Gå til innhold

Vaskemiddel eller tøymykner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte Softlan Ultra 750ml i dag, men er usikker. Er det såpe eller er det tøymykner?

Står nederst at det er konsentrat. Må jeg blande det ut med vann da?

Flaut, men jeg har bare kjøpt vaskepulver før, og når jeg har kjøpt tøymykner så har det stått tydelig på flasken at det er tøymykner

Anonymous poster hash: d0a0a...2e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres nok ut som tøymykner det ja. Trenger ikke å blande det ut. Bare hell en halv kork i skyllemiddelskuffen.

Ehh....du har vaskemaskin, ja? :klo:

Skrevet

Har vaskemaskin ja :fnise: bare vant til andre produkter hvor det også står tydelig på produktet hva det er ;)

Så ble litt usikker når jeg kom hjem og det ikke stod om det var såpe eller mykner

• Liker 1
Skrevet

Skyllemiddel er en god desj kjemikalier uheldig for masse tøy og for både huden og for hele kroppe å puste inn.

Anonymous poster hash: e713a...f2d

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå måtte jeg inn på badet og hente min egen flaske og ja du har rett, ts. Det var rart,

men det står øverst på ene siden der det er doseringsanvisninger.

"Skyllemiddel klar for bruk" står det.

Hvit skrift på gul bakgrunn var ikke spesielt lesevennlig, men der er det i alle fall. ;)

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

Ja der ser man. Det står skyllemiddel der, bare med små bokstaver på siden, hehe

• Liker 1
Skrevet

Skyllemiddel er en god desj kjemikalier uheldig for masse tøy og for både huden og for hele kroppe å puste inn.

Jeg klarer ikke se hva ditt innlegg hadde med mitt spørsmål å gjøre :klo:

• Liker 4
Skrevet

Psst, ts: noen er veldig imot bruk av "farlige stoffer", inkludert tøymyknere.

Tror det var bare en sånn kommentar som kom innom der. 

Jeg har brukt skyllemiddel i hele mitt  liv og har ikke tatt skade av det,

hvis da ikke "Notorisk Kg-bruker" kan regnes som et uønsket resultat? 

:fnise:

• Liker 3
Skrevet

---> Ingen kommentar.....Bruk skjyllemiddel, dere...

(Men les på vasnelapper og embalasje, hva produsenter har begynt å skrive på om skyllemiddel.)

Skrevet (endret)

Hva har de begynt å skrive, Ab? Jeg følger ikke med på akkurat de nyhetene. 

"Ny forskning viser at våre produkter er  veldig helseødeleggende

og vi ber innstendig om at folket ikke kjøper våre elendige produkter lengre"?  

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

Apropos vaskemiddel.....hvordan bruker dere Milo? Før så fikk man jo vaskeball, de finnes ikke lenger. Så har dere Milo der vaskepulver eller tøymykner skal? Eller rett inn i maskinen/på klærne? Står ikke noe på flasken som jeg kan se  :vetikke:

Anonymous poster hash: 39c48...ea7
Skrevet

Jeg bruker Milo i samme kammer som jeg normalt ville brukt vaskepulver i

Skrevet

Hva har de begynt å skrive, Ab? Jeg følger ikke med på akkurat de nyhetene. 

"Ny forskning viser at våre produkter er  veldig helseødeleggende

og vi ber innstendig om at folket ikke kjøper våre elendige produkter lengre"?

Høie dynetrekk/sengesett har jeg kjøpt en del av de siste ukene, der står det noe sånt som ikke bruk skyllemiddel på våre produkter. Jean Paul gensere kjøpte jeg for noen dager siden. Den voksne damen bak disken sa, du børmikke bruke skyllemiddel når du vasker disse. Jeg spør da om hvorfor. Damen svarer at det har de fått beskjed om å opplyse kundene om fra produsenten.

Drops garn i merinoull kjøpte jeg en hel del av da det var salg i april/mai, samme beskjeden ikke bruk skyllemiddel. Om dette står på bannerne har jeg ikke undersøkt, klærne skal jeg se på vaskelappene på senere. Jeg har sett skyllemiddeladvarsel på vaskelappene i barneklærne her og.

--- og så blir det vel mer kjeft fra ts fordi dette ikke er relevant for hi! ---

• Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet

Psst, ts: noen er veldig imot bruk av "farlige stoffer", inkludert tøymyknere.

Tror det var bare en sånn kommentar som kom innom der. 

Jeg har brukt skyllemiddel i hele mitt  liv og har ikke tatt skade av det,

hvis da ikke "Notorisk Kg-bruker" kan regnes som et uønsket resultat? 

