wizardunicorn Skrevet 20. august 2015 #1 Skrevet 20. august 2015 Jeg har ikke tid/ork til å lage matpakke hver dag, og ikke økonomi til å handle lunsj i kantina hele tiden. Tenkte da at jeg skulle ha en pakke med knekkebrød i skapet mitt sammen med noe enkelt pålegg. Så er det noen som har forslag til pålegg som ikke trenger kjøleskap?
Gjest O.G. Skrevet 20. august 2015 #2 Skrevet 20. august 2015 (endret) Smøroster på tube. Endret 20. august 2015 av O.G.
DobbelX Skrevet 20. august 2015 #3 Skrevet 20. august 2015 Flere butikker selger slike kuvertpakninger med pålegg som ikke trenger å ligge i kjøleskap, f.eks. leverpostei, honning, makrell i tomat osv. Ellers funker også peanøttsmør og tubeoster (mulig tubeoster strengt tatt trenger å ligge i kjøleskap, men de klarer seg fint noen dager uten også). 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #5 Skrevet 20. august 2015 Syltetøy. Anonymous poster hash: 25fbd...f18
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #6 Skrevet 20. august 2015 Jeg har ikke tid/ork til å lage matpakke hver dag, og ikke økonomi til å handle lunsj i kantina hele tiden. Tenkte da at jeg skulle ha en pakke med knekkebrød i skapet mitt sammen med noe enkelt pålegg. Så er det noen som har forslag til pålegg som ikke trenger kjøleskap? Masse tips her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=918203&page=1&#entry16038972 Tubeost skal dessuten lagres kjølig etter åpning... Anonymous poster hash: f6a4b...a91 2
Maleficenta Skrevet 20. august 2015 #7 Skrevet 20. august 2015 Jeg har ikke tid/ork til å lage matpakke hver dag, og ikke økonomi til å handle lunsj i kantina hele tiden. Tenkte da at jeg skulle ha en pakke med knekkebrød i skapet mitt sammen med noe enkelt pålegg. Så er det noen som har forslag til pålegg som ikke trenger kjøleskap? Nugatti
fruBeist Skrevet 20. august 2015 #8 Skrevet 20. august 2015 Masse tips her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=918203&page=1&#entry16038972 Tubeost skal dessuten lagres kjølig etter åpning...Anonymous poster hash: f6a4b...a91 Jeg har spist tubeost flere måneder etter åpning, uten så mye som å ha vert på besøk i kjøleskapet. Den smakte like godt den. Ikke ble jeg matforgifta heller 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #9 Skrevet 20. august 2015 Jeg har spist tubeost flere måneder etter åpning, uten så mye som å ha vert på besøk i kjøleskapet. Den smakte like godt den. Ikke ble jeg matforgifta heller Åh, takk for tips! Lagret du den i helt vanlig romtemperatur på kjøkkenbenken? Var dette tubeost med bacon, salami, skinke el.l? Her er også en tråd http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=957008 Anonymous poster hash: f6a4b...a91
Rumle Skrevet 20. august 2015 #10 Skrevet 20. august 2015 (endret) Avocado, banan, tomat, syltetøy, honning Endret 20. august 2015 av Rumle
fruBeist Skrevet 20. august 2015 #12 Skrevet 20. august 2015 Åh, takk for tips! Lagret du den i helt vanlig romtemperatur på kjøkkenbenken? Var dette tubeost med bacon, salami, skinke el.l? Her er også en tråd http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=957008Anonymous poster hash: f6a4b...a91 Jeg varierer litt mellom reke, bacon og kylling, stort sett. Tuben ligger oppå en micro som sjelden er i bruk inne på et kjøkken. Jeg kan og finne på å ha en majonestube liggende på denne microen, men der er jeg llott mer kritisk til hvor lenge den får bli liggende før den evt går av med pensjon Forøvrig, disse porsjonsboksene med laks er veldig gode. Selv spiser jeg en del makrell i tomat, og kjøper stabburets boks på 110(?) gram. En sånn boks bruker å gå med til et måltid, sånn ca.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #13 Skrevet 20. august 2015 Jeg varierer litt mellom reke, bacon og kylling, stort sett. Tuben ligger oppå en micro som sjelden er i bruk inne på et kjøkken. Jeg kan og finne på å ha en majonestube liggende på denne microen, men der er jeg llott mer kritisk til hvor lenge den får bli liggende før den evt går av med pensjon Forøvrig, disse porsjonsboksene med laks er veldig gode. Selv spiser jeg en del makrell i tomat, og kjøper stabburets boks på 110(?) gram. En sånn boks bruker å gå med til et måltid, sånn ca. Takk, snille du! Anonymous poster hash: f6a4b...a91
Gjest Sanne__ Skrevet 21. august 2015 #15 Skrevet 21. august 2015 Ikke pålegg dette men trenger ikke kjøleskap bare tilsette varmt vann.Rett i koppensupper eller sportsforretning har slike real turmatblandinger som er beregnet vare å blande med varmt vann , ha i sekken for dem som går lange turer i fjellet.Og her snakker vi ordentlig middag.Noe for deg?
Gjest Badebuksa Skrevet 21. august 2015 #16 Skrevet 21. august 2015 Singles med leverpostei, makrell i tomat, syltetøy osv. Annet kliss som honning og nugatti. Tunfisk..
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #17 Skrevet 21. august 2015 Avokado er et godt forslag, bananer også, men det må jo spises opp i løpet av noen dager, så kanskje litt styr? Peanøttsmør og syltetøy sammen er jo veldig godt. Begge kan fint stå i romtemperatur. Ikke så usunt om du velger syltetøy med lite sukker. Utover det kan du jo ha leverpostei, makrell i tomat, brisling, sardiner, kippers, tunfisk, svolværpostei osv liggende. Jeg hadde ikke giddet å kjøpe singelpakker med dette da jeg spiser en hel boks av gangen, men det må du jo selv avgjøre. Honning, sjokoladepålegg, nugatti osv. Kanskje ikke det sunneste, men helt greit innimellom. Rett-i-koppen er fint som avveksling eller supplement til knekkebrød. ---- Meeen, tror nok jeg ville satset på å smøre matpakke dagen før. Så lang tid tar det da virkelig ikke Anonymous poster hash: 1f654...c30
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #18 Skrevet 21. august 2015 Baby bel, gjerne med tomat Babybel er godt ja! Anonymous poster hash: 1f654...c30 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå