Gjest Liljedugg Skrevet 14. september 2004 #1 Del Skrevet 14. september 2004 fint å være singel vel? Frihet, masse tid til hobbyer, venninner, venner. Reiser. Ingen å jenke seg etter. Ingen som øsnker forandre deg. eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 14. september 2004 #2 Del Skrevet 14. september 2004 Er ikke like gøy å komme hjem til tomt hus - kaldt hus - mørkt hus. Ingen som savner deg - ingen som venter på deg. Du må ordne alt sjøl......... ingen som varmer deg......... ingen som lager en kopp med te - ingen å gråte sammen med - ingen å le sammen med. Jeg trives i mitt eget selskap jeg........... men jeg må jammen si at jeg er møkka lei meg sjøl noen ganger også. Nei - jeg trives ikke som singel. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyibyen Skrevet 14. september 2004 #3 Del Skrevet 14. september 2004 fint å være singel vel? Frihet, masse tid til hobbyer, venninner, venner. Reiser. Ingen å jenke seg etter. Ingen som øsnker forandre deg. eller? Venninnene mine har type og de fleste har barn, noen alenemødre. De ser jeg så godt som aldri, hvis jeg ikke har lyst til å bli med på lekeplassen eller i åpen barnehage. Hobbyer - flott! Men da jeg hadde samboer hadde jeg de samme hobbyene - pluss et par til som vi deltok i sammen. Reiser? Reiste mye med ex-samboeren, det beste som finnes er å være kjærester på tur når man har felles interesser. Har avtalt med mine venninner at om 5 år, når de kan være en uke borte fra ungene sine som nå er babyer, skal vi ta en jentetur til syden. Jippi! Fordelen med å være singel er at man kan ta med dyna og legge seg i sofaen og spise snop og se film og dårlige tv-serier hele søndagen, uten å tenke på noen andre! Men ellers er det ganske kjipt. Kanskje det er på tide å få seg noen single venner / vennninner...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Icy Skrevet 14. september 2004 #4 Del Skrevet 14. september 2004 Som singel er man mer fri. Man kan dra på byn å se på flotte damer uten å få dårlig sammvittighet. Man slipper å høre på snorking fra noen andre. Man slipper å høre maset om at det er rotete.. Det er stille i leligheten om kvelden Men når man har vært singel ett par år ønsker man nok egentlig å finne "den rette". En å dele alt med. Både sorger og gleder. Spiller ikke noe rolle om man har flott bil, flott fjernsyn og en dyr sofa hvis man sitter helt aleine om kveldene og ikke har noen å være sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alisia4 Skrevet 15. september 2004 #5 Del Skrevet 15. september 2004 Usikker skrev: Er ikke like gøy å komme hjem til tomt hus - kaldt hus - mørkt hus. Ingen som savner deg - ingen som venter på deg. Du må ordne alt sjøl......... ingen som varmer deg......... ingen som lager en kopp med te - ingen å gråte sammen med - ingen å le sammen med. Jeg trives i mitt eget selskap jeg........... men jeg må jammen si at jeg er møkka lei meg sjøl noen ganger også. Nei - jeg trives ikke som singel. ¨Skriver under på denne ja. Samtidig så tror jeg alderen spiller en rolle og. At man føler seg mer fri alene som en i 20 årene enn en i 40 årene og oppover. Forstår ikke helt hvorfor folk opplever seg mer fri som singel, vist man ser på forhold som et fengsel, så er det forståelig. Å når det gjelder å gå på byn, kino, besøke venner og reise, har man også friheten til å gjøre når man er i et forhold. Vist man går inn for det. Jeg selv hadde følt friheten av å ha en å dele livet sammen med. Gjøre ting sammen, stå sammen i gode og onde tider. støtte og bekke hverandre opp. Dele gleder og dekke hverandres behov på alle måter. DET ER FRIHET DET. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 15. september 2004 #6 Del Skrevet 15. september 2004 fint å være singel vel? Frihet, masse tid til hobbyer, venninner, venner. Reiser. Joda, fint det der. Personlig hater jeg å være singel. Og spør du meg bør man uansett ha rom for tingene over, selv om man er i et forhold. Mulig jeg er kravstor, men et forhold skal ikke være en tvangstrøye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firegirl Skrevet 16. september 2004 #7 Del Skrevet 16. september 2004 flott å styre fjernkontrollen selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MunichMachine Skrevet 19. september 2004 #8 Del Skrevet 19. september 2004 Er ikke like gøy å komme hjem til tomt hus - kaldt hus - mørkt hus. Ingen som savner deg - ingen som venter på deg. Du må ordne alt sjøl......... ingen som varmer deg......... ingen som lager en kopp med te - ingen å gråte sammen med - ingen å le sammen med. Jeg trives i mitt eget selskap jeg........... men jeg må jammen si at jeg er møkka lei meg sjøl noen ganger også. Nei - jeg trives ikke som singel. :-? Fullt hus = mann, kansje unger + svigermor, alle med krav til deg. Kaldt hus = skaff deg peis, hvis ikke mulig, flytt til det. Mørkt hus = nei = fellebryter. Fikse ting selv = JA, ALT ETTER MIN STANDARD, INGEN KAN BRY SEG. Le kan man gjøre med naboer, venner, kollegaer og familie + morsomme tilstander på ymse steder. HVIS MAN KAN SE DET, hvis ikke ser man det heller ikke sammen med en sambo i huset !. Møkka lei = Ja, når man ikke kan fatte at man er sin egen lykkes smed. Alt kan feile, DET ER KLART. Men du slipper da klandre andre enn deg selv. Hvor mange samboerskap har gått under