AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #1 Skrevet 20. august 2015 Hei! Noen som vet om det går an å studere på uføretrygd? Går i dag på AAP, men er ferdig med det før studiet mitt er ferdig. Vet også at AAP kan utvides over 4 år, men plutselig kan det jo være at de vil ha meg på uføretrygd og da er jeg jo redd jeg ikke får gjort ferdig studiene. Men samtidig er jo ikke studier et inntektsgivende arbeid? Det er viktig for meg å kunne bidra til samfunnet. Vet jeg egentlig burde snakket med NAV om dette, men vil egentlig høre deres erfaringer først Anonymous poster hash: c2316...a92
Gjest Skrevet 20. august 2015 #2 Skrevet 20. august 2015 De setter deg ikke sånn plutselig over på uføretrygd 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #3 Skrevet 20. august 2015 Vil tro at det er lite sannsynlig at du får uføretrygd i dag dersom du studerer og det er utsikt til at du kommer i arbeid. Har du først uføretrygd kan du studere så mye du vil uten at det har noe å si for trygden. Du må huske å rapportere inn evt inntekt, det er det eneste. Dersom du ønsker å studere mer på AAP, er det en forutsetning at det er reelle utsikter til jobb og at du holder deg innom antall år med studier som NAV gir rom for. Anonymous poster hash: 9cbdf...5fe 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #4 Skrevet 20. august 2015 Hvis du har klart studier over 50% så får du trolig ikke uføretrygd om det ikke er en periode etter studiene du har blitt ufør. Nav registrerer alt man gjør og har gjort tidligere av studier og jobb. Anonymous poster hash: 2495b...3eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #5 Skrevet 20. august 2015 Å studere på uføretrygd er trygdemisbruk. Studenter som kan studere mer enn på hobbybasis og dermed svært redusert tid, er ikke ufør. Dette må du ta opp med Nav. Anonymous poster hash: b14c0...b2f 6
Gjest O.G. Skrevet 20. august 2015 #6 Skrevet 20. august 2015 Hei! Noen som vet om det går an å studere på uføretrygd? Går i dag på AAP, men er ferdig med det før studiet mitt er ferdig. Vet også at AAP kan utvides over 4 år, men plutselig kan det jo være at de vil ha meg på uføretrygd og da er jeg jo redd jeg ikke får gjort ferdig studiene. Men samtidig er jo ikke studier et inntektsgivende arbeid? Det er viktig for meg å kunne bidra til samfunnet. Vet jeg egentlig burde snakket med NAV om dette, men vil egentlig høre deres erfaringer først Anonymous poster hash: c2316...a92 Hvis du er i form til å studere så ta opp studielån.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #7 Skrevet 20. august 2015 Det vet hverken NAV eller jeg noen ting om, da jeg har en tilstand som er ustabil men likevel permanent. Jeg har aldri kunnet klare å fullføre vgs eller andre fag på normert tid pga jeg bruker mer tid enn andre. Det er vanskeligere for en med en alvorlig fysisk begrensning å komme ut i arbeid enn det er for en som er funksjonsfrisk har jeg selv hvertfall inntrykk av. En velger vel mye heller å ansette en som er hundre prosent frisk enn en som ikke er det, og da sier det seg egentlig selv at det kan være usannsynlig at jeg kommer i jobb. Jeg kan ikke studere mer enn maks 50% for det har jeg dessverre ikke forutsetninger til. Anonymous poster hash: c2316...a92
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #8 Skrevet 20. august 2015 Hvis du er i form til å studere så ta opp studielån. Jeg er i form til å studere ja, men ikke på fulltid pga mine fysiske begrensninger. Kanskje 50%, trolig ikke det engang, men jeg studerer likevel for å ha noe å fylle dagene med. Anonymous poster hash: c2316...a92 1
Gjest O.G. Skrevet 20. august 2015 #9 Skrevet 20. august 2015 Jeg er i form til å studere ja, men ikke på fulltid pga mine fysiske begrensninger. Kanskje 50%, trolig ikke det engang, men jeg studerer likevel for å ha noe å fylle dagene med. Anonymous poster hash: c2316...a92 Ja, ja.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #10 Skrevet 20. august 2015 Ja, ja. Hva skal jeg ellers fylle dagene mine med? Kjøre rundt i rullestolen min på kjøpesenter? Anonymous poster hash: c2316...a92
Gjest O.G. Skrevet 20. august 2015 #11 Skrevet 20. august 2015 Hva skal jeg ellers fylle dagene mine med? Kjøre rundt i rullestolen min på kjøpesenter? Anonymous poster hash: c2316...a92 Du, jeg blander meg ikke opp i det.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #12 Skrevet 20. august 2015 Du, jeg blander meg ikke opp i det. Supert Men du er vel kanskje enig i at en som studerer 50%, utover normert tid og ikke har noen som helst mulighet til å jobbe vedsiden av (pga jeg ikke kan få hvilken som helst jobb og ikke har forutsetninger til det pga fysiske begrensninger man blir svært sliten i kroppen av) ikke kan ta studielån vedsiden av? Anonymous poster hash: c2316...a92 1
Gjest O.G. Skrevet 20. august 2015 #13 Skrevet 20. august 2015 Supert Men du er vel kanskje enig i at en som studerer 50%, utover normert tid og ikke har noen som helst mulighet til å jobbe vedsiden av (pga jeg ikke kan få hvilken som helst jobb og ikke har forutsetninger til det pga fysiske begrensninger man blir svært sliten i kroppen av) ikke kan ta studielån vedsiden av? Anonymous poster hash: c2316...a92 Jeg er ferdig med å studere......
