AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #1 Skrevet 21. august 2015 Jeg føler det er så vanskelig å finne en jeg kunne vært sammen med,fordi jeg ønsker at den eventuelle kjæresten har en like høy utdanning/høyere. Er det for mye å ha som krav? Eksen min var utro mot meg så jeg sliter litt med tillit. Jeg vet at noen gutter er interesert i meg,men jeg syns de har for lav utdanning til at jeg føler det blir feil. Er det så vanskelig å finne en mann med god utdanning og som aldri kunne funnet på å være utro? Jeg kunne aldri vært det selv, så håper det finnes noen som er som meg.Anonymous poster hash: 4c712...75c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #2 Skrevet 21. august 2015 Hvorfor er lavere utdanning et problem? Man klager over at menn tjener mer enn kvinner, at menn har flere høye stillinger, etc., men med holdningene dine er jo problemet uløselig. Anonymous poster hash: e4254...7b8 24
Gjest Medmon Skrevet 21. august 2015 #3 Skrevet 21. august 2015 Fordi jeg kommer til å tjene såpass godt at jeg føler det blir feil å ha så stor forskjell i forhold til lønn. Med tanke på hvordan økonomien blir. Jeg vil på ingen måte at jeg skal "forsørge" han. Derofr syns jeg vi skal være likestilte i forhold til lønn, slik at det blir lettere med økonomi.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #4 Skrevet 21. august 2015 Ja, det er så vanskelig å finne en mann som man vil leve resten av livet med. Noen finner det aldri. Tror ikke utdanning har noe å si for trofastheten, og siden du er medisinstudent selv, er mulighetene for at du ender opp med noen med høy utdanning stor. Men dette må du da forstå selv, du som er "medisin student"? Er eneste kravet ditt trofasthet og høy utdanning, burde det være ganske enkelt. Anonymous poster hash: f5b19...499 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #5 Skrevet 21. august 2015 Eh, dersom du fokuserer på rare ting som utdanning, så legger du mindre merke til om personen selv er en drittsekk. Du ser etter feil ting hos partner og derfor havner du lettere i dårlig forhold. Ting som ikke sier noe om hvor bra eller snill en person er: Utdanning Klesstil Hårlengde Bilen han kjører (om han kjører) osv Ting som betyr noe: Hvordan du føler deg sammen med han Måten han reagerer på deg og andre mennesker rundt Hva han ler av og hvorfor han syns det er morsomt Hvordan han håndterer konflikt (er ikke alltid man ser det før man allerede har gått inn i et forhold, da) Anonymous poster hash: 1433a...c11 31
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #6 Skrevet 21. august 2015 Fordi jeg kommer til å tjene såpass godt at jeg føler det blir feil å ha så stor forskjell i forhold til lønn. Med tanke på hvordan økonomien blir. Jeg vil på ingen måte at jeg skal "forsørge" han. Derofr syns jeg vi skal være likestilte i forhold til lønn, slik at det blir lettere med økonomi. Folk som tjener mindre enn deg klarer seg utmerket uten en forsørger. Holdningene dine er egentlig skikkelig nedlatende. Anonymous poster hash: e4254...7b8 31
Gjest Medmon Skrevet 21. august 2015 #7 Skrevet 21. august 2015 Men det er absolutt menn som har de andre kvalitetene som er viktig for et forhold. men så kommer den lave utdsnningen og det ødelegger for min del. Drittsekker luker jeg unna fort. Selvfølgelig er utroskap vanskelig å forutsi på en person.
Okapi Skrevet 21. august 2015 #8 Skrevet 21. august 2015 Du fremstiller ikke deg selv som spesielt reflektert her, og jeg er neppe den eneste (med lavere utdanning enn deg!) som reagerer på mengden skrivefeil i innleggene dine. Koker virkelig alt ned til økonomi? Tror du oppriktig at folk som ikke tjener like mye som en lege trenger hjelp til å klare seg økonomisk? 31
Gjest Medmon Skrevet 21. august 2015 #9 Skrevet 21. august 2015 Er ikke mening å være nedlatende. Men jeg er slik som liker å ta meg en fin ferie i syden som kanskje koster litt,og hvis da denne mannen har så lav lønn at JEG må betale for at vi skal kunne dra på ferie så blir det feil. Har lest flere steder her at de i forholdet som tjener mest, betaler mest også. Jeg har vært bevisst på mitt studievalg siden jegvar veldig liten. Å tanken på at en fyr som var "ung og dum" i sine beste år bare tok en "lett" utdanning. Bare fordi fyren ønsket å feste bort disse årene,mens jeg har satt festingen på hylla for å få meg en skikkelig fremtid.
Summers Skrevet 21. august 2015 #10 Skrevet 21. august 2015 (endret) Heldigvis er de fleste dårlig betalte jobber kvinnedominerte så det skal ikke være så stort problem for deg å finne en med OK økonomi. Endret 21. august 2015 av Summers
Gjest Medmon Skrevet 21. august 2015 #11 Skrevet 21. august 2015 Eksen min tok en utdanning, han hadde 0 peiling på hva han ville studere, fordi han ville feste og levde "nå".