p.g.a. feil i forventninger, sine egne bomskudd NETTOPP p.g.a søken som har resultert i kompromisser som aldri skulle vært der. Nei, jeg er lykkelig (les:praktisk lykkelig) til noen kommer og gir meg konkurranse på dette fra det annet kjønn. Da vil jeg jakte igjen, ikke før. For å forandre meg, må jeg kunne forandre noen andre, det er der kunsten ligger. Forandringen ligger ligger i å forandre seg selv etter nye mål i framtiden. Du er deg selv hele tiden, men du har nyhetene nære og ser hva som tilbys når det skjer. Ikke etter din pipe, men andres. Dertil ligger det stor ydmykhet og lytting, som år av nettopp det har gitt meg. Jeg er priviligert, ja ! det er jeg. Som har fått den gaven å ha en veldig gammel far, som lærte meg dette. Når du går i fjellet, lytt til erfarne fjellfolk. Når du lever i livet og skal fatte beslutninger, lytt til folk som er eldre enn deg. Der ligger det sammenlagt tusner av år akkumulert bare på noen titalls eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 19. september 2004 #9 Del Skrevet 19. september 2004 MunichMachine - til din orientering kan jeg opplyse at jeg har både peis, lysbrytere og naboer som jeg både kan le og gråte sammen med. Og like ung som deg.... Men det er allikevel noe som mangler i livet mitt :-( Og ellers er jeg veldig enig i mye av det du skriver........ men - dog allikvel........ :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders26år Skrevet 20. september 2004 #10 Del Skrevet 20. september 2004 Joda ,man har vel noen goder ved å være singel men etter noen år så skjønner man at man egentlig vil være sammen med noen . Jeg tror det er litt lettere for gutter/menn å være singel enn kvinner . Anders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 20. september 2004 #11 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg tror det er litt lettere for gutter/menn å være singel enn kvinner . Jeg tror det er lettere for menn å bli single, og forbli det, men tror kvinner takler bedre å være singel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders26år Skrevet 20. september 2004 #12 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg tror det er lettere for menn å bli single, og forbli det, men tror kvinner takler bedre å være singel. Og hvorfor sier du at kvinner takler det lettere ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 20. september 2004 #13 Del Skrevet 20. september 2004 Og hvorfor sier du at kvinner takler det lettere ? De kan få seg noe bare de går på byen. Dessuten får kvinner alltid oppmerksomhet fra menn, nesten uansett hvor stygge de er. Menn må hele tiden ta initiativet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 21. september 2004 #14 Del Skrevet 21. september 2004 De kan få seg noe bare de går på byen. jah. og dette er definitivt grunnen til at jeg takler så fint å være single. man ække ensom så lenge man får pult. Dessuten får kvinner alltid oppmerksomhet fra menn, nesten uansett hvor stygge de er. dette er vel litt mer et argument for hvorfor kvinner takler bedre enn menn å være stygge, noe det ikke later til at de gjør, noe som igjen later til å henge sammen med ytre press mer enn indre disposisjon. Menn må hele tiden ta initiativet. det er nok ikke så mange som tar initiativ i forhold til deg, nei. men det er ikke så sikkert at det er fordi du er mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 21. september 2004 #15 Del Skrevet 21. september 2004 Og hvorfor sier du at kvinner takler det lettere ? For menn generelt har et større behov for det annet kjønn for å få utløp for emosjonelle sider ved seg selv. Har det ikke vært linket til div. forskning på disse sidene om at menn har det best i parforhold og kvinner i singeltilværelsen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 21. september 2004 #16 Del Skrevet 21. september 2004 det finnes ihvertfall en del forskning om hvordan kvinner vs menn takler tilværelsen som skilt, og som helt klart viser at kvinner klarer seg veldig mye bedre alene enn det menn gjør. men det kan jo også henge sammen med at det er flest kvinner som tar initiativ til skilsmisse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 21. september 2004 #17 Del Skrevet 21. september 2004 men det kan jo også henge sammen med at det er flest kvinner som tar initiativ til skilsmisse. Fordi det kanskje er flere kvinner som mistrives i forholdene sine.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 21. september 2004 #18 Del Skrevet 21. september 2004 .. det er vel også ganske vanlig at kvinner velger å skilles for sin egen skyld - og at menn velger å skilles på grunn av andre.. og at kvinner derfor oftere fortsetter alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 21. september 2004 #19 Del Skrevet 21. september 2004 Fordi det kanskje er flere kvinner som mistrives i forholdene sine.. ...og kanskje er mindre redd for å være alene fordi de vet de takler det? ikke vet jeg. aldri vært gift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #20 Del Skrevet 21. september 2004 men det kan jo også henge sammen med at det er flest kvinner som tar initiativ til skilsmisse. Jeg husker ikke hvilken i undersøkelse jeg leste dette, men kvinner avslutter omtrent 90 % av alle forhold. Det er egentlig ganske dramatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå