Gå til innhold

Ønsker dere alle å få en morgengave?

Ønsker dere alle å få en morgengave?  

1. 1. Ønsker dere alle å få en morgengave?

• Nei, vi sparer de pengene.
      5
    • Ja, så klart
      19

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker dere å få /gi morgengave?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker både å få og å gi morgengave, MEN den trenger ikke koste stort.

Skrevet

Enig med Engel

Det er ikke prisen som avgjør hvor glad jeg blir. Det er tanken bak den som gjelder! :D

Vi har i tillegg satt en grense på hvor mye vi skal bruke på dette. På den måten begreser vi oss begge to.

Jeg gleder meg masse til å se uttrykket hans når han får sin! :wink:

Skrevet

Åh, ja... jag vill gärna få en morgongåva.

Jag vill verkligen inte ha något dyrt, däremot något med hjärterlig omtanke. Jag ser fram emot den romantiska stunden morgonen efter när vi vaknar som man och fru... ligger kanske kvar i sängen och "koser oss"... och han har en överraskning kvar.

Skrevet

Vi har bestemt oss for å ikke kjøpe morgengave til hverandre, men har bestemt oss for å kjøpe oss noe vi begge ønsker oss senere. Dette er jo noe som hver enkelt må finne ut. :blunke:

Gjest Solstråle
Skrevet

Har kjøpt lommeur til min kjære og gravert inn initialane hans på framsida, og inni Står det "elsker deg XX, din XX"

Men vurderer no å gi den til han på brullaupsdagen, for da kan han bruke den, skal ha sjakett på seg, og andre får sjå den.

Veit ikkje heilt, det vert no ikkje morgengave på det viset da. Men fra gammalt av så var det vel berre bruda som fekk morgengave.

Skrevet

Enligt (svensk) tradition ska morgongåvan vara en gåva från mannen till sin nyblivna hustru. Det här är något jag hittat på en svensk site om morgongåvan:

”Presenten som brudgummen ger till bruden morgonen efter bröllopet har rötter mycket långt tillbaka i tiden. Den var från början tänkt som en livsförsäkring för hustrun så att hon skulle klara sig ekonomiskt ifall mannen dog. Det var också en slags belöning för kvinnans jungfrudom. Så långt fram som till 1920 var var morgongåvan lagstadgad. I dag har gåvan mer en romantisk innebörd och består ofta av ett vackert smycke eller något annat personligt."

I jämställdhetens tecken är det ju inte heller fel att en välställd kvinna ger sin man en morgongåva heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...