Gå til innhold

Hva kan vi gjøre på nyttårsaften med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liten famile - blir kun meg og mine barn på 8 og 11.

Hva kan vi gjøre? 

Hvordan feirer dere andre nyttårsaften med barna?

Bor i Oslo. 

Anonymous poster hash: cdfd8...a76
Videoannonse
Annonse
Gjest Jessica
Skrevet

Hei. Vi lager god mat. Ser film, og venter i pysjen til vi skal se raketter. Da pynter vi Oss litt og samles på varandaen 😀

Skrevet (endret)

Det er neppe aktuelt å gjøre midt i Oslo, men vi har i et par år, fyrt opp i bålpanna, satt ut fakler og tatt med varm kakao, mat som kan grilles mm. Dette har foregått seint på kvelden, slik at vi har fått med oss rakettene. Det er koselig og enkelt. Sist nyttår kom elgen ut av skogen for å titte på alt styret. Fikk bare sett konturene og oppdaget det fordi hunden sa at den var der.

De årene vi ikke har gjort det på denne måten, har vi spist god mat og stått i vinduet og sett på rakettene når klokka har blitt tolv.

Endret av absinthia
  • Liker 1
Skrevet

Vi bruker å pynte oss, lager god middag (hos oss har vi tradisjon med kalkun med tilbehør) som vi spiser seint. Etter middagen ser vi gjerne en film sammen, også spiller vi brettspill helt til klokka nærmer seg midnatt. Vi kjøper også inn noen enkle raketter og stjerneskudd som vi fyrer av i hagen. 

Like før midnatt går vi ut, tar med ei flaske alkoholfri champagne (som også barna får et glass av), spretter den og ser på rakettene mens vi skåler det nye året inn. 

Vet ikke hvordan det er i Oslo, men her vi bor bruker det å være fakkeltog på tidligkvelden som vi av og til deltar i. Var mere aktuelt da barna var yngre. 

Vi er forsåvidt to voksne i familien, men jeg har ofte feiret nyttårsaften alene med barna pga mannen min har vakt og er på jobb. Holder likevel familietradisjonen ved like selv om det bare er meg og barna. 

Skrevet

Ingen dere kan feire med?

Anonymous poster hash: 2a4b8...0fd

Skrevet

Har du noen venner å feire med?

Vi er en vennegjeng som har feiret sammen i årevis. Det går på rundgang hvem vi er hos og det serveres god mat på kvelden. Barna koser seg sammen og venter på rakettene.

Før vi går inn og pynter oss har det kanskje vært en aktivitet for de som vil, men skøyter, akebrett eller noe annet sesongrelatert.

Skrevet

Vi pynter oss, lager god middag (pinnekjøtt), spiser god dessert, så spiller vi gjerne brettspill eller gjør noe annet koselig, har kaker og julesnop, og ser på rakettene. 

Anonymous poster hash: 856a2...4f1
Skrevet

Hva med å ta dem med til høyfjellshotell? Mange barnefamilier som samles, og dine er store nok til å få være oppe til midnatt. Koster jo litt, men kan spares til. Her vi bor så spiser vi hjemme med et vennepar, og så samles naboene og fyrer raketter i sammen.

Anonymous poster hash: 621f5...cf4

Skrevet

Dette kaller jeg langtidsplanlegging. Siden dere har 4-5-måneder på dere, forhør dere litt rundt om noen vil komme til dere og spise kalkun og leke litt. Eller tilby deg å være barnevakt for noen av vennene til barna, det er mange foreldre som kunne tenke seg det den dagen. Inviter da barnet/barna på nyttårsfest, dvs dessert, godteri, film og raketter.

Anonymous poster hash: 50a3d...efc
Skrevet (endret)

Liten famile - blir kun meg og mine barn på 8 og 11.

Hva kan vi gjøre? 

Hvordan feirer dere andre nyttårsaften med barna?

Bor i Oslo. 

Anonymous poster hash: cdfd8...a76

Sønnen min på 11 og jeg lurer på det samme.

Bor i Oslo.

:danse:

Endret av MortenOslo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...