Gjest Medmon Skrevet 21. august 2015 #12 Skrevet 21. august 2015 Eksen min hadde en del mindre penger enn meg, og dette endte med mye krangler. Han påsto at ALT jeg gjorde kosta penger. så vi kunne aldri gjøre noe fordi ting kosta penger. slik vil jeg ikke ha det. derfor endte vi opp med å bare være hjemme ettersom han ikke ville finne på ting som å gå tur osv.
Sandie Skrevet 21. august 2015 #13 Skrevet 21. august 2015 Jeg er enig med AB#5,og andre her.Høy utdanning er ikke ensbetydende med høyere moral.Men har en venninne som er lege,og tenker som deg TS.Hun datet både hjelpepleiere og sykepleiere før hun til slutt giftet seg med en annen lege.Hun ville i tillegg til stabil økonomi,ha en kjæreste med samme bakgrunn og en som forstod hennes jobbsituasjon og utfordringer knyttet til jobb.Jeg forstår henne på en måte,selv om jeg ikke er like opptatt av sånt.Når det er sagt,så har jeg selv et yrke som innebærer mye ansvar for menneskers helse,og det er fint når man møter menn som forstår hva det innebærer. 1
Okapi Skrevet 21. august 2015 #14 Skrevet 21. august 2015 Er ikke mening å være nedlatende. Men jeg er slik som liker å ta meg en fin ferie i syden som kanskje koster litt,og hvis da denne mannen har så lav lønn at JEG må betale for at vi skal kunne dra på ferie så blir det feil. Har lest flere steder her at de i forholdet som tjener mest, betaler mest også. Jeg har vært bevisst på mitt studievalg siden jegvar veldig liten. Å tanken på at en fyr som var "ung og dum" i sine beste år bare tok en "lett" utdanning. Bare fordi fyren ønsket å feste bort disse årene,mens jeg har satt festingen på hylla for å få meg en skikkelig fremtid. Men du ER nedlatende. Ville du selv unngått en person med høyere utdanning og/eller inntekt enn deg selv, for å unngå å være en byrde? 20
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #15 Skrevet 21. august 2015 Men det er absolutt menn som har de andre kvalitetene som er viktig for et forhold. men så kommer den lave utdsnningen og det ødelegger for min del. Drittsekker luker jeg unna fort. Selvfølgelig er utroskap vanskelig å forutsi på en person. Er du TS? Da skrev du i så fall at eksen din var utro, noe som betyr at du ikke er en god menneskekjenner. Og derfor bruker du dine egne hjemmelagde stereotyper for å kompensere for manglende innsikt. På den måten tror du at du er safe, men egentlig ser du ikke hvordan en person virkelig er, du ser bare stereotypen. Anonymous poster hash: 1433a...c11 7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #16 Skrevet 21. august 2015 Liker heller ikke at du nærmest antar at man bare fester og er dum om man ikke tar en prestisjeutdannelse, herregud for noen holdninger det er på deg. Anonymous poster hash: c1ce9...03d 26
Eriks Skrevet 21. august 2015 #17 Skrevet 21. august 2015 Folk som tjener mindre enn deg klarer seg utmerket uten en forsørger. Holdningene dine er egentlig skikkelig nedlatende. Anonymous poster hash: e4254...7b8 Ser man på økonomidelen av forumet virker det som flertallet mener at de som tjener mest i et forhold bør betale en større del av regningene. 1
Gjest Medmon Skrevet 21. august 2015 #18 Skrevet 21. august 2015 Absolutt ikke, ikke sånt ment. Hvis en alltid ønsket å bli elektriker fordi han har en skikkelig interesse for det, ser jeg opp til det. Men de jeg har møtt er sånne som bare har valgt noe bare for å ha valgt noe, kun for å bare få en utdanning. Og som Sandie skriver, vil jeg ha en som forstår meg når det gjelder jobben. En jeg kan snakke med som forstår hvordan jeg har det. Vet at flere leger har kjærester som på ingen måte forstår dem og dette er et stort problem for disse. Det at eksen min var utro, er på ingen måte min feil. Vi hadde det veldig bra sammen, men han ønsket vel også en bekreftelse fra andre og likte spenningen. Han sa det selv, at det var aldri noe jeg kunne gjort anderledes for å unngå det i ettertid.
Gjest Medmon Skrevet 21. august 2015 #19 Skrevet 21. august 2015 Ser man på økonomidelen av forumet virker det som flertallet mener at de som tjener mest i et forhold bør betale en større del av regningene. Det har jeg også lagt merke til. Derfor hadde dette blitt et problem. Jeg vil ha et liv hvor jeg kan bruke penger på det jeg vil, og ikke må være på spare siden hele tiden. Snakker på ingen måte om å sløse penger, men heller ikke å sitte å telle hver minste krone på hvor den blir brukt. Jeg tror det er viktig å ha likt syn på hvordan økonomien skal være.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #20 Skrevet 21. august 2015 Hvis du har gått mer en ett år av medisinstudiet blir jeg seriøst skremt.. Lite reflektert og overfladisk - virkelig egenskapene man setter pris på hos en lege. Men du er sikkert maks 21 år, og har flere år på deg til å utvikle deg. Jeg har selv en høy utdanning innenfor helse og må si jeg syns det er trist å se holdningene dine. Anonymous poster hash: 5c5e0...5dd 21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå