Gå til innhold

Russetiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Så jeg begynner i tredje-klasse (videregående nå) og da er jo tiden for russefeiringa.
Men jeg føler ikke akkurat for å feire russetiden ettersom jeg ikke har noe jobb på siden av studie og mine foreldre har ikke mange tusen å sponse meg med heller.

Lurer egentlig bare på om det er verdt å bli russ?

Jeg er sjeldent ute og drikker nesten aldri. Har også smått med venner som jeg kunne tilbrakt russetiden med.

Tusen takk på forhånd for svar!

Anonymous poster hash: 738c4...b00
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kanskje du bare skal være flink, satse på skolen, og videre studier siden:)

Mange som dropper russetiden, og ære være de for at de prioriterer skole. 

Noen russefester kan du uansett henge deg på om du vil, men hos oss, hvor vi ansetter endel ungdom, går de rett i fellen når det blir snakket om karakterer og de svarer noe om at russetia tok sitt osv hehe

Slike får ikke jobb. 

Så, hold fokuset det er mitt råd, og gled deg til studieliv- eller arbeidslivet siden, med firmafester og ulike eventer. :)

Endret av Sannerlig
  • Liker 2
Skrevet

Kanskje du bare skal være flink, satse på skolen, og videre studier siden:)

Mange som dropper russetiden, og ære være de for at de prioriterer skole. 

Noen russefester kan du uansett henge deg på om du vil, men hos oss, hvor vi ansetter endel ungdom, går de rett i fellen når det blir snakket om karakterer og de svarer noe om at russetia tok sitt osv hehe

Slike får ikke jobb. 

Så, hold fokuset det er mitt råd, og gled deg til studieliv- eller arbeidslivet siden, med firmafester og ulike eventer. :)

Å droppe en lang tradisjon i norsk skole? 

Det er et dårlig råd, det går fint å holde to tanker i hodet på en gang. Moderer russetiden er mitt råd, og ikke fest mye før eksamen.

De flinke klarer seg uansett greit gjennom russetiden. Er det noe man ikke har lært på tre år, så er det nok uansett de færreste som greier å lære det på noen uker. 

Anonymous poster hash: bfb6e...693

• Liker 3
Skrevet

Å droppe en lang tradisjon i norsk skole? 

Det er et dårlig råd, det går fint å holde to tanker i hodet på en gang. Moderer russetiden er mitt råd, og ikke fest mye før eksamen.

De flinke klarer seg uansett greit gjennom russetiden. Er det noe man ikke har lært på tre år, så er det nok uansett de færreste som greier å lære det på noen uker. 

Anonymous poster hash: bfb6e...693

Jeg sa jo hun kunne delta på noen uansett. Men slipper å betale seg inn i dyre russebiler ol.

Flere enn du tror som fucker opp for seg grunnet russetiden, og legger for mye i den.

En tradisjon skal ikke gå utover skolearbeidet.

Men legger man opp og som du sier, moderer, klarer man nok å balansere dette også, både økonomisk etter evne, og skole. 

Skrevet

Heisann!

Så jeg begynner i tredje-klasse (videregående nå) og da er jo tiden for russefeiringa.

Men jeg føler ikke akkurat for å feire russetiden ettersom jeg ikke har noe jobb på siden av studie og mine foreldre har ikke mange tusen å sponse meg med heller.

Lurer egentlig bare på om det er verdt å bli russ?

Jeg er sjeldent ute og drikker nesten aldri. Har også smått med venner som jeg kunne tilbrakt russetiden med.

Tusen takk på forhånd for svar!

Jeg var russ i 2014.

Jeg hadde ikke russebil, russevan eller noe annet av det dyre stæsjet.

Gikk en del penger til alkohol ja, men ikke så mye at jeg måtte ta en ekstra jobb for å få det dekket. Spanderte også på meg en tur på Tryvann.

Tror det var de morsomste 3 ukene i livet mitt :)

Skrevet

Om du har gode venner å henge med kan du nok bli det, men er kjedelig å være russ uten å ha venner å være med, da er pengene heller bortkasta.

Anonymous poster hash: 984f8...844
Skrevet

Jeg var russ i år, og syntes det var verdt det selv om jeg ikke gjorde noen stor greie ut av det. Du trenger jo ikke gjøre mer ut av det enn å gå med russebukser og kanskje være med på et par fester med venner eller bli med på et treff. Det koster ikke mye heller.

Skrevet

Jeg hadde ikke buss eller bil eller noe sånt. Jeg hadde den "startpakka" fra russesiden.no (eller noe) til 500,- og resten av utgiftene gikk til alkohol. Jeg gadd ikke dra på Tryvann. Hadde det fryktelig gøy likevel, og tok masse knuter og koste meg. Drakk nesten hver kveld, men dro på skolen dagen etter. 0 fravær, og like gode karakterer som alltid. Kos deg i russetiden!

Anonymous poster hash: dd33e...180
Skrevet

Jeg har planer om å være russ i år (må se det litt ann økonomisk). Hvor mye bruker man sånn ca på russetid om man ikke har van og ikke drar på alle de store arrangementene? 

Skrevet

Laget nettopp bruker og fikk visst opp slik at jeg ikke kunne kjøpe grunnpakke fordi jeg registrerte meg bruker etter 18. mai 2015...
Så da ble det plutselig 1200,- for en russebukse og 600 russekort.

Uten jobb og stipend er jo dette litt merkelig synes nå jeg da..
Men men, blir nok mest sannsynelig ikke noe russefeiring på meg, får vel ta det igjen om noen år til ;)

Skrevet (endret)

Ja jeg er på leting etter en jobb, slik at jeg har råd til blandt annet russtiden.. Det er jo så forferdelig dyrt

Endret av wizardunicorn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...