lengst fra barnet hadde ikke garantert at ungen ikke fikk glass i øynene e.l. De største bitene som var igjen av vinduet i min ulykke var på størrelse med en ert. Så var det glass som var omtrent som sand over alt. Jeg fikk i øynene, i ørene, alle veier. Det er fort gjort å låse nøkler inne. Det har jeg selv gjort. Riktignok i "gammeldags" bil som man må låse opp med ved å faktisk stikke nøkkelen inn i låsen, men dog. Anonymous poster hash: 161e6...0df 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #11 Del Skrevet 21. august 2015 Om du leser artikkelen ble det brukt en spesiell tape for å unngå at vinduet gikk i tusen millioner knas ut over hele ungen i bilen.. Om moren hadde prøvd å knuse ruten selv, ville hun risikert at ungen ble pepret i glassbiter. Dagens bilruter er laget slik at de skal nærmest pulveriseres når de knuser. Det er ikke slik at man kan knuse et lite hull. Hele ruten går i tusen knas. Jeg var i en bilulykke hvor dette skjedde, og fikk hele ruten knust inn over meg. Aldri i livet om jeg hadde turt gjøre det om ungen min var inni bilen. Det var glass over absolutt hele innsiden av bilen, så å bare knuse den ruten lengst fra barnet hadde ikke garantert at ungen ikke fikk glass i øynene e.l. De største bitene som var igjen av vinduet i min ulykke var på størrelse med en ert. Så var det glass som var omtrent som sand over alt. Jeg fikk i øynene, i ørene, alle veier. Det er fort gjort å låse nøkler inne. Det har jeg selv gjort. Riktignok i "gammeldags" bil som man må låse opp med ved å faktisk stikke nøkkelen inn i låsen, men dog. Anonymous poster hash: 161e6...0df Mannen min måtte bare gjøre det. Vi bor langt unna mennesker. Det lå glass i bilstolen, men hadde heldigvis voksipose i bilstolen så baby ble litt beskyttet av den.Anonymous poster hash: bacd2...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #12 Del Skrevet 21. august 2015 Jammen godt at noen unger er så heldige å få vokse opp i hjem med foreldre som aldri trår feil, og som, om de (Gud forby!) likevel skulle tabbe seg ut, er kalde nok i hodet til å tenke ut nøyaktig hvilken løsning som er den beste på alle måter. Jeg slutter aldri å forundre meg over evnen enkelte har til å kritisere det aller minste, altså. Anonymous poster hash: d79c1...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå