Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når på dagen får dere lønn?

Jeg har nettopp startet i ny jobb (to uker siden), Arbeidsgiver (og kollega) sa at de registrerer timer den 18. hver måned og utbetaler den 20.

Arbeidsgiver ba om personnummer, kontodetaljer osv. på tirsdag slik at jeg kunne komme med på listen.

Jeg er student og har stått uten jobb siden vikariatet tok slutt i juli, har ikke studielån, mange utgifter - ja, jeg er klar over at "alle burde ha en buffer", men for meg er det dessverre ikke mulig for øyeblikket og jeg er skrapet. Har 1 kr på konto og lite mat. 

Har sjekket konto og ingenting er kommet inn. I min forrige stilling ble jeg betalt via rekrutteringsbyrå og pengene var alltid inne når jeg sjekket om morgenen den fastsatte dagen. Men nå går det altså via arbeidsgiver (som jeg vet er noe rotete).

Så ja, når på dagen er pengene på konto? Det er klart det er mulig det kommer senere på dagen, men jeg har fått inntrykk av at de fleste har pengene tilgjengelig om morgenen og derfor er jeg noe bekymret for at jeg er glemt...

Anonymous poster hash: d7b9c...a41
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen i jobb her?

Skrevet

Det varierer. Noen ganger er den inne til 12, andre ganger ikke før utpå ettermiddagen(til kl 16)

Anonymous poster hash: 98e9c...91b
Skrevet

Ingen i jobb her?

Jobber. Men ikke din jobb... Spør arbeidsgiver/de som betaler lønn?

Anonymous poster hash: fad4d...1b0

• Liker 4
Skrevet

Det kommer vel an på både arbeidsgiveren din og banken din.

Anonymous poster hash: 835f9...0eb
Skrevet

Jobber. Men ikke din jobb... Spør arbeidsgiver/de som betaler lønn?

Anonymous poster hash: fad4d...1b0

Lurte selvsagt på hva som er normalt ;) Så litt rundt på nett og nesten alle hadde skrevet at de fikk den på konto den morgenen eller t.o.m. innen midnatt.

Jeg jobber der deltid så er ikke på jobb idag. Betyr at jeg må sende meld evt. og er litt engstelig for mas iom. at jeg nettopp har startet. 

Skrevet

Det kommer vel an på både arbeidsgiveren din og banken din.

Anonymous poster hash: 835f9...0eb

De bruker DNB, samme som meg. 

Skrevet

Pengene kommer inn i seks syv tia på morgenkvisten på lønningspils. Evt et par dager før hvis dagen er lør/søn..

Anonymous poster hash: 17a76...608

• Liker 2
Skrevet

Jeg får lønn inn på konto i løpet av formiddagen. Noen ganger er det kommet inn tidlig på morgenen.

Skrevet

Ser nå at DNB har "interne problemer" - burde gjettet at det var der det lå, nok en gang. 

Skrevet (endret)

Jeg har Dnb jeg også, og har fått penger på konto som normalt i dag. Klokken halv ni på morgenen tikket det inn sms om at beløpet var kommet inn på konto (dette med varsler har jeg selv stilt inn i nettbanken).

Endret av Million
Skrevet

Pengene kommer inn i seks syv tia på morgenkvisten på lønningspils. Evt et par dager før hvis dagen er lør/søn..Anonymous poster hash: 17a76...608

praktisk T de kommer til lønningspils
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...