Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man må gjerne ha en barnevogn for å ha med seg ungen sin når man reiser.

Vanskelig å forstå?

Anonymous poster hash: 4ba0c...b2a

Nei, du må ikke det. Du kan ha den i bæresele. 3/4 av verden bruker ikke barnevogn, det er det nesten bare vi i vesten som gjør.

Ja,man skal egentlig betale for sykkel på bussen, men det kommer helt ann på sjåføren, de fleste er greie på det. Personlig synes jeg det bør være gratis på lik linje som barnevogn.

Det verste med barnevogn er de som skal presse seg på i rushtiden eller ha 3-4 vogner når det egentlig bare et tillatt/plass til to. Da utsetter man seg selv og andre for fare og dette er veldig egosentrisk. Dessuten tror jeg nok de fleste barnevogn damer har godt av å bevege seg litt.

Når det kommer til syklister på buss og vedkommede som spurte hvorfor man skal det når sykkelen er et fremkostmiddel...vel, kan hende syklisten har syklet en veldig lang tur og er utslitt og vil ta buss/er skadet/har kjempevonde gnagsår etc etc, man kan aldri vite....

Anonymous poster hash: 96664...9cc

• Liker 3
Skrevet

Jeg var på tidenes busstur i Oslo for 2 mnd siden. :)

Der kom det på et par med en sykkel, og bussjåføren ropte ut at han måtte betale for sykkelen. Så kom det inn en familie med barnevogn. Ingen betaling. Så kom det inn en fyr med sekketralle. Ingen betaling.

Det kommer an på hvilken sjåfør du treffer på. (Denne sjåføren var svensk, og forøvrig ble han tatt bilde av og innrappotert til selskapet p.g.a sin oppførsel med roping til passasjerene.)

Anonymous poster hash: 5e15d...5c6

I Oslo og Akershus må du betale for sykkel men ikke barnevogn. Antaglig heller ikke for sekketralle (Uten at jeg vet dette). Men reglene er klare i forhold til sykkel og i forhold til barnevogn. Dette gjelder i hele ruterområdet altså. Oslo, Akershus og vel en liten snipp av Østfold også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...