AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #1 Skrevet 21. august 2015 Som kvinne ? Anonymous poster hash: bbd64...c1c
Tabris Skrevet 21. august 2015 #2 Skrevet 21. august 2015 (endret) Når håret begynner å se slitt og ustelt ut. Endret 21. august 2015 av Tabris 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #3 Skrevet 21. august 2015 Når håret begynner å se slitt og ustelt ut. Betyr det at dersom håret ikke er slitt og ustelt er det ok å ha veldig langt hår som 99-åring og eldre? Takk for svar! Anonymous poster hash: bbd64...c1c
Tabris Skrevet 21. august 2015 #4 Skrevet 21. august 2015 Betyr det at dersom håret ikke er slitt og ustelt er det ok å ha veldig langt hår som 99-åring og eldre? Takk for svar! Anonymous poster hash: bbd64...c1c Jeg synes det. Så lenge håret ikke ser ustelt ut, så forstår jeg ikke hva annet som kan gjøre at man ikke skal ha langt hår. 15
Poppie Skrevet 21. august 2015 #5 Skrevet 21. august 2015 Enig med Tabris Man trenger ikke gå for den korte "koneklippen" med én gang man bikker 50, se f.eks på Helen Mirren og Sossen Krogh, begge kler å ha lengde på håret sitt. Langt hår er for alle som har sunt nok hår til det, jeg synes f.eks det er mye verre med 20-åringer som på død og liv skal ha laaaaaangt, flisete pistrehår fremfor 80-åringer som har har en lang, grå og stilig manke. 17
Ulveedderkopp Skrevet 21. august 2015 #6 Skrevet 21. august 2015 Har man fremdeles litt tykkelse på håret som 90 åring så er det fint med langt. De fleste ser finere ut med langt hår, så lenge håret ikke er tynt. Det gjelder uansett alder. 3
mereo Skrevet 21. august 2015 #7 Skrevet 21. august 2015 Aldri, så lenge det ser velstelt og pent ut 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #8 Skrevet 21. august 2015 Mange eldre kvinner ser mye eldre ut med langt hår etter min erfaring.. Anonymous poster hash: 7f7ca...0eb 8
skruf Skrevet 21. august 2015 #9 Skrevet 21. august 2015 Så lenge håret er friskt og fint så synes jeg det er penere med langt hår en den typiske korte "kjerringklippen" til eldre kvinner. Oldemoren min hadde hår ned til rumpa helt til hun døde da hun var 93 år. Brukte å flette det å kveile det opp i en fin ballerina-knute (akk, barndomsminner!). Sånn vil jeg ha det også hvis jeg er så heldig å ha samme hårkvaliteten som hun hadde. 7
Gjest SykkelJenny Skrevet 21. august 2015 #10 Skrevet 21. august 2015 (endret) Det har ikke bare med hårtype å gjøre - det har like mye med ansiktet å gjøre. Langt hår på eldre kvinner kan ofte få dem til å se langt eldre ut enn de faktisk er. Mange blir blinde for sitt eget utseende og ser ikke selv at de faktisk ikke lenger kler det lange håret. Noen få kvinner kler langt hår i voksen alder. For man skal huske på at langt hår er med på å "dra" ansiktstrekkene nedover - mens en kort moderne klipp kan friske opp ansiktet og "løfte" trekkene som automatisk trekkes ned når man eldes. Huden blir mindre elastisk og mister sin unge spenst. Og kort hår er IKKE det samme som konehår med permanent som mange her ser ut til å tro. Endret 21. august 2015 av SykkelJenny
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #11 Skrevet 21. august 2015 Enig med Tabris Man trenger ikke gå for den korte "koneklippen" med én gang man bikker 50, se f.eks på Helen Mirren og Sossen Krogh, begge kler å ha lengde på håret sitt. Langt hår er for alle som har sunt nok hår til det, jeg synes f.eks det er mye verre med 20-åringer som på død og liv skal ha laaaaaangt, flisete pistrehår fremfor 80-åringer som har har en lang, grå og stilig manke. Helt enig i alt du skriver her. Jeg kjente en gang en gammel dame på 90, som hadde langt, tykt grått hår ned til baken. Hun pleide å samle håret i en tykk flette. Hun kledde det virkelig. Selv er jeg 40+, og har ganske langt hår. Så lenge det holder seg fint, så vil jeg fortsette med å ha det slik. Det blir ingen kort kjerringsveis på meg, nei! At den korte kjerringfrisyren, (gjerne kombinert med et par