jegerenenhjørning Skrevet 21. august 2015 #1 Skrevet 21. august 2015 Jeg skal arrangere quizkveld for vennegjengen, og aner ikke hva jeg har begitt meg ut på! jeg har valgt Disney som tema, og vi blir 10-15 stk. Alle tips, ideer, hjelp mottas med evig takknemmelighet! Har lyst til å lage en gjennomført og magisk helaften
Gjest Tekola Skrevet 21. august 2015 #2 Skrevet 21. august 2015 Hvilken aldersgruppe og hvilket nivå vil du legge det på? Hvor smale eller brede spørsmål vil du ha, og hvor lang? Tenker du å lese opp eller dele ut ting? Et punkt kan jo være å lage utsnitt fra ulike filmcovere og be dem gjette hvilke det er. Og så sette en liste over filmer i kronologisk rekkefølge? Nevne minst tre som har Åsleik Engmark som en av stemmeskuespillerene på norsk? Fullføre sitater eller linjer fra sanger? Kjenne igjen musikk?
HandymanOslo Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Jeg skal arrangere quizkveld for vennegjengen, og aner ikke hva jeg har begitt meg ut på! jeg har valgt Disney som tema, og vi blir 10-15 stk. Alle tips, ideer, hjelp mottas med evig takknemmelighet! Har lyst til å lage en gjennomført og magisk helaften Hei - jeg kan ikke mye om Disney, men for gjennomføring av selve Quiz'en har jeg et forslag: Lag quizen på nett. Da svarer alle på sine telefoner - så kjører du resultatet opp på PC/TV etterpå. Superenkelt (og gratis) med diverse webverktøy, feks: freeonlinesurveys.com/free-online-quiz#/ www.surveymonkey.com Husk at du må lage undersøkelsen slik at de må logges, feks ved at de mottar egen link/login på mail når dere starter eller ved at de legger inn navn. Dere må jo måle vinner/taper ... Mister litt av godfølelsen med papir, men en morsom sak de færreste har sett. PS: Test et par dager i forkant, så du vet at oppsettet fungerer.
HandymanOslo Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Du kan selvfølgelig lage en digital helaften ut av dette, med ekstra quiz'er med hjelp fra web'en: http://www.zimbio.com/trivia/uVckfheTlLw/Ultimate+Disney+Character+Quiz http://blogs.disney.com/oh-my-disney/2015/06/19/quiz-which-disney-character-are-you-part-1/ Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå