Gå til innhold

Flittig-Lise


sommerfuglene

Anbefalte innlegg

Har plantet to flittig lise i bedet. De har vært kjempe fine hele sommeren, alltid blomstret og er veldig fine enda!

Kommer disse opp igjen til våren eller er det noe jeg kan gjøre for å få dem til å komme?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flittige lise er nok ingen staude og kommer derfor ikke opp til våren igjen.

Du kan jo evt ta de opp og plante de i potter og ha de inne utover høsten. Er du heldig så lever de lenge inne også :wink:

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Apropos Flittige Lise.

Kjøpte et flott eksemplar på lørdag, og tirsdag var den nesten død. Den stod i vinduet i en kjølig stue, og jeg tror det var litt sol av og til. Så hva gjorde jeg galt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Flittiglise er en utrolig tørst plante som trenger masse vann, spesielt hvis den står varmt. Den bør ikke stå i trekk.

Men husk at ingen blomster tåler å stå i vann over lengre tid, så ikke hell masse vann på skåla og tro at blomsten da tar det den vil ha. Det blir som å dytte hodet til noen under vann og si "Drikk!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Flittig Lise som henger fordi den har blitt tørr kommer seg fort igjen når den får vann, hvis den ikke har stått for lenge uten vann. Og hvis den har blitt stygg og pistrete kan den klippes ned for den kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...