AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #1 Skrevet 20. august 2015 Hei, Jeg er så bekymret for kjæresten min.. Han har alltid vært tynn, kanskje for tynn... Han veier litt over 60 kg og er ca 1,80 høy. Vi har ikke vært sammen så lenge, men jeg har oppdager at jeg føler han ikke spiser nok.. Og ofte kan han glemme å spise.. Han sier: jeg spiser når jeg er sulten... I helgene liker han å sitte opp lenge, og da spiser han ingenting etter middag... Så hvos vi spiser middag kl 18, og han sitter opp til 02.00, så er jo det veldig lenge å gå uten mat!! I løpet av en dag kan han spise: 2 brødskiver med ost/salami til frokost 2 brødskiver med ost/salami til lunsj Middag, feks noe kjøtt(biff, svin) med litt grønnsaker/enkel salat.. Han spiser ikke noen stor porsjon.. Har vi biff, er han mett etter et kjøttstykke på 160 g, med ris og salat. Noen ganger 1-2brødskiver til kvelds... Ofte må jeg minne han på kveldsmat.. Hvor mange kcal er dette ca?? Jeg prøver å ikke mase om dette, mn jeg er bekymret. Gud vet hvordan han spiser på jobb.... Når jeg tar opp dette, blir han ofte sur.. Han sier kroppen har vanskelig med å ta opp protein, og derfor legger han ikke på seg....Anonymous poster hash: d7a5a...66a
Okapi Skrevet 20. august 2015 #2 Skrevet 20. august 2015 Dropp å telle skiver og kalorier. Det er ingenting galt i å være tynn. Å mase om dette er ikke noe bedre enn å hele tiden påpeke hvor tjukke folk er. Klager han over vekta, over formen? Hvis ikke skal ikke du gjøre det heller. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #3 Skrevet 21. august 2015 Flere menn enn kvinner er naturlig tynne. Kvinner har generelt Det du beskriver at han spiser daglig er betydelig mer enn det jeg spiser, og jeg er overvektig. Så ja, så lenge han ikke begynner å ta av drastisk så spiser han sikkert nok. Det er flust av gutter/menn på studiet mitt som ser ut som om de veier 40 kilo, men som rett og slett ikke er anlagt til å legge på seg. Anonymous poster hash: 5fa1b...c18 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #4 Skrevet 21. august 2015 Avhengig av middagsporsjonen blir det der antageligvis mellom 1500-1700 kcal. Og det er veldig lite for en 1.80 høy mann. At kroppen har vanskelig med å ta opp protein er tull, han er tynn fordi han spiser som en anorektisk fjortisjente. Kjæresten min er litt på samme viset.. Han er 1.84 høy, og veier 66 kg. Han påstår selv han kan spise hva som helst uten å legge på seg. Men sannheten er at han spiser veldig lite. Han spiser mye mindre enn meg. Sist vi spiste burger gumlet jeg i meg en 260 g burger med et lass poteter og salat til. Han klarte ikke spise opp sin 160 g burger.. Han påstår han er stappmett etter 2 pizzastykker, jeg kan fint polere nedpå 6. Anonymous poster hash: 7e8fa...44d
penny_ Skrevet 21. august 2015 #5 Skrevet 21. august 2015 (endret) Avhengig av middagsporsjonen blir det der antageligvis mellom 1500-1700 kcal. Og det er veldig lite for en 1.80 høy mann. At kroppen har vanskelig med å ta opp protein er tull, han er tynn fordi han spiser som en anorektisk fjortisjente. Kjæresten min er litt på samme viset.. Han er 1.84 høy, og veier 66 kg. Han påstår selv han kan spise hva som helst uten å legge på seg. Men sannheten er at han spiser veldig lite. Han spiser mye mindre enn meg. Sist vi spiste burger gumlet jeg i meg en 260 g burger med et lass poteter og salat til. Han klarte ikke spise opp sin 160 g burger.. Han påstår han er stappmett etter 2 pizzastykker, jeg kan fint polere nedpå 6. Anonymous poster hash: 7e8fa...44d Dette! Hvis han begynner å klage på lite energi, så vet du hvorfor. Og forresten: Hvordan har han funnet ut at kroppen sliter med å ta opp protein? Det tror jeg ikke noe på. Man må ikke ha mye protein for å legge på seg fett (da må man ligge i kcal overskudd), men for å bygge muskler så må man det. Endret 21. august 2015 av lisamari
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå