Gå til innhold

Erfaring med Cin3 celleforandringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg for 1,5 mnd siden fikk vite at jeg har grad cin3 og forrige mandag fikk jeg fjernet livmorstappen. Jeg spurte hun som utførte inngrepet på meg om sjansen var at dem kunne finne kreft i vevet dem fjernet , og hun sa at det er liten sjanse så hun kunne ikke love meg at jeg var frisk etter inngrepet . og da blir jeg så redd !!! Nå har det gått 10 dager siden jeg fjernet det og hun sa jeg skulle få svar om 14 dager .. Er det noen her som fikk påvist kreft celler etter de tok livmortappen ?? Jeg er så beskymra og vet selv at jeg får ikke gjort noe med det uansett hva slags svar jeg får ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble konisert for noen år siden og satte meg da inn i statistikken. Det er utrolig lav sjanse for at det skal være noe galt, å fjerne celleforandringer er et forebyggende tiltak.

Prøv å slappe av.

Anonymous poster hash: a5f20...3cb
Skrevet

Selvfølgelig kan de finne kreftceller, det kan de finne overalt og når som helst. Men sjansen er liten! Jeg hadde svært alvorlige celleforandringer (CIN 3) som visstnok var synlige for gynekologen, og ble hasteoperert. De fant ingenting. (Fikk ikke svar før etter fire uker) 

Det de sjekker er 1: om det er kreftceller, noe det sjeldent er. 2: Om det er "frie kanter", dvs om de har kuttet langt nok inn slik at de har isolert celleforandringene på det de kuttet bort. Det kan skje at de ikke har tatt nok, da vil de operere en gang til. 

Anonymous poster hash: f5400...1ba
Skrevet

Jeg og hadde alvorlige celleforandringer, men de fant likevel ingen kreft-celler.

Hvis du er veldig bekymret så ringer du og spør etter resultatet, det kan være at det allerede er klart.

Jeg skal snart tilbake for ny celleprøve, og kjenner vel egentlig at jeg er litt bekymret, selv om alle celleforandringer ble fjernet tidligere i år.

Anonymous poster hash: b7800...483

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...