Gå til innhold

Kjedelig aerobic - kickpuls?

Creo

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å begynne på noen sal-timer hos SATS, men kan ikke fordra aerobic.

Har tenkt litt på kickpuls - noen her som trener det?

Trenes styrken i tillegg til kondisjon?

Er det koordinasjon, eller "rett på"?

Og - er det gøy..? icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske gøy...

Kjempefin mosjonstrening i hvertfall. Det er ikke mye separat styrketrening, men du trener opp musklene i selve treningen... Hvis du skjønner? Det er ikke vanskelig koreografi i det hele tatt.

Det dumme er at på sats virker det som om de lager et program som de bruker et helt semester. Etter to ganger kan du det utenat og da blir det så kjedelig.

Prøv ordentlig kickboksing i steden da vel? Kjempegøy! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent kick-puls på S.A.T.S. Litt varierende kvalitet fra trener til trener, men det er svett, intensivt, og bygger muskler dersom du tar i, i tillegg til å bedre kondisjonen.

Sammen med høypulstimer, er kick-puls fine timer for oss som ikke vil danse oss spreke icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Anbefaler timen StepStyrke på SATS jeg! Supereffektiv kombinasjon av enkel kondisjonstrening på step og enkel styrketrening med vektstang. Kickpulstimene pleier å være overfyllt der jeg trener, og da blir det ikke effektivt. Man blir så opptatt av å passe på å ikke slå/sparke borti sidemannen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger også til KickPuls-timene - en får ut aggresjon, blir gjennomsliten (og støl dagen derpå) og det er ikke noe unødvendig "fjasing". Jeg er skikkelig elendig til å koordinere armer og bein (f.eks. er step styrke helt uaktuelt for meg - fikser ikke den steppen!), men på KickPuls klarer jeg å henge med - ikke minst er det morsomt!!!!

Det anbefales å trene styrke ved siden av for å etterhvert kunne få mer styrke bak slag og spark.

Snuppa brunette.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Snuppa den 2002-03-04 13:35 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Skal du trene flere ganger i løpet av en uke? Da vil jeg anbefale deg å gå på enten kick-puls eller høypuls timer, og kombinere disse med en stram-opp time en gang i uka. Stram opp er (som navnet tilsier) rein styrketrening (med enkel aerobic som oppvarming). Føler meg som en sekk poteter, og er mer sliten i hodet enn i beina etter en aerobic time - kan aldeles ikke koordinere alle slike bevegelser så fort, men på puls timene henger jeg med. Det er fokus på at du skal få opp pulsen og bli sliten, og da må det være ganske enkle bevegelser for at du ikke skal dette av lasset. Jeg kan i hvertfall anbefale både kick-puls, høypuls og stram opp timer på det varmeste, det er kjempegøy!

Hilsen en aerobic-hater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... og hvis du vil ha enda litt mer guff i styrketreningen, prøv Styrke. Både tøffere og gøyere enn StramOpp, syns jeg. Jeg syns StramOpp er fin nå når jeg er gravid, men foretrekker Styrke ellers. Pass opp - første gangen blir du KJEMPESTØL!

Ellers liker jeg KickPuls og HøyPuls. Til og med Step er for innviklet for meg...^^

Men Pulstimene er tøffe, gøye og rett på - uten koordinasjon. Tips: Sjekk om det er gutter/menn på treningen - det pleier å bety at den er bra for oss som liker tøff trening men som har koordinasjon som elefanter...icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke med fri-vekter ellers, men har også tenkt å ta Styrke-timer ja - må bare vente til beinet blir i orden igjen.

Jeg synes koordinasjon er OK, har danset mye selv, jeg liker bare ikke at aerobicen "ødelegger" selve dansen - jeg vet det høres sært ut icon_wink.gif

Skal ihvertfall hive meg på Kickpuls, så får vi se om jeg får tid til overs til noe HøyPuls, StramOpp el.

Takk for mange svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...