:fnise:

He he, bare for å avspore ytterligere: Jeg tror det er to fraksjoner av "vaskerne som fraråder ting" her på KG.  :fnise:

1. Anti-skyllemiddelfraksjonen (må innrømme at jeg er medlem i denne, men ingen fanatiker som må inn i hver tråd)

2. Anti-eddikfraksjonen

Nå skal jeg stille trekke meg ut igjen (med eddik, men uten skyllemiddel).  :hallo:

Skrevet

He he, bare for å avspore ytterligere: Jeg tror det er to fraksjoner av "vaskerne som fraråder ting" her på KG.  :fnise:

1. Anti-skyllemiddelfraksjonen (må innrømme at jeg er medlem i denne, men ingen fanatiker som må inn i hver tråd)

2. Anti-eddikfraksjonen

Nå skal jeg stille trekke meg ut igjen (med eddik, men uten skyllemiddel).  :hallo:

Skyllemiddel er faktisk ødeleggende for membranen på enkelte yttertøys-stoff, pga at skyllemiddelet tetter igjen de små hullene i tøyet som skal slippe fukten (svetten) ut fra plagget.

I forbindelse med andre typer tøy: Det som skyllemiddelet gjør, er at det lager en tynn hinne på tøyet og stenger fukt inn i tøyet slik at det føles mykt. Lurer på om tøyet blir utsatt for råte/muggskader med tiden av at fukt stenges inne i tøyet... :(

Og ang EDDIIIIKKKKKK: Flaska har jeg KASTET UT AV HUSET FOR LENGGST!!!!!

Anonymous poster hash: 70185...5fd

Gjest Margit Spat
Skrevet

Skyllemiddel er faktisk ødeleggende for membranen på enkelte yttertøys-stoff, pga at skyllemiddelet tetter igjen de små hullene i tøyet som skal slippe fukten (svetten) ut fra plagget.

I forbindelse med andre typer tøy: Det som skyllemiddelet gjør, er at det lager en tynn hinne på tøyet og stenger fukt inn i tøyet slik at det føles mykt. Lurer på om tøyet blir utsatt for råte/muggskader med tiden av at fukt stenges inne i tøyet... :(

Du er medlem av begge fraksjoner, du ja ;) 

Skrevet

Lurer på om tøyet blir utsatt for råte/muggskader med tiden av at fukt stenges inne i tøyet... 

:klo: ...og det skulle ikke millioner av tøyvaskere (stort sett husmødre) og brukere ha oppdaget i det lange løp? 

Jeg heller mot tanken om at dette er en av nåtidens mange "greier". Noe skal en tross alt ha å brenne for her i livet

og brenner det noen sinne hjemme hos meg, så pøser jeg på med utmerket "aroma-skyllemiddel" 

som i tillegg til å tette tøyet, helt sikkert tetter flammene også. Jeg er en optimist sånn. 

Ja til velduftende skyllemiddel i rent tøy.   :nigo: 

Skrevet

Visste ikke at KG var delt i to på dette området

Jeg bruker skyllemiddel til enkelte ting, jeg bruker eddik til enkelte ting, og andre ganger igjen så dropper jeg både skyllemiddel og eddik, eller bruker begge deler

Dette skulle uansett ikke bli noen diskusjon om hvorvidt det er bra å bruke skyllemiddel eller ikke og alt annet man måtte finne på å diskutere om dette utrolig viktige temaet. Jeg var rett og slett bare ute etter et svar på spørsmålet

Men jeg har jo sett på KG at et simpelt spørsmål må ødelegges av viftende pekefingre, frustrerte rødstrømper, kverulanter eller besserwissere, så selvfølgelig måtte et enkelt spørsmål om skyllemiddel utarte seg slik det gjorde :ler: :ler:

-TS

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nå er jeg medlem av eddikk-fraksjonen, men blir veldig i tvil om at det er det rette valget nå. Hvorfor har du KASTET EDDIKFLASKA UT AV HUSET FOR LENGST?????????

:klo:

Sorry, ts! 

Endret av Bodillen
Skrevet

Visste ikke at KG var delt i to på dette området

Jeg bruker skyllemiddel til enkelte ting, jeg bruker eddik til enkelte ting, og andre ganger igjen så dropper jeg både skyllemiddel og eddik, eller bruker begge deler

Dette skulle uansett ikke bli noen diskusjon om hvorvidt det er bra å bruke skyllemiddel eller ikke og alt annet man måtte finne på å diskutere om dette utrolig viktige temaet. Jeg var rett og slett bare ute etter et svar på spørsmålet

Men jeg har jo sett på KG at et simpelt spørsmål må ødelegges av viftende pekefingre, frustrerte rødstrømper, kverulanter eller besserwissere, så selvfølgelig måtte et enkelt spørsmål om skyllemiddel utarte seg slik det gjorde :ler: :ler:

-TS

Men, du var jo av de heldige, utvalgte, som faktisk fikk svar på spørsmålet ditt :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...