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #14 Skrevet 20. august 2015 Jeg er ferdig med å studere...... Ja, og så? Ikke for å være frekk, men vi snakker jo en som studerer, ikke om deg? Anonymous poster hash: c2316...a92 1
Tryingmybest Skrevet 20. august 2015 #15 Skrevet 20. august 2015 Jeg går også på AAP. Jeg har fullført utdanning og har fagbrev og masse kurs. Kan ikke drive med jobben min pga. sykdom. har spurt NAV mange ganger om jeg ikke kan få gå teknisk fagskole eller ingeniør som en del av omskolering, men der har de stilt seg på bakbena og nektet. De sender meg heller på idiotiske kurs og temadager. Jeg kjøpte meg skolebøker og jeg studerer på egen hånd. Ikke som en del av et opplegg via privatist eller skole, men jeg står opp og driver med matte, fysikk og kjemi. Har jeg forstått det riktig kan du gjøre det samme, for så og melde deg opp til eksamen. Ingen kan hindre deg i og få mere kunnskap 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #16 Skrevet 20. august 2015 Jeg går også på AAP. Jeg har fullført utdanning og har fagbrev og masse kurs. Kan ikke drive med jobben min pga. sykdom. har spurt NAV mange ganger om jeg ikke kan få gå teknisk fagskole eller ingeniør som en del av omskolering, men der har de stilt seg på bakbena og nektet. De sender meg heller på idiotiske kurs og temadager. Jeg kjøpte meg skolebøker og jeg studerer på egen hånd. Ikke som en del av et opplegg via privatist eller skole, men jeg står opp og driver med matte, fysikk og kjemi. Har jeg forstått det riktig kan du gjøre det samme, for så og melde deg opp til eksamen. Ingen kan hindre deg i og få mere kunnskap Så bra da! Det er helt forståelig! Ja, jeg har også fått beskjed om kurs og jobb vedsiden av studiene, men det sier seg jo selv at en med begresninger som du og jeg har ønsker å studere for å få en ordentlig jobb ved studiets slutt når vi ikke har så mange muligheter som andre. Jeg gjør også noe av det samme, tar et fag jeg mener jeg på sikt kan få jobb med samtidig som jeg vet at det kan skje at jeg ikke blir i stand til å jobbe Anonymous poster hash: c2316...a92
Tryingmybest Skrevet 20. august 2015 #17 Skrevet 20. august 2015 Jepp Er synd at NAV ikke tar utdanning mer seriøst. Hadde jeg fått ønske mitt for 3 år siden, hadde jeg vært ferdig utdannet til det jeg hadde tenkt, og hadde garantert fått jobb. De syns vell det er bedre at jeg går hjem og soser Lykke til videre med situasjonen din og studier 1
Cowboy Lotte Skrevet 20. august 2015 #18 Skrevet 20. august 2015 Utrolig at friske studenter tror at de skal bli finansiert av uføretrygd for syke mennesker...
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #19 Skrevet 20. august 2015 Du, jeg blander meg ikke opp i det. Du gjorde jo nettopp det. Ikke like kult å være tøff i trynet mot noen i rullestol kanskje? Anonymous poster hash: 08480...791
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #20 Skrevet 20. august 2015 Jeg er ferdig med å studere...... Sitter du i rullestol? Anonymous poster hash: 7a3b8...2d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå