Mona26 Skrevet 21. august 2015 #1 Skrevet 21. august 2015 For c en uke siden fikk jeg jo vonde-prikkende står på leppa. ( herpes) siden jeg var langt hjemmefra så fikk jeg ikke smurt med noe. Forsøkte med alle typer slaver og plaster noen dager senere, men ingenting hjalp. Nå har jeg to ekle sår på leppa. Skorpen driver å sprekker opp så jeg bruker enorme mengder leppomade for å forebygge. Er det noen som har noen tips? Kan jeg pille av skorpa? Bør jeg ha plaster på? Hjelp meg!!
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #2 Skrevet 21. august 2015 Ikke pill av skorpen, det skal hjelpe såret til å hele seg. Jeg lar såret være på dagen, og før jeg legger meg bruker jeg Antix på såret så det virker over natten. Anonymous poster hash: dff45...407 1
Sandie Skrevet 21. august 2015 #3 Skrevet 21. august 2015 For c en uke siden fikk jeg jo vonde-prikkende står på leppa. ( herpes) siden jeg var langt hjemmefra så fikk jeg ikke smurt med noe. Forsøkte med alle typer slaver og plaster noen dager senere, men ingenting hjalp. Nå har jeg to ekle sår på leppa. Skorpen driver å sprekker opp så jeg bruker enorme mengder leppomade for å forebygge. Er det noen som har noen tips? Kan jeg pille av skorpa? Bør jeg ha plaster på? Hjelp meg!! La skorpen være,for væsken som renner ut inneholder herpesvirus som kan smitte over på huden rundt leppene.Det har skjedd meg noen ganger og det ser helt for j..... ut. Alltid like kjekt når man skal på date eller noe Plaster kan være en ide,aller helst munnsårplaster men vanlig plaster funker vel også greit. Men til neste gang,hvis du kjenner den prikkende følelsen: Is ned området med en isbit.Hver gang jeg gjør dette tidlig nok slår det viruset tilbake og det utvikler seg ikke noe sår eller blemme.Har avverget mange munnsår på den måten.
365vinter Skrevet 22. august 2015 #4 Skrevet 22. august 2015 Syns Elizabeth Ardens eight hour cream hjelper mye
Mars Skrevet 22. august 2015 #5 Skrevet 22. august 2015 Prolip er ein ypperleg lypsyl som ofte har redda meg når eg kjenner det prikker i leppa. Då eg har vore særleg plaga av munnsår, har eg ofte ein salve og denne lypsylen (som vissnok skal ha bakteriedempande eigenskapar) i nærleiken. Uansett vil munnsåret gå vekk, sjølv utan behandling - det vil berre ta litt ekstra tid. Eg plar av og til å ta meg ein god dusj, og fjerne litt av skorpa på såret då. Ser fleire frårådar det, men eg personleg føler at det då vert mindre synleg og då trives eg betre. Tar då på munnsårsalve etterpå (obs! Svir! Au!) og smører meg med tålmodigheit ;-)
Mona26 Skrevet 24. august 2015 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2015 Ikke pill av skorpen, det skal hjelpe såret til å hele seg. Jeg lar såret være på dagen, og før jeg legger meg bruker jeg Antix på såret så det virker over natten. Anonymous poster hash: dff45...407 Takk for tips! Er vanskelig å la være å pille, men gjør mitt beste
Soulless Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Våknet opp med verandaleppe selv i dag, er skikkelig kjipt! Har alltid med meg zovirax slik at jeg kan avverge utbrudd, men ikke så lett når det kommer når man sover. Da merker jeg det ikke før det har fått godtgjort seg. Men det er min egen feil,jeg har masse vitaminmangel og glemmer alltid å ta tablettene mine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå