Gå til innhold

Redd for ex'en hans (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg har det godt sammen. VELDIG godt sammen. Utrolig nok, egentlig, med tanke på all den dritten vi har vært igjennom. Han er den jeg vil gjøre alt for, som møter meg på alle plan - psykisk som fysisk. Jeg regner nesten med at han føler det samme om meg, siden han forlot sin partner gjennom mange år, samt to barn, for å dele livet sitt med meg.

Og det er med bakgrunn i dette jeg skriver dette innlegget. Ja, vi gjorde noe som var moralsk galt ved å bli glad i hverandre. Han var ikke fri til det, og vi forsøkte flere ganger å stoppe, men klarte det ikke. Følelsene hos oss begge var for sterke. Til slutt ga han opp, og gikk.

Fra den dagen han gikk, har hun gjort alt for å ødelegge livene våre. Hun setter opp ungene hans mot oss, hun prøver å grave opp dritt om meg, har i perioder drevet regelrett terror på telefonen, både med tekstmeldinger og ved å ringe og skjelle ham ut. Jeg forstår at hun føler seg sviktet. Men nå har hun selv vært samboer med en ny mann i over et år, så skal det da aldri ta slutt???

Jeg har fått angst for telefoner, særlig da mobiler. Klarer ikke slappe av, går i stadig angst for hva som kommer neste gang. Han går opp og ned i dype depresjoner, så fort han begynner å komme i godt humør igjen, er hun på banen med nye ubehageligheter.

Vi er klar over at vi må forholde oss til henne resten av livet pga. ungene, men det sliter voldsomt på oss. Hun var heller ingen helgen i det forholdet de hadde - hadde hun vært det, hadde det vel aldri blitt han og meg heller...

Jeg tror ikke hennes samliv med den nye samboeren er det hun ønsker, men det kan da ikke vi ta ansvar for? Og hvis disse terroraksjonene hennes er ment å ødelegge for oss, så hadde han da vel aldri gått tilbake til henne etter noe sånt?

Jeg har tenkt mye på dette. Som sagt, det er forståelig at hun ser på dette som et stort svik, men livet går vel videre? Hvilken glede kan hun ha av å ødelegge for oss og vårt forhold til barna?

Jeg får nok mye pepper for dette innlegget. Masse dritt om at utroskap er det ingen unnskyldning for, og som man reder ligger man osv. Men det er faktisk ikke alt man klarer å kontrollere. Tro dere meg, hadde jeg kunne trykke på en knapp for flere år siden slik at følelsene mine "skrudde seg av", så hadde jeg gjort det. Og det vet jeg han også hadde gjort.

Takk for at dere tok dere tid til å lese dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett å gi råd om dette.

Jeg kan godt forstå at hun må være vanskelig å ha innpå seg.

Det jeg reagerte mest på er at hun bruker barna, det er det simpleste man kan gjøre.

Og bare tenk på hvordan de må ha det, dere er tross alt voksne.

Sett klare grenser, og vær konsekvente.

Hold alltid avtaler og vær hyggelig mot henne.

Kanskje hun går lei?...

Prøv ihverfall å forklare henne at hun ødelegger barna sine med å slite de mellom partene slik hun gjør.

Gjest Anonymous
Skrevet

For en stund kan det være lurt å la all kontakt gå via advokat. En advokat tar seg av barnas rettigheter. Få til en avtale.

Den som bringer i barnehage, henter der og leverer mandag osv. Minst kontakt mellom de voksne. - dere og henne.

Så roer det seg nok.

få hemmelig tlf.nr. (iallfall du)

Vis henne at det er alvor, og ved hjelp av advokaten, at et er til barnas beste.

Skrevet

I verste fall kunne hun ha hyret en leiemorder. De fins overalt. Noen blir veldig bitre ja. Og ho der virker ganske sta i tillegg.

Gjest Anonymous
Skrevet
For en stund kan det være lurt å la all kontakt gå via advokat. En advokat tar seg av barnas rettigheter. Få til en avtale.

Den som bringer i barnehage, henter der og leverer mandag osv. Minst kontakt mellom de voksne. - dere og henne.

Så roer det seg nok.

få hemmelig tlf.nr. (iallfall du)

Vis henne at det er alvor, og ved hjelp av advokaten, at et er til barnas beste.

fornuftilg sagt egentlig. hun gjør dette for å få maktover dere, men ta henne alvolrig, skaff advokat el, da vil hun sikkert roe seg tenker jeg!(snakker litt erfaring) eller du kan jo si på en saklig måte at dere skal skaffe dere det, om hun roer seg da, behøves det ikke...spiller hun, spill tilbake

Gjest Anonymous
Skrevet

Min eks roet seg først etter politianmeldelse og voldsalarm. Han gjorde riktignok mer enn å ringe. Fortsatt setter han ungene opp mot meg. Dette er vanskelig for barna. De er lojale og glad i begge foreldrene uansett. Det var han som valgt å bryte samlivet, men han takklet dårlig at jeg klarte meg bra på egen hånd og at jeg fikk en kjæreste.

Tror ikke din samboer vil velge å gå tilbake til eksen. Hun bekrefter jo bare at hun er en vanskelig og slitsom person. At hans valg var rett.

Det jeg ville vært mer redd for var at han forelsket seg i en annen "ukjent" kvinne. En gang utro....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...