Gå til innhold

quizhjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal arrangere quizkveld for vennegjengen, og aner ikke hva jeg har begitt meg ut på! jeg har valgt Disney som tema, og vi blir 10-15 stk.

Alle tips, ideer, hjelp mottas med evig takknemmelighet! Har lyst til å lage en  gjennomført og magisk helaften

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken aldersgruppe og hvilket nivå vil du legge det på? Hvor smale eller brede spørsmål vil du ha, og hvor lang?

Tenker du å lese opp eller dele ut ting? Et punkt kan jo være å lage utsnitt fra ulike filmcovere og be dem gjette hvilke det er. Og så sette en liste over filmer i kronologisk rekkefølge? Nevne minst tre som har Åsleik Engmark som en av stemmeskuespillerene på norsk? Fullføre sitater eller linjer fra sanger? Kjenne igjen musikk? :)

Skrevet

Jeg skal arrangere quizkveld for vennegjengen, og aner ikke hva jeg har begitt meg ut på! jeg har valgt Disney som tema, og vi blir 10-15 stk.

Alle tips, ideer, hjelp mottas med evig takknemmelighet! Har lyst til å lage en  gjennomført og magisk helaften

Hei - jeg kan ikke mye om Disney, men for gjennomføring av selve Quiz'en har jeg et forslag: Lag quizen på nett. Da svarer alle på sine telefoner - så kjører du resultatet opp på PC/TV etterpå.

Superenkelt (og gratis) med diverse webverktøy, feks:

freeonlinesurveys.com/free-online-quiz#/

www.surveymonkey.com

Husk at du må lage undersøkelsen slik at de må logges, feks ved at de mottar egen link/login på mail når dere starter eller ved at de legger inn navn. Dere må jo måle vinner/taper ...

Mister litt av godfølelsen med papir, men en morsom sak de færreste har sett.

PS: Test et par dager i forkant, så du vet at oppsettet fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...