rødfargede ugle-briller), gir voksne kvinner ultra-kjerringpreg, er det ingen tvil om. Anonymous poster hash: b97ec...1b9 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #12 Skrevet 21. august 2015 Det har ikke bare med hårtype å gjøre - det har like mye med ansiktet å gjøre. Langt hår på eldre kvinner kan ofte få dem til å se langt eldre ut enn de faktisk er. Mange blir blinde for sitt eget utseende og ser ikke selv at de faktisk ikke lenger kler det lange håret. Noen få kvinner kler langt hår i voksen alder. For man skal huske på at langt hår er med på å "dra" ansiktstrekkene nedover - mens en kort moderne klipp kan friske opp ansiktet og "løfte" trekkene som automatisk trekkes ned når man eldes. Huden blir mindre elastisk og mister sin unge spenst. Og kort hår er IKKE det samme som konehår med permanent som mange her ser ut til å tro. Jeg tror ikke det var snakk om permanentfrisyre her, men den typiske kortklippen som f.eks Liv Signe Navarsete har. Permanentfrisyre var mer fortidens kjerringsveis, bortsett fra at mange eldre over 90 har den, da. De sverger fortsatt til permanenten. Anonymous poster hash: b97ec...1b9 3
Honey Dew Skrevet 21. august 2015 #13 Skrevet 21. august 2015 Man er aldri for gammel til langt hår. Eldre mennesker med langt hår som er satt opp, kan være veldig fine. 4
Gjest chisandra Skrevet 21. august 2015 #14 Skrevet 21. august 2015 Aldri, men det må være velstelt. Det siste gjelder forsåvidt for enhver alder og hårlengde.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #15 Skrevet 21. august 2015 ALDRI! Bestemora mi hadde fantastisk, lang, nydelig tjukk hårmanke til hun var langt over 90, og jeg kommer til å følge i hennes fotspor. Har selv laaangt, fyldig, vakkert hår som jeg ALDRI kommer til å klippe kort! Anonymous poster hash: 25d74...310 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #16 Skrevet 21. august 2015 Jeg tror ikke det var snakk om permanentfrisyre her, men den typiske kortklippen som f.eks Liv Signe Navarsete har. Permanentfrisyre var mer fortidens kjerringsveis, bortsett fra at mange eldre over 90 har den, da. De sverger fortsatt til permanenten. Anonymous poster hash: b97ec...1b9 Enig! Her er det nok mer Jenny som er ute og sykler når det gjelder oppdatering på hva som er våre dagers typiske korte kjerringsveis. Anonymous poster hash: 8be87...226
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #17 Skrevet 21. august 2015 Som kvinne ? Anonymous poster hash: bbd64...c1c Selvsagt aldri. Jeg kjenner en middelaldrende dame som nesten griner fordi nå "må" hun vel snart klippe seg. Det er da ingen andre enn en selv om bestemmer dette. Anonymous poster hash: e2367...eec 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #18 Skrevet 21. august 2015 Huden min har spenst som en 20-åring, og jeg er 40 og har langt hår. Ser ingen grunn til å klippe det. Dessuten så ser man yngre ut hvis huden er ok og. Anonymous poster hash: f4eb2...df6 1
Gjest SykkelJenny Skrevet 21. august 2015 #19 Skrevet 21. august 2015 (endret) Jeg tror ikke det var snakk om permanentfrisyre her, men den typiske kortklippen som f.eks Liv Signe Navarsete har. Permanentfrisyre var mer fortidens kjerringsveis, bortsett fra at mange eldre over 90 har den, da. De sverger fortsatt til permanenten. Anonymous poster hash: b97ec...1b9 Nå er det heldigvis ikke Navarsete-stilen jeg går etter når jeg klipper håret. Jeg går til moderne salonger med frisører som følger med på motene og ikke minst - ser hvilken frisyre den enkelte kler. Dette er frisyrer jeg mener er freshe og elegante: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/dd/47/ba/dd47ba8d05851f397b30066e870fc763.jpg http://www.klikk.no/incoming/img-1294466/alternates/FREE_960/pixie%20-%20tap_863.jpg Endret 21. august 2015 av Tekola
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #20 Skrevet 21. august 2015 Det bestemmer du selv. Anonymous poster hash: 5019b...5e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå