Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Må jeg betale for å ha med sykkel på bussen i Oslo hvis jeg har kjøpt 30dagerskort? Kortet gjør jo at jeg kan reise så mye jeg vil på de dagene, så må jeg betale for en sykkel? Er forøvrig ungdom/student..

Føler meg litt dum som må spørre  :fnise:

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/963096-betale-for-sykkel-p%C3%A5-buss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen spørsmål er dumme :) (jo egentlig haha..)

Nei, du skal da ikke betale noe ekstra for å ha med sykkel.. akkurat som de som har med seg barnevogn etc. ikke betaler noe ekstra.. :)

Anonymous poster hash: 57b40...fe0

Jeg var på tidenes busstur i Oslo for 2 mnd siden. :) 

Der kom det på et par med en sykkel, og bussjåføren ropte ut at han måtte betale for sykkelen. Så kom det inn en familie med barnevogn. Ingen betaling. Så kom det inn en fyr med sekketralle. Ingen betaling.

Det kommer an på hvilken sjåfør du treffer på. (Denne sjåføren var svensk, og forøvrig ble han tatt bilde av og innrappotert til selskapet p.g.a sin oppførsel med roping til passasjerene.)

Anonymous poster hash: 5e15d...5c6

Jeg var på tidenes busstur i Oslo for 2 mnd siden. :)

Der kom det på et par med en sykkel, og bussjåføren ropte ut at han måtte betale for sykkelen. Så kom det inn en familie med barnevogn. Ingen betaling. Så kom det inn en fyr med sekketralle. Ingen betaling.

Det kommer an på hvilken sjåfør du treffer på. (Denne sjåføren var svensk, og forøvrig ble han tatt bilde av og innrappotert til selskapet p.g.a sin oppførsel med roping til passasjerene.)

Anonymous poster hash: 5e15d...5c6

Men man skal jo betale for sykkelen?

Anonymous poster hash: 4ba0c...b2a

• Liker 8

Annonse

Litt utenfor saken her, men må bare spørre siden jeg endelig fant en av disse som tar med seg sykkelen på bussen!

Hvorfor tar du med deg sykkelen på bussen? Er ikke sykkelen et fremkomstmiddel som (spessielt i Oslo) går nesten like fort som å ta bussen?

Det finnes ikke noe mer irriterende i rushtiden enn disse svette syklistene som tar masse plass på en tett buss fordi de har med seg sitt eget fremkomstmiddel inn i kollektivfremkomstmiddelet.

Den dagen du tar bussen kan du vel la sykkelen bli hjemme.

Finnes også et veldig godt tilbud med bysykler i Oslo hvor du kan kjøpe et slags mndskort og låne en sykkel også legge den fra deg på forskjellige sykkelstativer i Oslo. Kanskje dette er en bedre løsning?

Anonymous poster hash: 4ad4d...e30
  • Liker 4

Det er gratis utenom rushtid :)https://ruter.no/nyheter/sykkel-pa-t-banen/

Ikke på bussen. Det er kun på t-banen det der gjelder. Tar man med sykkel på trikk eller buss må man betale. Er det kontroll og man ikke har betalt får man bot.

Hvorfor er det forskjell på sykkel og barnevogn?

Anonymous poster hash: 9b7da...35d

Har man barn trenger man gjerne barnevogn for å få dem med seg rundt. Og ja, i Norge er systemet lagt opp slik at man ikke skal straffes for å ha små barn.

• Liker 4

Litt utenfor saken her, men må bare spørre siden jeg endelig fant en av disse som tar med seg sykkelen på bussen!

Hvorfor tar du med deg sykkelen på bussen? Er ikke sykkelen et fremkomstmiddel som (spessielt i Oslo) går nesten like fort som å ta bussen?

Det finnes ikke noe mer irriterende i rushtiden enn disse svette syklistene som tar masse plass på en tett buss fordi de har med seg sitt eget fremkomstmiddel inn i kollektivfremkomstmiddelet.

Finnes også et veldig godt tilbud med bysykler i Oslo hvor du kan kjøpe et slags mndskort og låne en sykkel også legge den fra deg på forskjellige sykkelstativer i Oslo. Kanskje dette er en bedre løsning?

Skal ta med meg sykkelen når jeg skal fra/til skolen. Har en veldig kronglete skolevei, da det er for langt å sykle hele veien, men går ingen busser hele veien til skolen som har et passende klokkeslett, så jeg må kombinere sykling med bussen :) Skal se litt på det med sykkelstativene! Tusen takk :) 

Har man barn trenger man gjerne barnevogn for å få dem med seg rundt. Og ja, i Norge er systemet lagt opp slik at man ikke skal straffes for å ha små barn.

Straffes hvis man måtte betale for vognen? Så alle vi andre straffes når man må betale for en tjeneste man benytter seg av? Det var en merkelig ting å si..

• Liker 2

Annonse

Straffes hvis man måtte betale for vognen? Så alle vi andre straffes når man må betale for en tjeneste man benytter seg av? Det var en merkelig ting å si..

Man må gjerne ha en barnevogn for å ha med seg ungen sin når man reiser.

Vanskelig å forstå?

Man må gjerne ha en barnevogn for å ha med seg ungen sin når man reiser.

Vanskelig å forstå?

Man MÅ ingenting.

Men jeg stilte bare et spørsmål, ingenting å ta seg nær av.

• Liker 2

Man MÅ ingenting.

Men jeg stilte bare et spørsmål, ingenting å ta seg nær av.

Som regel trenger man en barnevogn når man skal farte rundt med en baby. :)

Annonse

Jeg skjønner veldig godt at du irriteres av fulle busser/baner ol. Vi er flere om det.

Men for å svare på spørsmålet ditt, så er det veldig kjekt for oss med lang reisevei å kunne sykle deler av veien, evt. bare hjemover. Jeg har ikke tilgang til dusj på jobb, så for min del blir hele strekningen med 10km på jobb - for det meste i oppoverbakke - litt i lengste laget. Noen dager tar jeg buss/bane hele veien (uten sykkel ofc), andre ganger tar jeg sykkelen på banen og sykler videre i stedet for å bytte til buss, samt hjemover. Jeg tror ikke folk tar med sykkel på banen bare fordi de synes det er gøy å drasse på en sykkel.

Men nå begynner jeg på jobb klokken 07, og det er ganske få mennesker på 0630-banen, så jeg tror ikke det er til noe sjenanse. Tror ikke at jeg hadde orket å ta med sykkelen på banen i rushen, med mindre det er snakk om en punktering eller noe. :)

• Liker 1

man skal visst egentlig det. Men blir jeg tatt i kontroll med sykkelen min sånekter jeg for at den er in, for den er så billig at den er faen ikke verd den tusenlappen eller hva det nå er man får o bot....

Anonymous poster hash: 686fd...4a7
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...